Skip to main content

Goede avond Kpn, wij hebben sinds april van dit jaar een 1gb glasvezel abbo en de eerste 4 maanden ging alles prima. Enkele maanden geleden hebben jullie een update uitgevoerd op het netwerk en sindsdien krijgen wij regelmatig een stb nmc 400 melding en dit is erg storend. Tevens valt internet verbinding op de gekste momenten even weg. Dit is een probleem die bij jullie ligt en ik zou jullie willen verzoeken hier snel en serieus mee aan de slag te gaan en een nieuwe update uit te voeren of de eerder uitgevoerde netwerkupdate terug te draaien want ik en vele andere klanten van jullie, die hetzelfde probleem ervaren , verwachten een goede service. Geef me alsjeblieft geen link met volg dit stappenplan (modem hard resetten) of wireless onzin want ik heb de apparatuur voor tv en internet grotendeels op vrijwel nieuwe ethernet connectie zitten. Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

groet

Ronald

Er is een update geweest voor de tv ontvangers die niet goed is uitgepakt voor diverse ontvangers. KPN werkt met de fabrikanten aan een oplossing maar die wordt dit jaar niet meer verwacht. Dit zou niets met het netwerk te maken hebben. Maar u heeft daar ook problemen mee begrijp ik dat goed?


Goedemiddag @Rvanwanrooij, welkom op het forum!

Wat balen dat je zo veel problemen ervaart met internet en tv. Zoals @Joep1965 aangeeft geldt voor de tv-ontvangers dat we bekend zijn met de problemen/traagheid hiervan. We verwachten deze maand een software update uit te kunnen rollen waarmee dit verholpen zou moeten worden.

Je geeft ook aan dat je problemen met internet hebt. Gaat het hierbij om de wifi-verbinding of om de bekabelde verbinding? Als het om de wifi-verbinding gaat, dan raad ik je aan om de Wifi Manager eens te doorlopen (twee keer achter elkaar aan). Deze online tool gaat samen met jou het wifi-signaal testen en verbeteren. Blijkt hieruit dat het signaal niet verbeterd wordt en is de snelheid van de verbinding lager dan 20 Mbit/s? Dan wordt er een gratis oplossing geboden, bijvoorbeeld in de vorm van gratis Experia Wifi's of een gratis afspraak met de wifi-monteur

Als je ook problemen ervaart met de bekabelde verbinding, dan adviseer ik je eens om met ons te bellen zodat mijn collega samen met jou de lijn kan testen. Via de telefoon gaat dat wat makkelijker omdat je dan direct contact hebt met elkaar. We zijn elke dag gratis te bereiken via 0800 0402.