Skip to main content

Al sinds 22-5-2023 probeer ik om mijn bestaande KPN Veilig uit te breiden van 2 naar 12 apparaten. Dat gaat steeds fout doordat KPN een dergelijke aanvraag als nieuwe cliƫnt ziet. Hieronder een opsomming.

22-5-2023: aanvraag online ingediend
22-5-2023: 2 bevestigingsmail ontvangen, waarvan in de 2e mail staat dat er op 30-5-2023 een servicemonteur langskomt.
22-5-2023: mail ontvangen dat apparatuur verstuurd is
22-5-2023: gebeld met Klantenservice met vraag waarom servicemonteur komt. Geen duidelijk antwoord, medewerkster wist het niet.
23-5-2023: extra tv-ontvanger ontvangen.
23-5-2023: gebeld met Denise van Klantenservice. Wat komt servicemonteur doen en waarom is er apparatuur verstuurd? Volgens Denise is dit niet terecht. Zij heeft de aanvraag geannuleerd en na een paar uur opnieuw ingediend.
23-5-2023: bevestigingsmail ontvangen, waarin staat dat ik een extra tv-ontvanger krijg. Heb ik niet om gevraagd; is dus niet correct.
23-5-2023: opnieuw mail ontvangen dat er op 6-6-2023 een servicemonteur langskomt.
24-5-2023: gebeld met Klantenservice om door te geven dat ik geen extra tv-ontvanger nodig heb en mij nog steeds niet duidelijk is wat servicemonteur komt doen. Volgens medewerkster is dat een verplichte service, kan zij niet verwijderen. Geen duidelijkheid gekregen.
25-5-2023: gebeld met Klantenservice om te informeren wanneer uitbreiding van 2 naar 12 apparaten gerealiseerd is. Volgens medewerker is dit op 31-5-2023. Geadviseerd werd om op 1-6-2023 te controleren of aanvraag dan gerealiseerd is.
31-5-2023: voor de tweede keer een nieuwe tv-ontvanger ontvangen.
2-6-2023: online gecontroleerd of aanvraag inmiddels gerealiseerd is. Blijft echter nog steeds in behandeling staan.
2-6-2023: 2 tv-ontvangers retour gezonden via PostNL.
2-6-2023: gebeld met Desiree van Klantenservice. Aanvraag is nog steeds in behandeling. Niet duidelijk waarom. Zij heeft, i.s.m. haar leidinggevende, de aanvraag geannuleerd. Op maandag 5-6-2023 zou ik opnieuw de aanvraag in kunnen dienen, die dan binnen 20 minuten gerealiseerd moet zijn.
6-6-2023: aanvraag opnieuw online ingediend.
6-6-2023: opnieuw mail ontvangen dat een servicemonteur langskomt (op 14-6-2023). In de mail staat een linkje om die afspraak te verzetten. Als ik daar op klik krijg ik in de website de melding dat aan mijn KPN-ID geen internetaansluiting gekoppeld is!! Alsnog via website die koppeling tot stand gebracht. Als ik weer op het linkje klik krijg ik opnieuw de melding dat aan mijn KPN-ID geen internetaansluiting gekoppeld is. Werderom alsnog gekoppeld.

Ik wil alleen maar mijn KPN Veilig uitbreiden van 2 naar 12 apparaten. Volgens mij een simpele aanpassing, waarbij geen wijziging van apparatuur nodig is. Ik heb dus geen extra tv-ontvanger nodig, geen servicemonteur, tenzij die iets zinnigs komt doen, maar niemand kan mij vertellen wat hij komt doen. Op de datum waarop hij komt (14-6-2023) ben ik in ieder geval verhinderd.Ā 
Aan mijn KPN-ID is al tientallen jaren een internetaansluiting gekoppeld!Ā 
Volgens Desiree zou de aanvraag binnen 20 minuten geregeld moeten zijn, maar dat is dus niet gelukt.Ā 

Het lijkt mij dat er functioneel gezien iets behoorlijk fout gaat bij KPN.

Ik verzoek u dringend om dit deze week nog voor mij te realiseren. Het heeft nu lang genoeg geduurd en behalve Denise en Desiree hebben de andere medewerkers van de Klantenservice die ik aan de telefoon heb gehad mij niet kunnen helpen omdat zij geen raad wisten met dit probleem. Ook verzoek ik u om de afspraak met de servicemonteur te annuleren als die niet nodig blijkt te zijn.

Graag z.s.m. een reactie.

Hallo @SandersJĀ wat bedoel je met online indienen? Via MijnKPN bij producten een upgrade aangevraagd van 2 naar 12?

In MijnKPN kun je uitbreiden naar 5, 15 en 25 en niet naar 12, of jij moet nog een oud pakket hebben en dan word je omgezet naar een nieuw pakket om wat jij wilt te realiseren en dan gebeurt wat jij eerder beschreef.

Wat voor soort internetpakket heb je, Hussel of een ouder pakket of nog een Telfort-pakket?

Ā 

Ā 

Ā 


Heeft u glasvezel? Dan heeft u misschien een GPON aansluiting. Deze komt een monteur dan mogelijk aanpassen naar XGS-PON. Dit gebeurt wel vaker als een klant iets aanpassen aan het abonnement. Wat die aanpassing dan is maakt niet uit.Ā 

Heeft u nog een aansluiting op koper? Dan krijgt u misschien pairbonding. Daarvoor geldt hetzelfde als bij glasvezel de overgang naar XGS-PON. Zodra de klant iets wijzigt word dat automatisch ingepland.Ā 


Welke tv ontvanger(s) heeft u? Misschien nog Motorola? Deze zijn verouderd en worden mogelijk ook automatisch vervangen bij een wijziging.Ā 


HalloĀ @SandersJĀ wat bedoel je met online indienen? Via MijnKPN bij producten een upgrade aangevraagd van 2 naar 12?

In MijnKPN kun je uitbreiden naar 5, 15 en 25 en niet naar 12, of jij moet nog een oud pakket hebben en dan word je omgezet naar een nieuw pakket om wat jij wilt te realiseren en dan gebeurt wat jij eerder beschreef.

Wat voor soort internetpakket heb je, Hussel of een ouder pakket of nog een Telfort-pakket?

Ā 

Ik kan op MijnKPN uitbreiding van KPN Veilig kiezen naarĀ 12 of 22 apparaten. Daar heb ik dus naar 12 aangevraagd. Die aanvraag was ook steeds zichtbaar bij Klantenservice. Ik heb nietĀ gehoord dat ik een oud pakket zou hebben.

Ik heb Hussel Internet 100 Mbit/s.

Ā 


Heeft u glasvezel? Dan heeft u misschien een GPON aansluiting. Deze komt een monteur dan mogelijk aanpassen naar XGS-PON. Dit gebeurt wel vaker als een klant iets aanpassen aan het abonnement. Wat die aanpassing dan is maakt niet uit.Ā 

Heeft u nog een aansluiting op koper? Dan krijgt u misschien pairbonding. Daarvoor geldt hetzelfde als bij glasvezel de overgang naar XGS-PON. Zodra de klant iets wijzigt word dat automatisch ingepland.Ā 

Ik heb inderdaad glasvezel. Geen idee of ik een aansluiting op koper heb.


Heeft u glasvezel? Dan heeft u misschien een GPON aansluiting. Deze komt een monteur dan mogelijk aanpassen naar XGS-PON. Dit gebeurt wel vaker als een klant iets aanpassen aan het abonnement. Wat die aanpassing dan is maakt niet uit.Ā 

Heeft u nog een aansluiting op koper? Dan krijgt u misschien pairbonding. Daarvoor geldt hetzelfde als bij glasvezel de overgang naar XGS-PON. Zodra de klant iets wijzigt word dat automatisch ingepland.Ā 

Ik heb inderdaad glasvezel. Geen idee of ik een aansluiting op koper heb.

Als je glasvezel hebt, dan hebĀ je geen aansluiting op koper meer @SandersJĀ 


Welke tv ontvanger(s) heeft u? Misschien nog Motorola? Deze zijn verouderd en worden mogelijk ook automatisch vervangen bij een wijziging.Ā 

Ik heb 4K ontvangers.


Welke tv ontvanger(s) heeft u? Misschien nog Motorola? Deze zijn verouderd en worden mogelijk ook automatisch vervangen bij een wijziging.Ā 

Ik heb 4K ontvangers.

En u kreeg precies dezelfde 4K ontvangers van KPN opgestuurd? Dat is raar...


Welke tv ontvanger(s) heeft u? Misschien nog Motorola? Deze zijn verouderd en worden mogelijk ook automatisch vervangen bij een wijziging.Ā 

Ik heb 4K ontvangers.

En u kreeg precies dezelfde 4K ontvangers van KPN opgestuurd? Dat is raar...

Inderdaad. Daarom werd mij geadviseerd ze terug te sturen. Maar daarmee was het nog niet opgelost.


Welkom @SandersJ! Wat een gek probleem. Normaliter is het toevoegen van extra licenties minutenwerk. Zou je jouwĀ forumprofielĀ eens willen invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik mee of ik kan achterhalen wat hier gebeurt.Ā 

Ā 

Ā 

@JanD, je kunt wel op 12 uitkomen. Bij de meeste abonnementen is het zo dat je extra licenties per 10 toevoegt. Als je er dan eerst 2 hebt, kom je uit op 12. Klanten die er eerst 5 hebben komen uit op 15. Hoeveel je mee begint (2 of 5) hangt af van je abonnement.Ā 


WelkomĀ @SandersJ! Wat een gek probleem. Normaliter is het toevoegen van extra licenties minutenwerk. Zou je jouwĀ forumprofielĀ eens willen invullen? Reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik mee of ik kan achterhalen wat hier gebeurt.Ā 

Bedankt voor je reactieĀ @Erik_Ā . Ik heb het forumformulier zojuist ingevuld.

Vandaag heb ik voor de 3e keer een tv-ontvanger via PostNL ontvangen (de eerste 2 heb ik al teruggestuurd) en is er opnieuw een servicemonteur ingepland, nl. voor 14 juni. Die dag ben ik echter verhinderd, dus als het noodzakelijk is dat hij komt, dan graag in overleg een andere datum.Ā 

Op dit moment staat er in MijnKPN nog steeds (opnieuw?) dat er een lopende bestelling is, die nog niet actief is. Daardoor kan ik geen wijzigingen invoeren.

Ik hoop dat je kunt vinden waar het fout gaat. Alvast bedankt.


Dank je, @SandersJ. Ik heb kunnen achterhalen waarom er een monteur moet komen. Dit is omdat jouw glasvezel aansluiting omgezet wordt van EoF naar GoF. Meer info over wat dit is vind je in ons Kennisbankartikel

Je kunt hier ook niet omheen. Elke wijziging die je op dit moment zou doen triggert ook deze omzetting. HetĀ is in principe een aanpassing in de wijkcentrale. Dus dan zou je de monteursafspraak op de 14e kunnen laten doorgaan. Ik kan hem ook voor je herplannen als je dat liever hebt. Geef me in dat geval even een paar momenten door komende week waarop het wel uitkomt.

Ā 

Nadat de monteur geweest is zal de wijziging op gereed springen en komen je nieuwe licenties beschikbaar.

Ā 

Betreffende tv-ontvangers, dat is een beetje een vreemd verhaal dat ik ook niet helemaal snap. Bij de eerste bestelling van 14 mei zat geen hardware in de wijziging. Dus heel gek dat er op de 22e dan wel ineens een verzendbevestiging is. Bij de nieuwe invoer op de 23e heeft de collega een extra tv-ontvanger toegevoegd. Ik neem aan dat dit per abuis is gebeurd, maar verklaart dan wel waarom er daarna nog een keer een ontvanger is opgestuurd. Vervolgens is dat ook geannuleerd, en op 6 juni heringevoerd. Hierbij zit er geen extra ontvanger in de wijziging, maar is er wel weer wat opgestuurd. Ik vermoed, maar weet dat dus niet zeker, dat het systeem denkt dat jij een oude stijl tv ontvanger thuis hebt. En dat er daarom een nieuwe wordt gestuurd. Accepteren van het pakje, en deze later terugsturen is dan wel de kortste klap om geen verder onderbrekingen in de wijziging te krijgen.


Reuze bedankt voor het uitzoeken,Ā @Erik_. Ik ben blij dat nu duidelijk is wat er gebeurd is. Ik ben de 14e verhinderd, dus graag de monteursafspraak herplannen naar de 13e (middag), de 15e (middag) of de 16e (ochtend).
De 3e tv-ontvanger zal ik ook terugsturen. Kun je voor de zekerheid controleren of ik nu niet met teveel tv-ontvangers geregistreerd sta? Ik hoor er 2 te hebben, die 3 extra is niet juist.


Ā 

@Erik_Ā Ik heb zojuist zelf de afspraak met de monteur kunnen verzetten naar de 13e.


Fijn dat je de afspraak zelf al hebt kunnen verzetten, @SandersJ.

Ā 

Je ontvangers heb ik gecheckt, en daar staan er, nu Ć©n als de wijziging voltooid is, netjes twee.Ā 


@SandersJ, de monteur is geweest zie ik, maar het is niet geheel vlekkeloos verlopen als ik de notities zo lees. De monteur heeft een ticket ingeschoten, heb je daar ook meer van gehoord?


@SandersJ, de monteur is geweest zie ik, maar het is niet geheel vlekkeloos verlopen als ik de notities zo lees. De monteur heeft een ticket ingeschoten, heb je daar ook meer van gehoord?

@Erik_Ā  Er is al 2x een monteur geweest, nl. op dinsdag en op woensdag. Ik dacht dat het daarna in orde zou zijn, want de monteur van gisteren heeft nietĀ aan mij doorgegeven dat er iets niet goed zou zijn. Maar blijkbaar is dat niet het geval, want morgen komt er opnieuw een monteur.
Tot nu toe is er een oudĀ Š§-vormig wit kastje vervangen door een zwart kastje met hetzelfde model (1e monteur), waarna dat zwarte kastje de volgende dag weer vervangen werd door weer een andere wit kastjeĀ (2e monteur).Ā Ondertussen staat er in MijnKPN nog steeds dat ik nog een lopende bestelling heb die nog niet afgerond is.


Dank je,Ā @SandersJ. Ik heb kunnen achterhalen waarom er een monteur moet komen. Dit is omdat jouw glasvezel aansluiting omgezet wordt van EoF naar GoF. Meer info over wat dit is vind je in ons Kennisbankartikel

Je kunt hier ook niet omheen. Elke wijziging die je op dit moment zou doen triggert ook deze omzetting. HetĀ is in principe een aanpassing in de wijkcentrale. Dus dan zou je de monteursafspraak op de 14e kunnen laten doorgaan. Ik kan hem ook voor je herplannen als je dat liever hebt. Geef me in dat geval even een paar momenten door komende week waarop het wel uitkomt.

Ā 

Nadat de monteur geweest is zal de wijziging op gereed springen en komen je nieuwe licenties beschikbaar.

Ā 

Betreffende tv-ontvangers, dat is een beetje een vreemd verhaal dat ik ook niet helemaal snap. Bij de eerste bestelling van 14 mei zat geen hardware in de wijziging. Dus heel gek dat er op de 22e dan wel ineens een verzendbevestiging is. Bij de nieuwe invoer op de 23e heeft de collega een extra tv-ontvanger toegevoegd. Ik neem aan dat dit per abuis is gebeurd, maar verklaart dan wel waarom er daarna nog een keer een ontvanger is opgestuurd. Vervolgens is dat ook geannuleerd, en op 6 juni heringevoerd. Hierbij zit er geen extra ontvanger in de wijziging, maar is er wel weer wat opgestuurd. Ik vermoed, maar weet dat dus niet zeker, dat het systeem denkt dat jij een oude stijl tv ontvanger thuis hebt. En dat er daarom een nieuwe wordt gestuurd. Accepteren van het pakje, en deze later terugsturen is dan wel de kortste klap om geen verder onderbrekingen in de wijziging te krijgen.

Ā 

@Erik_De monteur die hier woensdag was is vandaag weer langsgekomen. Hier was alles OK, maar er bleek iets in de wijkkast niet goed te staan. Oorzaak niet duidelijk, want hij dacht dat ik pas was overgestapt naar KPN, wat niet het geval is.

Inmiddels een bevestiging via e-mail ontvangen dat mijn bestelling gereed is. Dat blijkt ook uit MijnKPN, want ik kan nu op meerdere apparaten KPN Veilig installeren. En dat was de bedoeling 🙂 Er staat ook in de mail dat een tv-ontvanger is toegevoegd. En dat is dus niet de bedoeling 😞.
Mag ik nog een keer aan je vragen om het aantal bij mij geregistreerde tv-ontvangers te controleren? Twee is het aantal dat ik behoor te hebben.

Ook nog een onduidelijke automatische mail ontvangen dat de afspraak met de KPN monteur is geannuleerd. Er stond in ā€œWe zien dat je je modem hebt aangesloten. Je kunt nu internetten en/of tv kijken als je de tv-ontvangers ook hebt aangesloten. Daarom annuleren we je monteursafspraak.ā€


Inmiddels een bevestiging via e-mail ontvangen dat mijn bestelling gereed is. Dat blijkt ook uit MijnKPN, want ik kan nu op meerdere apparaten KPN Veilig installeren. En dat was de bedoeling :)

Mooi!

Ā 

Er staat ook in de mail dat een tv-ontvanger is toegevoegd. En dat is dus niet de bedoeling 😞.
Mag ik nog een keer aan je vragen om het aantal bij mij geregistreerde tv-ontvangers te controleren? Twee is het aantal dat ik behoor te hebben.

Twee is ook het aantal dat hier staat,Ā @SandersJ.Ā 

Ā 

Ook nog een onduidelijke automatische mail ontvangen dat de afspraak met de KPN monteur is geannuleerd. Er stond in ā€œWe zien dat je je modem hebt aangesloten. Je kunt nu internetten en/of tv kijken als je de tv-ontvangers ook hebt aangesloten. Daarom annuleren we je monteursafspraak.ā€

Denk dat de boel, gezien de meerdere monteurs, ergens wat in de war is geraakt. Waarschijnlijk dat er onder water nog een afspraak was gemaakt waar je zelf de bevestiging nog niet van had gekregen. En dat die nu geannuleerd is.


@Erik_Ā In ieder geval lijkt alles nu in orde te zijn. Reuze bedankt voor je hulp!


Goed om te horen, en heel graag gedaan :)