Skip to main content

Goedenavond KPN moderators,

Ik hoop dat dit bericht de juiste aandacht krijgt. Ik wil graag een verzoek indienen met betrekking tot de privacy van mijn familie en mijzelf.

Het is mij opgevallen dat persoonlijke gegevens van mij, waaronder mijn naam Sten en die van mijn vader Ronnie , worden geïndexeerd door zoekmachines zoals Google en Bing. Deze informatie is terug te vinden via forumposts waarin we vragen stelden aan KPN. Hoewel deze vragen specifiek gericht waren aan KPN, verschijnen onze namen consequent in zoekresultaten, wat ons liever niet is. Deze problemen zijn inmiddels al beantwoord en zijn voor ons al opgelost.

Door onze namen te googelen, ontdekten we dat al onze forum gerelateerde data gemakkelijk toegankelijk is. Wij zouden graag zien dat alle posts die gelinkt zijn aan de namen Sten of Ronnie offline worden gehaald en niet meer geïndexeerd worden door zoekmachines. Dit betreft uitsluitend onze persoonlijke gegevens en heeft geen invloed op andere gebruikers. Ik begrijp dat er informatie bewaard wordt, en dat dit is om andere gebruikers beter te kunnen helpen, maar ik zou het toch liever verwijderd hebben.

Het contact met KPN is de laatste tijd behoorlijk lastig geworden, waardoor we een paar keer genoodzaakt waren om het forum te gebruiken als communicatiemiddel. Zonder het forum zouden we deze weg minder snel hebben gekozen, dan hadden we liever rechtstreeks contact gehad. Maar nu wil ik onze privacy liever behouden en deze resultaten uit de index laten halen.

Alvast hartelijk dank voor uw hulp.

Met vriendelijke groet,

Fam. 

Admin: gegevens op verzoek verwijderd ivm privacy

Waarom heb je die namen dan überhaupt hier op het forum gezet? En waarom doe je het nu weer opnieuw? 

Dit forum is niet persoonlijk. Dit forum is openbaar. En ja, Google indexeert alles hier. Dat is ook de bedoeling. 

@Ronnie T Als je zoveel waarde aan privacy hou, post toch niet veel over jezelf in Facebook.

@Ronnie T je hebt inmiddels wel door dat dit forum openbaar is: alles wat je hier post onder je naam is ook als zodanig te herleiden.

Ook op Facebook is veel informatie openbaar, maar daar kan je zelf kiezen in hoeverre je die info ook echt voor iedereen toegankelijk wil hebben. Uit de reactie van ​@TDN begrijp ik dat je daar ook nog wel wat stappen te nemen hebt.

Er is een speciaal topic hier, waarin je kan aangeven dat je wil verwijderd worden van het forum:

@Ronnie T 

Ik zie in jouw bericht maar liefst vijfmaal de achternaam van jouw familie terugkeren. Als jullie in jouw familie dit allemaal blijven doen, dan kun je verwachten dat jullie makkelijk gevonden worden op internet. Je kunt natuurlijk ook hier posten onder een willekeurige nickname, zelf doe ik dat ook en dat is niet voor niets. 

Bedankt voor de reacties allemaal.

Bedankt ​@XS4-Arjan voor het topic. Ik heb een aanvraag gedaan.

@Marlon92 en ​@TDN Ja, dat begrijp ik. Echter heb ik daar zelf controle over, wat hier dus niet het geval is.

Ik kies graag zelf wat ik deel en niet deel. Er staat wel degelijk informatie online, dat klopt, maar dit is informatie waarvan ik me bewust ben en er geen problemen mee heb. Ik zal niet weer met echte voor- en achternaam gaan posten. Dat is gewoon niet handig merk ik nu…

@Noordzee Bedankt voor de suggestie. Dat is ook zeker wat ik ga doen.

Als alles voltooid is mag mijn profiel weg en alle bijbehorende posts ook. Ik zal dan zelf een nieuw forumprofiel maken onder een andere naam.

Bedankt voor het meedenken hierin😁

Bedankt voor de reacties allemaal.

Bedankt ​@XS4-Arjan voor het topic. Ik heb een aanvraag gedaan.

@Noordzee Bedankt voor de suggestie. Dat is ook zeker wat ik ga doen.

Als alles voltooid is mag mijn profiel weg en alle bijbehorende posts ook. Ik zal dan zelf een nieuw forumprofiel maken onder een andere naam.

Bedankt voor het meedenken hierin😁

@Ronnie T 

Ik zie dat je een aanvraag hebt gedaan voor het verwijderen van jouw huidige profiel. 

Maar daarmee zijn nog niet de profielen verwijderd van de gebruikers waarover dit topic ging. Die andere profielen zul je dus ook in dat topic kunnen laten verwijderen: 

Dat gebeurt dus niet. Er worden geen posts verwijderd als je je account laat verwijderen. 

Je kunt je forum naam laten veranderen. En een KPN medewerker kan ook je oude posts aanpassen zodat alle echte namen weg zijn. Dat lijkt me beter.

Ik heb jouw verzoek in Afmelden of verwijderen KPN Community account gezien, ​@Ronnie T. Maar ik reageer even hier.

Ik ben zojuist alle posts bij langs gegaan om de achternaam te verwijderen van de Community. Dit is echt bij hoge uitzondering. Daarbij wil ik je ook graag wijzen op onze gebruiksvoorwaarden: Gebruikersvoorwaarden KPN Community.

Wil je nog steeds jouw forumaccount verwijderen? Of wil je liever alleen de naam aanpassen?

Ik heb jouw verzoek in Afmelden of verwijderen KPN Community account gezien, ​@Ronnie T. Maar ik reageer even hier.

Ik ben zojuist alle posts bij langs gegaan om de achternaam te verwijderen van de Community. Dit is echt bij hoge uitzondering. Daarbij wil ik je ook graag wijzen op onze gebruiksvoorwaarden: Gebruikersvoorwaarden KPN Community.

Wil je nog steeds jouw forumaccount verwijderen? Of wil je liever alleen de naam aanpassen?

Hallo Denise,

Graag zoveel mogelijk verwijderen, waaronder dus het forumaccount. Ik denk dat ik voorlopig dit forum niet langer nodig heb. Indien dat wel het geval is, zal ik zelf een nieuw profiel maken met een andere bijnaam.

Nogmaals bedankt.

Prima, ik ga het account verwijderen!

Reageer