Skip to main content

Geen vraag, maar een tip:

ik heb hier verschillende keren gelezen dat er problemen zijn met het downloaden van het installatiebestand van KPN Veilig (error 404). Dit gebeurt wanneer de taal van de browser niet is ingesteld op Nederlands (of Engels, ik heb het niet geprobeerd), maar bijvoorbeeld op Duits, zoals in mijn geval. Verander dus even de taalinstelling van de browser (niet van de computer), download KPN Veilig, installeer het en dan kun je de browser weer op de oorspronkelijke taal instellen.

Bedankt voor de tip. Maar zoiets mag echt niet. Taalinstelling heeft niets te maken met wat ik mag downloaden. En zeker als het om beveiliging gaat. Heel slecht.


De meeste moeite had ik om uit te zoeken wat er mis was met het niet kunnen downloaden van het installatiebestand. Overschakelen naar een andere taalinstelling in mijn browser (Firefox) is kinderspel. Maar je hebt gelijk, knutselen met de computer is niet voor iedereen weggelegd. KPN of/en f-secure had een betere oplossing moeten vinden!
Misschien leest een van de verantwoordelijken dit.


„knutselen met de computer is niet voor iedereen weggelegd. “ Precies, ik heb drie verschillende browsers geprobeerd en zelfs alle resterende beveiliging van Windows uitgeschakeld. Gelukkig dat ik je tip heb gevonden.