Skip to main content
Beantwoord

Phishing sms gekregen die wel afkomstig lijkt te zijn van het KPN nummer

• August 12, 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Ik kreeg vandaag ook een dergelijk bericht. Normaal zou ik het negeren maar het kwam binnen dezelfde afzender waar ook altijd legitieme berichten van KPN binnenkomen, hoe kan dat?

Admin: afgesplitst, eigen topic aangemaakt voor bericht

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Shortputty, die laatste sms is inderdaad niet van ons. Klik niet op die link en negeer het bericht verder. Bij het versturen van zo'n valse sms kunnen ze de afzender instellen. Ik heb zelf een keer een bericht gekregen van 'DHL’ dat er actie van mij nodig was om mijn PostNL pakketje te ontvangen 🙃

Het is goed om hier scherp op te blijven, ook als de afzender wel legitiem lijkt te zijn. Internetcriminelen proberen daar misbruik van te maken. 

2 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 12, 2025

Een SMS kan elke afzender hebben die je maar wilt. Scammers kunnen ook het label KPN als afzender meegeven. En je telefoon bundelt het bij de legitieme SMS'jes. 

Kan KPN dit niet filteren in hun SMSC?

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 14, 2025

Hoi ​@Shortputty, die laatste sms is inderdaad niet van ons. Klik niet op die link en negeer het bericht verder. Bij het versturen van zo'n valse sms kunnen ze de afzender instellen. Ik heb zelf een keer een bericht gekregen van 'DHL’ dat er actie van mij nodig was om mijn PostNL pakketje te ontvangen 🙃

Het is goed om hier scherp op te blijven, ook als de afzender wel legitiem lijkt te zijn. Internetcriminelen proberen daar misbruik van te maken.