Skip to main content

We ervaren op het moment een storing met interactieve tv waarbij het niet lukt om de tv ontvanger te updaten, of om software opnieuw te installeren. Je kan hierbij foutcode 306 of 307 krijgen. 

Hier wordt op dit moment aan gewerkt om het op te lossen. Zodra we aanvullende informatie of update hebben laten we het hier weten.

 

Update 29-5 08:40:

Gisteravond laat is de storing verholpen. Op dit moment zou iedereen die hier gisteren last van had dan ook weer normaal beeld moeten hebben. Ervaar je nog problemen, reset dan een keer je tv ontvanger. Hij zou dan de software correct moeten binnenhalen waarna het weer goed werkt. 

Als dat onverhoopt niet werkt, geef het aan en vul je forumprofiel in, dan kunnen we meekijken.

 

Update 28-05 17:10:

Inmiddels is voor een deel van de getroffen klanten het probleem verholpen. Er wordt onverminderd hard aan gewerkt om het ook voor de rest weer in orde te krijgen. Heb je op dit moment nog steeds problemen, wacht het af. We doen ons best om het zo snel mogelijk weer in orde te hebben.

 

Update 28-05 14:30:

De storing is nu onder controle. Dat wil zeggen dat het probleem niet verder verspreid. Voor de klanten die hier op dit moment nog last van hebben zijn we begonnen met het gefaseerd herstellen van de dienstverlening. Hoe lang het precies duurt voor iedereen dan weer werkende ontvangers heeft is alleen nog niet aan te geven. 

De vraag om geduld blijft dan ook nog even.

 

Update 28-05 13:55:

Er wordt nog steeds hard gewerkt om de storing te verhelpen. Een eindtijd hiervoor kunnen we op dit moment nog niet geven. We vragen dan ook om geduld. 

 

Als alternatief kun je in de tussentijd gebruik maken van iTV Online (app of website)

 

Losse topics hierover voegen we samen met dit topic zodat iedereen zo goed mogelijk op de hoogte blijft.

Vandaag 28 mei 2020 rond 20:00  kreeg ik een bericht dat de storing met de tv opgelost was. Het lampje van de modern en dan tv brand niet. de monteur was gisteren geweest en zei dat als het lampje van tv niet werkt op het modern de tv ook nooit zal werken. Ik baal hier van kpn zegt dat het is opgelost maar het werkt nog steeds niet. 


Inmiddels de nieuwe update gekregen en het werkt ook nog. Bijna.

Layout is anders maar het geluid is een stuk zachter. Ik moet me saundbar een heel stuk harder zetten.

Zal er nog een update komen dan om dat teverhelpen?


mm het is mij nu onduidelijk of deze storing is opgelost of niet. Ik zie nu een systeemmenu, maar kan daar via de ab niet uit. moet het kastje nu herstart worden? of moet ik nog geduld hebben? ik heb verder geen afmelding gehad? wel vanmorgen gebeld sinds 10:00 is dit bij ons in Dieren al gaande?

 

ondertussen stroom eraf en daarna weer aangezet en nu werkt het weer. :thumbsup:


Yes, hij doet het eindelijk weer👍


Hier nog steeds geen tv en nog steeds code 307. Laat ik het netjes houden en hier niet vermelden wat ik er van vind....


Zonder verdere procedures🙈


Hier freezed het beeld 4k om de 5 a 10 minuten vaak gevolgd door zender niet beschikbaar.

 


Hier nog steeds geen tv en nog steeds code 307. Laat ik het netjes houden en hier niet vermelden wat ik er van vind....

Laat me raden.

 

Admin: afbeelding verkleind i.v.m. de leesbaarheid van het topic


Hier nog steeds geen tv en nog steeds code 307. Laat ik het netjes houden en hier niet vermelden wat ik er van vind....

Laat me raden.

 

 

 

Zo ongeveer ja 😉


Rosmalen, 22.30 uur: Nog steeds rondjes draaien op de ITV! Om gek van te worden! Software downloaden (duurt allejezuslang), opslaan in geheugen, systeem opstarten, systeem opgestart, configuratie geactiveerd, "Welkom”terug bij ITV, kanalenlijst en instellingen enz. en het hele slechte programmeercircus begint weer van voren af aan. We zijn wel in 2020 KPN! Niet in de jaren tachtig. Hoe lang moet dit nog duren? Geef opheldering en wees transparant naar jullie klanten. ‘Samen’ weet je wel? Help eens snel een handje.
Het is al moeilijk genoeg achter de geraniums van Rutte en Hugo als risicogroep.


hier zijn ze er nu in geslaagd om een soort dode mans knop in te bouwen eleke 10 minuten freezed het beel en moet je ff heen en weer schakelen van zender om de iptv server weer op te starten. lekker bezig die jongens van kpn.

 


Goedemorgen,

Apeldoorn hier.

Gisteren ook al even contact gehad met de klantenservice.

Mijn twee ZTE 4K Ultra HD ontvangers. Blijven in een update loop zitten. Alsof de update slaagt maar het versienummer niet wordt opgeslagen waardoor het systeem denkt weer een nieuwe versie te hebben.

Gistermiddag rond 13.00 heb ik de update geïnstalleerd, zie ook de nieuwe lay-out, maar geeft direct aan weer een update te hebben. 

Kan kiezen voor Uitstellen of Nu installeren beide opties meerdere malen geprobeerd.

Uitstellen geeft 2 tot 5 minuten kijk tijd, maar start daarna weer met de volgende update.

Gisteravond bij het contact met de klantenservice diverse stappen doorlopen, helaas zonder succes.

Vanmorgen heb ik deze stappen zelf ook nog even doorlopen, modem resetten en tv ontvanger herstarten. Maar zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen, wordt dit gedrag door anderen herkent?

 

Dit scherm komt na elke update terug.

 


Hier inmiddels weer tv.
Plus een bericht in de inbox gedateerd 19-03 met een uitleg over de nieuwe lay-out. Geen wonder dat er ergens iets niet klopt, want hier is het gewoon 28-05. Als deze update dus eigenlijk al half maart uitgevoerd had moeten worden..? 

Hallo @liejanne,
Dit staat daar los van. Sinds half maart loopt er een pilot met de nieuwe software onder een select groepje KPN klanten waaronder ik. De software wordt sinds een kleine 2 weken onder steeds meer klanten verspreid. Dat filmpje van 17 maart is niet omdat de uitrol is blijven hangen, maar omdat toen de testperiode is gestart. Ik zal even doorgeven dat het misschien handig is deze datum even te verversen. 


Goedemorgen,

Apeldoorn hier.

Gisteren ook al even contact gehad met de klantenservice.

Mijn twee ZTE 4K Ultra HD ontvangers. Blijven in een update loop zitten. Alsof de update slaagt maar het versienummer niet wordt opgeslagen waardoor het systeem denkt weer een nieuwe versie te hebben.

Gistermiddag rond 13.00 heb ik de update geïnstalleerd, zie ook de nieuwe lay-out, maar geeft direct aan weer een update te hebben. 

Kan kiezen voor Uitstellen of Nu installeren beide opties meerdere malen geprobeerd.

Uitstellen geeft 2 tot 5 minuten kijk tijd, maar start daarna weer met de volgende update.

Gisteravond bij het contact met de klantenservice diverse stappen doorlopen, helaas zonder succes.

Vanmorgen heb ik deze stappen zelf ook nog even doorlopen, modem resetten en tv ontvanger herstarten. Maar zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen, wordt dit gedrag door anderen herkent?

Dit scherm komt na elke update terug.

 

@markeilander 
Die bootloop is een bekend probleem en kwam tijdens de testperiode ook al aan het licht. Als je de software handmatig is verwijderd, en dan het proces opnieuw doorloopt, gaat het dan wel goed? Gebruik je wel een Experia Box of heb je eigen apparatuur in gebruik?


@markeilander 
Die bootloop is een bekend probleem en kwam tijdens de testperiode ook al aan het licht. Als je de software handmatig is verwijderd, en dan het proces opnieuw doorloopt, gaat het dan wel goed? Gebruik je wel een Experia Box of heb je eigen apparatuur in gebruik?

@ChrisWissink

Dank voor je reactie. Gebruik een Experia Box meen de V9. Heb nu twee keer alles terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar helaas zonder resultaat. Zijn er andere opties voor software verwijderen beschikbaar dan via de instellingen?

 


Goedemorgen allen. 

Gisteravond laat is de storing verholpen. Op dit moment zou iedereen die hier gisteren last van had dan ook weer normaal beeld moeten hebben. Ervaar je nog problemen, reset dan een keer je tv ontvanger. Hij zou dan de software correct moeten binnenhalen waarna het weer goed werkt. 

 

Als dat onverhoopt niet werkt, geef het aan en vul je forumprofiel in, dan kunnen we meekijken.


@markeilander, vervelend dat je in een boot loop zit.  Wil je de reset eens proberen met optie twee van deze link? Zou in principe hetzelfde moeten werken, maar je weet maar nooit. Als dat niet helpt, vul je forumprofiel in, dan kan ik meekijken.


@markeilander, vervelend dat je in een boot loop zit.  Wil je de reset eens proberen met optie twee van deze link? Zou in principe hetzelfde moeten werken, maar je weet maar nooit. Als dat niet helpt, vul je forumprofiel in, dan kan ik meekijken.

@Erik_ 

Goedemorgen, dank voor je reactie. Heb de reset van optie 2 net gestart, software download weer. Forumprofiel is ook bijgewerkt. Ik hou je op de hoogte.


@markeilander, vervelend dat je in een boot loop zit.  Wil je de reset eens proberen met optie twee van deze link? Zou in principe hetzelfde moeten werken, maar je weet maar nooit. Als dat niet helpt, vul je forumprofiel in, dan kan ik meekijken.

@Erik_

Goedemorgen, dank voor je reactie. Heb de reset van optie 2 net gestart, software download weer. Forumprofiel is ook bijgewerkt. Ik hou je op de hoogte.

@Erik_

Na de reset is de oude software geïnstalleerd.

Kreeg dezelfde melding als in mijn screenshot hierboven en heb gekozen voor Nu installeren.

 


Hier inmiddels weer tv.
Plus een bericht in de inbox gedateerd 19-03 met een uitleg over de nieuwe lay-out. Geen wonder dat er ergens iets niet klopt, want hier is het gewoon 28-05. Als deze update dus eigenlijk al half maart uitgevoerd had moeten worden..? 

Hallo @liejanne,
Dit staat daar los van. Sinds half maart loopt er een pilot met de nieuwe software onder een select groepje KPN klanten waaronder ik. De software wordt sinds een kleine 2 weken onder steeds meer klanten verspreid. Dat filmpje van 17 maart is niet omdat de uitrol is blijven hangen, maar omdat toen de testperiode is gestart. Ik zal even doorgeven dat het misschien handig is deze datum even te verversen. 

Bedankt voor je uitleg. Het komt inderdaad anders over wanneer je in mei een bericht krijgt van maart. Maar nu snap ik het :)

 

 

 

 


Goedemorgen allen. 

Gisteravond laat is de storing verholpen. Op dit moment zou iedereen die hier gisteren last van had dan ook weer normaal beeld moeten hebben. Ervaar je nog problemen, reset dan een keer je tv ontvanger. Hij zou dan de software correct moeten binnenhalen waarna het weer goed werkt. 

 

Als dat onverhoopt niet werkt, geef het aan en vul je forumprofiel in, dan kunnen we meekijken.

Ik las eerder in deze topic al van iemand dat het geluid aangetast lijkt te zijn, dat hij/zij zijn soundbar nu ineens een stuk harder moest zetten. Dit leek mij erg onlogisch, maar ik ervaar hetzelfde. Eerder kwam er nog geluid vanuit mijn tv, voordat ik de soundbar aan had gezet. Nu moet ik echt de soundbar aanzetten om geluid te krijgen. Waar ligt dit aan? 


@markeilander, vervelend dat je in een boot loop zit.  Wil je de reset eens proberen met optie twee van deze link? Zou in principe hetzelfde moeten werken, maar je weet maar nooit. Als dat niet helpt, vul je forumprofiel in, dan kan ik meekijken.

@Erik_

Goedemorgen, dank voor je reactie. Heb de reset van optie 2 net gestart, software download weer. Forumprofiel is ook bijgewerkt. Ik hou je op de hoogte.

@Erik_

Na de reset is de oude software geïnstalleerd.

Kreeg dezelfde melding als in mijn screenshot hierboven en heb gekozen voor Nu installeren.

 

@Erik_ 

Hij blijft in de boot loop zitten. Kan er iemand meekijken of kan ik het beste de klantenservice even bellen?


Ook bij XS4ALL is het niet opgelost. Mijn VIP5202 heeft de hele nacht aan gestaan. Geen resultaat. Alle reset-stappen doorlopen, modem opnieuw opgestart etc etc. Geen effect. Betreft een VIP5202 rechtstreeks op een Fritz!box 7590.

 

Zucht.....


Goedemorgen,

Apeldoorn hier.

Gisteren ook al even contact gehad met de klantenservice.

Mijn twee ZTE 4K Ultra HD ontvangers. Blijven in een update loop zitten. Alsof de update slaagt maar het versienummer niet wordt opgeslagen waardoor het systeem denkt weer een nieuwe versie te hebben.

Gistermiddag rond 13.00 heb ik de update geïnstalleerd, zie ook de nieuwe lay-out, maar geeft direct aan weer een update te hebben. 

Kan kiezen voor Uitstellen of Nu installeren beide opties meerdere malen geprobeerd.

Uitstellen geeft 2 tot 5 minuten kijk tijd, maar start daarna weer met de volgende update.

Gisteravond bij het contact met de klantenservice diverse stappen doorlopen, helaas zonder succes.

Vanmorgen heb ik deze stappen zelf ook nog even doorlopen, modem resetten en tv ontvanger herstarten. Maar zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen, wordt dit gedrag door anderen herkent?

 

Dit scherm komt na elke update terug.

 

Dit is bij mij in Zevenhuizen zh ook nog steeds het geval.  Alle stekkers en minuten lang uitgehad en van modem tot ontvanger gereset.  Maar op beide 4K ontvangers blijft het zelfde verhaal!

 

wat te doen KPN?
 

 

 


Dit is bij mij in Zevenhuizen zh ook nog steeds het geval.  Alle stekkers en minuten lang uitgehad en van modem tot ontvanger gereset.  Maar op beide 4K ontvangers blijft het zelfde verhaal!

Welke 4K ontvangers heb je in gebruik, net als @markeilander de ZTE ZXV8001 of de Arris VIP5202?

Ik ga er eigenlijk vanuit dat abonnees met een ZTE ZXV8001 per abuis de nieuwe firmware gepusht kregen aangezien deze, naar mijn weten, nog niet vrijgegeven is voor uitrol naar de abonnee.