Onze experiabox; Hardware version R01, Model VRV9517, en Firmware v5.00.31 build420, hebben wij besloten eens te gaan monitoren, aangezien de verbinding erg vaak uitvalt, en dat niet aan de LAN-kant van de box ligt. Wij hebben een DMZ in de Experiabox ingesteld, die gaat allereerst naar een eigen Mikrotik router en zo verder, van die eigen router loggen en zien we alles, daar is niets mis mee, al meer dan 2 jaar niet.
Zoals jullie hier zien is de box vaak onbereikbaar. De ping pong wordt bij downtime geverifieerd door een andere externe server. (Er is weinig twijfel mogelijk over waar de storing zit, namelijk: Niet aan onze zijde). Overigens waren wij vanochtend 7:23 niet eens wakker, dus stel dat het pingen lastig wordt bij extreem zwaar gebruik, dan kon dat het niet zijn. En dat is het ook niet. Het gebruik is de hele dag al vrij licht, hier en daar een zoom/teams meeting, wat browsen, mailen, hooguit wat up en downloads met icloud (door vriendin), maar telkens als de gehele uplink eruit ligt, dan is dat dus wel degelijk een flink probleem i.v.m. vanuit huis werken wat hier nog veel plaatsvindt.
En oh ja, die experiabox krijgt zijn stroom uit een UPS, dus stroomuitval is uitgesloten.
Hiervoor hoef ik dus echt niet in de wacht aan de telefoon te gaan hangen;
Ik meld dat *jullie* apparatuur/uplink niet naar behoren functioneert. Zal niet de enige zijn in deze omgeving, want bijna iedereen heeft hier 'Sneller internet buitengebied' van KPN. Ik ben ws. wel de enige die er wat mee doet, en hoop daarmee dat u er achteraan gaat, Ik hoef echt niet verwezen te worden naar derden, als ik een consult of hulp nodig had dan belde ik wel.