Skip to main content

De websites plusbedrijf.com en plusadres.nl vermelden mijn telefoonnummer en adresgegevens. Dit is informatie die ooit in de telefoongids heeft gestaan.

Jaren geleden heb ik een verzoek gedaan bij KPN om mijn adresgegevens niet meer online weer te geven, maar blijkbaar is deze informatie ook verkocht aan deze bedrijven. Deze websites lijken een mogelijkheid te hebben om jezelf uit te schrijven, maar de code die je in moet vullen ter bevestiging dat je geen robot bent is altijd dezelfde en daarmee is die pagina dus fake. Je data blijft ook gewoon online.

Met enige regelmaat krijg ik phishing SMS'jes die van een bank zouden komen waar ik niet eens een account heb. Met alle telefoonnummers en adresgegevens online worden dat soort activiteiten heel eenvoudig gemaakt.

Inmiddels geeft Google al aan dat plusbedrijf.com gerelateerd is aan phishing, maar de data blijft gewoon online. Aangezien KPN mijn adresgegevens heeft gedeeld met deze sites lijkt het me niet meer dan redelijk dat KPN ook actie onderneemt om deze sites uit de lucht te krijgen.  

@Arnoud AGR Welkom op het forum. 

KPN verkoopt of geeft geen informatie van klanten aan derden. Uiteraard zijn er bedrijven waar wij mee samenwerken of zijn er bepaalde acties waarbij er gegevens uitgewisseld worden, maar alleen als dit noodzakelijk is. 

Wij zullen deze informatie dus niet gedeeld hebben met de genoemde bedrijven. Hoe deze sites dan wel aan deze informatie zijn gekomen durf ik niet te zeggen.Â