Skip to main content

Bij het omwisselen van de oude apparaten (Experiabox v8 en Motorola VIP1853) gaat het vaak mis.

Bij het ophalen van het nieuwe apparaat moet men direct de oude ingepakt in de doos omruilen bij het afhaal adres.

Nu kreeg ik twee nieuwe apparaten dus beide oude ingepakt en naar het afhaal adres gebracht, maar in de nieuwe doos zat bij thuiskomst maar een nieuw apparaat in. Wat nu?

Ik terug naar het afhaal adres en heb de doos openlaten maken en heb het oude niet geleverde apparaat er weer uit gehaald en mee genomen naar huis.

Eenmaal thuis bijna twee uur met Kpn gebeld want het werkte niet geen Televisie met de oude motorola en de Experiabox v10.

Volgende dag weer naar het afhaal adres en jawel het tweede item was ook geleverd, maar ik moest eerst weer naar huis de oude ophalen anders krijg ik de nieuwe niet mee.

Maar goed dat ik gisteren die uit de doos heb gehaald anders had ik vandaag niet de nieuwe meegekregen.

Een betere een makkelijkere oplossing is om eerste alle nieuwe apparaten te leveren, dan kan je indien het nog werkt de gegevens overzetten, daarna lever je de vervangen apparaten bij het inlever adres weer in en iedereen is blij.

En zo is het niet, maar zo zou het moeten zijn!!!

Hoi @Wisselaar 
Vanuit jouw en de klant zijn oogpunt bekeken wel, maar er wordt veel misbruik van gemaakt.
Men houdt de oude en verkoopt die via Marktplaats.
Dus moeten de goeden onder de kwaden lijden.


Hoi @huistijger 

Zet van mij part een borgsom op de nieuwe apparaten bij het binnen een week niet inleveren betaal je een borgsom.

Maar dit scheelt de goede klant veel ergernis en tijd. En bij het thuis werken hedendaags is dat van belang.


Hi Wisselaar, welkom op het forum. 

In dit geval was het erg slordig dat er maar 1 apparaat is verstuurd, daar is het probleem begonnen. Huistijger legt dit goed uit. De borgsom klinkt als een goed idee, tot je beseft wat er achter de schermen moet gebeuren om dit in te richten. Borgsom in rekening brengen, incasseren, herinneringen sturen etc. Daarnaast willen we de drempel ook niet te hoog leggen voor het omruilen van apparatuur. Allemaal extra handelingen die uiteindelijk resulteren in meer kosten en hogere abonnementsprijzen. 

Ik wil nog wel benadrukken dat deze omruilafspraken zo goed als altijd goed gaan en dat we het hier over een uitzondering hebben.


Hallo Alex_P,

Het is misschien inderdaad een gevalletje slordig wat maar een paar keer voorkomt, misschien wordt de drempel dan wel te hoog en staat de verbetering niet in verhouding met wat er achter de schermen moet gebeuren.

Maar een ding is zeker wat Telfort heeft laten liggen is wat KPN in een keer nou ja twee heeft opgelost zijn mijn storingen. Sinds de nieuwe apparatuur is het internet niet meer uitgevallen en hoort het dagelijks resetten van het modem en tv-kastje tot het verleden. Dus bij deze bedankt voor de snelle actie. 

Het enige wat ik nu nog mis is glasvezel van KPN

Er zit al glasvezel in de meterkast maar dat is van DELTA Fiber

En een keuze maken voor KPN dat kan dan weer niet, moet eerst de straat weer open voor een tweede glasvezelkabel waar dan wel weer KPN op te krijgen is. Gouda dat doe je niet GOED.

Een glasvezelkabel trekken waar de bewoners zelf een provider kunnen kiezen, dan doe je het goed.

Maar goed ik wijk weer uit naar een ander probleem, sorry voor dit zijspoor.


Of er bij u glasvezel van KPN aangelegd word, dat heeft met vele factoren te maken. Niet specifiek met het bestuur van Gouda. Als KPN glasvezel in Gouda had willen leggen, dan had caiway dat niet gedaan waarschijnlijk.

Het is voor glasvezelaanbieders natuurlijk veel interessanter om aan te leggen in een gebied waar nog geen glasvezel ligt. En waar ook de komende jaar en waarschijn niets aangelegd word door een concurrent. 


Hallo Nick83,

Het is tegenwoordig mogelijk om te kiezen uit diversen leveranciers van energie en die leidingen zijn toen ook deels door andere aangelegen. Daar is de keuze volop.

Men had gelijk moeten afspreken dat elke provider op het netwerk zou mogen opereren om de bewoner een zo groot vrijheid van keuze te geven betreffende provider. Dan had het onderstaande niet nodig geweest.

Maar daar blijft het niet bij: later dit jaar gaat netwerkbeheerder Rekam nog meer straten openbreken, dit keer in samenwerking met KPN, die het onderhoud doet. Dat houdt in dat Plaswijck, Bloemendaal en Goverwelle wederom opengebroken worden. ,,Dat begint in maart en zal naar verwachting tot het najaar duren'', laat Rekam-directeur Peter Oskam weten. 


Hallo Nick83,

Het is tegenwoordig mogelijk om te kiezen uit diversen leveranciers van energie en die leidingen zijn toen ook deels door andere aangelegen. Daar is de keuze volop.

Men had gelijk moeten afspreken dat elke provider op het netwerk zou mogen opereren om de bewoner een zo groot vrijheid van keuze te geven betreffende provider. Dan had het onderstaande niet nodig geweest.

Mooie theorie, maar helaas werkt het zo niet. En daar kan Gouda ook niets aan doen. Glasvezel had dan door de staat aangelegd moeten worden. En dat gebeurt niet. Privatisering is tegenwoordig het modewoord.