Skip to main content
Antwoord

Veel overbodige informatie invullen en jullie zijn slecht bereikbaar

• January 10, 2025
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

Hoezo moet ik om de interactieve tv-app op mijn tv te installeren inloggen met mijn LG-account. Daarna is de app geïnstalleerd heb ik weer een abonnementsnummer nodig, deze is te vinden in de mijnkpn app, nou, die heb ik gevonden.

Dan heb ik weer een pincode nodig, deze is alleen maar te resetten, alsof een kpn interactieve tv maar door 1 persoon gebruikt wordt.

Hoezo zijn jullie zelf niet gemachtigd om deze gegevens te bekijken?

En is er blijkbaar geen mogelijkheid om een chat te starten met een medewerker, dit kan blijkbaar alleen via de telefoon of een forum of twitter/facebook.

Log daar maar weer even in. En dat is zogenaamd voor mijn eigen ‘veiligheid’. Terwijl jullie mij lastig vallen met brieven thuis, of ik wordt weer gebeld door zogenaamde medewerkers van ‘kpn’.

Dus mijn gegevens verkopen is blijkbaar niet zo privacygevoelig als die pincode. En het liefst willen jullie alle gegevens aan elkaar koppelen om zo een volledig mogelijk profiel op te bouwen zodat je daar meer geldt mee kan verdienen. 

Is inloggen met een account niet veilig genoeg meer zonder dat al mijn gegevens aan elkaar gekoppeld zijn?

En het liefst tweestapsverificatie willen hebben, fijn als je meerdere gebruikers hebt op een abonnement.

Want veiligheid is zo belangrijk.  

En die chat-bot van jullie kunnen jullie misschien beter gewoon uitzetten, want die snapt van alle bovenstaande gegevens niks, of nou ja, niet alleen de chat-bot snapt het niet. 

Ik snap er zelf ook niks van, dat jullie niet op een manier bereikbaar zijn waarbij je geen medewerker aan de telefoon hebt, of nog meer gegevens met jullie moet delen.

Stel je voor, dat mensen hun verhaal kunnen doen die geen zin hebben om met idioten aan de telefoon te zitten, of daarmee te chatten.

Ik hoop dat er ook medewerkers bij kpn werken die eens op dit forum kijken. Want dit is gewoon niet normaal!

Beste antwoord door PeterG

Hoezo zou kpn die gegevens op jouw tv moeten zien? Jouw tv is geen kpn apparaat dus hebben ze daar geen zicht op.

Ook als je een andere ONTVANGER van kpn hebt moet je die ZELF aanmelden met je abonnementsnummer + pincode. Dat is ook net niet plug & play dus. Maar wel bijna.

Het is toch logisch dat je de app op je tv abonnement moet aanmelden? 

Bij LG, Samsung, Android-TV en Google-TV staat de app alleen in de betreffende app stores. Daar heb je alleen toegang toe indien je dus ingelogd bent met een account. Dat hebben die bedrijven zéfl zo bepaald. In jouw geval dus voor LG. Ook over het LG account heeft kpn natuurlijk niks te zeggen. Daar gaat LG over. 

Of mijn geval Samsung en Google (voor Android, Android-TV en Google-TV).

→ Ik begrijp dat je de app inmiddels wel up and running hebt. Ik wens je een fijn gebruik.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Hoezo zou kpn die gegevens op jouw tv moeten zien? Jouw tv is geen kpn apparaat dus hebben ze daar geen zicht op.

Ook als je een andere ONTVANGER van kpn hebt moet je die ZELF aanmelden met je abonnementsnummer + pincode. Dat is ook net niet plug & play dus. Maar wel bijna.

Het is toch logisch dat je de app op je tv abonnement moet aanmelden? 

Bij LG, Samsung, Android-TV en Google-TV staat de app alleen in de betreffende app stores. Daar heb je alleen toegang toe indien je dus ingelogd bent met een account. Dat hebben die bedrijven zéfl zo bepaald. In jouw geval dus voor LG. Ook over het LG account heeft kpn natuurlijk niks te zeggen. Daar gaat LG over. 

Of mijn geval Samsung en Google (voor Android, Android-TV en Google-TV).

→ Ik begrijp dat je de app inmiddels wel up and running hebt. Ik wens je een fijn gebruik.

• Auteur
  • January 10, 2025

Maar hoezo wordt dan onder veiligheid verstaan dat ze blijkbaar de pincode niet kunnen delen als ik inlog met mijn gegevens van KPN, ipv dat je weer een abonnementsnummer met pincode nodig hebt. Ik heb ook gewoon toegang tot de app store als ik niet ingelogd ben. Blijkbaar kan je dan geen nieuwe app installeren. 

En dan kan ik blijkbaar alleen met een chat-bot praten die mij niet eens kan vertellen dat het in de mail staat wat die pincode is. Wat is dan het nut van een chatbot. 

En die chatbot begrijpt niks als ik hier vragen over stel, en een medewerker is alleen via telefoon te benaderen. 

Het is gewoon een vervelende manier dat je bij elke stap die je zet weer een nieuwe pincode of wachtwoord in moet stellen die weer een ander formaat heeft dan bij andere bedrijven. 

En dus bij KPN ook blijkbaar de combinatie hiervan moet gaan maken. De pincode van interactieve tv is 4 cijfers, die van je mijn kpn app is 5 cijfers, waarbij je dus ook al een wachtwoord en gebruikersnaam hebt. En je wordt dus van het kastje naar de muur gestuurd door een bot. 

Ik wordt gewoon een beetje gek van alle bedrijven die hun eigen manier van veiligheid gaan bedenken door weer nieuwe ‘makkelijkere’ methoden te maken die bij elk bedrijf anders werken en stel je voor dat je bij een bedrijf hetzelfde wachtwoord gebruikt met hetzelfde soort tekens. 

Het is niet menselijk om al dit soort gegevens te onthouden van allerlei verschillende methodes van aanmelden. Waardoor mensen voor de makkelijke optie kiezen en dus overal maar hetzelfde wachtwoord instellen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2025

Je hoeft inloggegevens niet te onthouden. Dat doet je browser in principe. Een pin is maar 4 of 5 cijfers.Dat is wel te onthouden toch?

Het is juist veilig dat het niet overal hetzelfde is.

Ik heb zo'n 30 verschillende inloggegevens voor diensten. Die zitten allemaal netjes in een wachtwoord kluis. En als back-up ook op papier. 

• Auteur
  • January 10, 2025

Oh, is dat de beste beveiliging, dan heb je die wachtwoordkluis blijkbaar helemaal niet nodig. 

Op deze manier heeft het ook geen zin om mijn irritaties aan dit soort systemen aan te duiden op een community.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2025

Ook geen Netflix, Videoland, Viaplay, Disney, HBO of ander abonnement dus.

Maar dat je ergens moet inloggen is niet te vermijden. Dat is ook om je te identificeren. Kpn moet toch ook weten dat jij het bent die er gebruik van maakt. 

Wil je niet inloggen gebruik dan geen diensten. 

Ook geen DigiD dan natuurlijk. 

Accounts maken en inloggen is juist bepaald niet overbodig. 

Als je ook je telefoon nummer en adres had moeten opgeven had je gelijk.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 15, 2025

Goedemiddag ​@Anoniem87 , dank voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden en hier je vraag stelt.

Dus mijn gegevens verkopen is blijkbaar niet zo privacygevoelig als die pincode. En het liefst willen jullie alle gegevens aan elkaar koppelen om zo een volledig mogelijk profiel op te bouwen zodat je daar meer geldt mee kan verdienen. 

Hier moet ik toch even op inhaken. Wij verkopen (vanzelfsprekend) geen gegevens van je, dat kan ik je garanderen. Hopelijk kan ik je hiermee gerust stellen. Mag ik je wel vragen waarom je dat eigenlijk denkt? Voor meer informatie over jouw privacy en hoe wij hier mee omgaan, kun je ook deze pagina op onze website nog eens doornemen.

Uiteraard nemen we je feedback ter harte hoor, begrijp me vooral niet verkeerd. Maar zoals hierboven ook (terecht) wordt aangegeven, is het niet te vermijden dat je ergens in moet loggen. Hopelijk ben je iets wijzer geworden van de informatie die hier is verstrekt en mocht je nog verdere of aanvullende vragen hebbe, laat het dan ook vooral weten!