Skip to main content
Beantwoord

Weet pas te laat of glasvezel telefoontje legitiem is

• June 27, 2025
  • 3 reacties
  • 183 keer bekeken

J den Draaier
Nieuwkomer

Ik krijg een telefoontje 088 600 7160. Ik word vaker gebeld door onbekende nummers en neem ze nooit direct aan. Er volgt een SMS van KPN. Ik beantwoord de SMS en wordt geweigerd. Dan toch maar bellen. Ik krijg een juffrouw aan de lijn die mijn postcode wil weten en die verder niets te vertellen heeft. Ik word doorverbonden met een muziekje tot ik iemand aan de lijn krijg. Pas daarna vind ik uit dat het gesprek legitiem is. Het gaat om de aansluiting van mijn schoonmoeder. Deze service kan toch veel beter?

Beste antwoord door Remco van KPN

Goedemorgen ​@J den Draaier welkom op de KPN Community. Fijn dat het dan toch gelukt is. Begrijpelijk dat je dan terughoudend bent, zou ik zelf ook zijn. We hebben trouwens een pagina waarop onze meest voorkomende nummers waarmee wij bellen staan.

Ik neem je feedback erbij mee! 

3 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 27, 2025

Ik neem onbekende nummers juist wel op. Zeker 088 nummers. Je kunt het gesprek áltijd nog afkappen. 

Anonieme oproepen weiger ik, tenzij ik weet dat ik er een kan verwachten. 

J den Draaier
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 27, 2025

Ik heb het nummer uit de SMS gebeld en daar een afspraak gemaakt. Een minuut voor deze SMS heb ben ik gebeld door +31294769089. Dit is het nummer dat ik niet heb teruggebeld maar volgens mij ook van de aannemer is. 30 minuten later heb ik een mailjte van KPN ontvangen waar wel mijn naam en klantnummer in stond.  Een andere volgorde had wat meer vertrouwen gewekt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 30, 2025

Goedemorgen ​@J den Draaier welkom op de KPN Community. Fijn dat het dan toch gelukt is. Begrijpelijk dat je dan terughoudend bent, zou ik zelf ook zijn. We hebben trouwens een pagina waarop onze meest voorkomende nummers waarmee wij bellen staan.

Ik neem je feedback erbij mee!