Skip to main content

Volgens de KPN moet je bij smsjes letten op de afzender. Zij sturen alleen maar meldingen onder KPN en verder geen toevoegingen.

Helaas gaat die vlieger ook niet meer op. Vorige week kreeg ik sms (van KPN, onder al mijn andere KPN smsjes als in buitenland, bundel enz) met de melding dat het jammer is dat ik naar ODIDO overstap. En of ik dit wil toelichten door op de link met 0800-0402 te klikken!!! Vooraf was ik ook door +31 800 0402 gebeld! Geen voicemail!

Ik ben per definitie achterdochtig en dus na zelf de klantenservice te bellen, bleek idd dat zij van niets weten en dat ze niet gebeld hebben en ook geen sms hebben gestuurd.

Kreeg het advies om dit aan abuse te melden. Gedaan en die willen hier niets mee doen (liever put dempen nadat er een kalf in verdronken is, naar mijn mening!).

 

Mijn vraag is: ben ik de enige en zo nee, wat kun je hieraan doen?

Overigens kreeg ik een paar dagen later belletjes en smsjes namens KPN Netwerk maar dat voldoet wel aan de waarschuwing dat het een toevoeging op KPN is. Ze bellen overigens zgn wel via 0183-810077! Let op dus!

Hi @Johan uit Arnhem en welkom bij de KPN Community! Heel goed dat je zo scherp bent. Als dit SMS’je in dezelfde gespreksreeks staat als de informatie over buitenlandtarieven en dergelijke, dan komt hij wel van ons. 

Het enige dat ik dan kan bedenken is dat iemand bij het opzeggen per ongeluk het verkeerde 06-nummer genoteerd heeft en jij nu benaderd wordt over de opzegging van een ander. 
Ik kan helaas niet achterhalen om welk abonnement het dan wel gaat, maar mocht je weer door ons gebeld worden, neem dan gerust op. Dan kan dit gelijk opgehelderd worden. 0800 nummers kunnen niet gespoofd worden, dus als je hierdoor gebeld wordt kun je er vanuit gaan dat wij het zijn. 🙂

We zijn overigens ook bezig met Digitale weerbaarheid. Jij bent al erg scherp op phishing (smishing), maar mocht je nog verdere tips willen, neem dan gerust een kijkje in dat topic of bij de gratis cursus die daar genoemd wordt!


Reageer