Skip to main content

Ik krijg een neptelefoon uit UK die ik al een paar keer heb geblokt, maar het helpt niet. Hoe kom ik er DEFINITIEF van af?

Ik word de laatste tijd ook met regelmaat door buitenlandse nummers gebeld, dus ik kan me levendig voorstellen dat je dit stop wilt zetten. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid om nummers uit het buitenland te blokkeren of aan te spreken voor overlast. Ik kan je in deze dus alleen adviseren om het nummer te blijven blokkeren in je toestel. Een andere (tijdelijke) optie is om niet storen in te stellen op je toestel. Je kunt daarbij uitzonderingen opgeven van wie je wel mogen bellen, daar kun je dan al je contactpersonen in zetten. Zie ook deze pagina met tips: 

“Je kunt opgeven dat alle nummers onder niet-storen moeten vallen, maar ook dat  telefoonnummers in je contactenlijst doorgelaten mogen worden. Zo ben je toch bereikbaar voor bekenden. Een telefoontje van een onbekend nummer hoor je verder niet, maar je ziet wel op je scherm dat er iemand gebeld heeft. Zo kun je bij vertrouwde nummers buiten je contactenlijst eventueel gewoon terugbellen.”

Dat kan een goede oplossing van tijdelijke aard zijn. Als je geen berichten meer ontvangt over dat je door een nummer uit de UK gebeld bent kun je deze instelling weer uitzetten. :slight_smile:


Dank voor het antwoord, maar ik blijf het vreemd vinden dat het in dit digitate tijdperk deze functie NIET mogelijk is.

Jouw optie lijkt mij persoonlijk onhandig, dus blijf ik dit ongewenste nummer maar handmatig blokkeren.


Hoe heb je dat telefoonnummer al een paar keer geblokt?

Weet je zeker dat het telkens hetzelfde nummer is, of wijzigt er wellicht een cijfertje?


Reageer