Skip to main content

Ik ben nu al 2x gebelt door een 06-nummer, en als ik opneem krijg ik een Engels talig bandje te horen over iets van de “governement” bla bla onzin, gelijk opgehangen.

 

Heb ook niet teruggebelt, maar wat kan ik er aan doen en kan KPN hier iets in betekenen?

 

Nummer is +316******  laatste getal heb ik even weggelaten.

 

*admin: nummer verborgen

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Goedemorgen @R. van Gastel, welkom op ons forum!
Dit klinkt als spoofing maar helaas is daar ontzettend weinig tegen te doen. Niet terug bellen is altijd goed advies.

Mocht het echt de pan uit lopen kun je er natuurlijk voor kiezen een nieuw nummer te nemen (kan gratis via 0800-0402)


In je mobiel kun je nummers eenvoudig blokkeren. Als je voicemail gebruikt komen ze wel daar dan direct. Maar je telefoon gaat niet (meer) over als een geblokkeerd nummer belt.


Ik heb er ook last van. 2 keer gebeld door telefoonnummers waarvan de eerste 4 cijfers identiek zijn met mijn nummer. Via celltrack achterhaald dat deze nummers gekoppeld zijn aan mijn nummer. Ik je inmiddels een ander nummer, maar ben benieuwd waar het vandaan komt. 


Ik ben nu al 2x gebelt door een 06-nummer, en als ik opneem krijg ik een Engels talig bandje te horen over iets van de “governement” bla bla onzin, gelijk opgehangen.

 

Heb ook niet teruggebelt, maar wat kan ik er aan doen en kan KPN hier iets in betekenen?

 

Nummer is +316******  laatste getal heb ik even weggelaten.

 

*admin: nummer verborgen

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Precies wat is vanochtend gebeurd: een robovoice zei (in het engels) dat mijn BSN nummer geblokkeerd is. 

Mijn (bsn)nummer zeker niet, maar hun (telefoon)nummer nu wel :joy: 


Ik had er ook last van. 2 keer gebeld door telefoonnummers waarvan de eerste 4 cijfers identiek aan eigen nummer. Via celltrack achterhaald dat deze nummers gekoppeld zijn aan mijn nummer. Ik heb inmiddels een ander nummer, maar ben erg benieuwd waar het vandaan komt. 

 


 telefoonnummers waarvan de eerste 4 cijfers identiek aan eigen nummer.

Dat is toch niet zo bijzonder, @Sanneva . De eerste 4 cijfers van mijn mobiele nummer hebben nog (10)duizenden mensen. Want 06xx behoort aan kpn toe.

De volgende 6 cijfers zijn dan feitelijk mijn '’abonneenummer'’.


Het is niet zo zeer het telefoonnummer alleen. Ook een Engelstalig bandje bij het opnemen. Daarnaast is het nummer gekoppeld aan mijn nummer. Lijkt mij duidelijk misbruik! 

 telefoonnummers waarvan de eerste 4 cijfers identiek aan eigen nummer.

Dat is toch niet zo bijzonder, @Sanneva . De eerste 4 cijfers van mijn mobiele nummer hebben nog (10)duizenden mensen. Want 06xx behoort aan kpn toe.

De volgende 6 cijfers zijn dan feitelijk mijn '’abonneenummer'’.

 


Hoi Sanneva, dit zijn inderdaad oplichters maar hier is helaas niet echt iets aan te doen. Als het echt de spuigaten uitloopt zou je kunnen kiezen een nieuw telefoonnummer te nemen (kan gratis via 0800-0402 of de chat op www.kpn.com/service)