Skip to main content
Antwoord

Youtube reacties uitgeschakeld door ESET Thuis

• July 15, 2025
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

Als KPN abonnee heb ik mijn thuisnetwerk extra beveiligd via "ESET Thuis." Nu krijg ik echter van mijn dochter te horen dat reacties op Youtube zijn uitgeschakeld. In eerste instantie dacht ik dat dit een instelling in Youtube was, maar het lijkt een netwerkinstelling te zijn.

Ik heb gezocht in de configuratie van ESET Thuis en de handleiding erop nageslagen, maar wordt er niet veel wijzer van. Heeft iemand hierin tips? Mijn vraag is:

Weet iemand of en hoe ESET Thuis het blokkeren van YouTube-reacties veroorzaakt, en hoe ik dit eventueel kan aanpassen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord door BarryO

ESET instellingen gelden voor je hele thuisnetwerk, is inderdaad niet per apparaat. Ik zit op Youtube zelf ook in de beperkte modus. Aanpassen vraagt waarschijnlijk instellingen (zie screenshot) die ik graag ongewijzigd laat. Denk dat het dus maar iets is wat ze moet accepteren. 

8 reacties

• July 15, 2025

Zie je de reacties op 4G wel dan?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 15, 2025

Dan wel ja, maar het is ook zichtbaar op een ander wifi-netwerk. Dus mijn eigen lokale wifi-netwerk lijkt de oorzaak. Ik heb in de router settings gekeken, maar daar niets kunnen ontdekken. Het is ook ontstaan zodra ik ESET Thuis ben gaan gebruiken, dus dat lijkt mij een logische oorzaak. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@BarryO en welkom bij de KPN Community! Goed dat je je vraag hier stelt, dit klinkt erg bijzonder.

ESET is geïnstalleerd op je apparaten, dus dan zouden de reacties ook niet tevoorschijn moeten komen via andere netwerken. Je kunt voor de zekerheid tijdelijk de licentie op het apparaat waar het om gaat verwijderen. 
Log hiervoor in op de inlogpagina voor ESET. Daar kun je je licenties beheren en dus ook de licentie voor het apparaat waar het om gaat verwijderen. 

Komen daarna de reacties op Youtube wel weer terug?
Zo niet, zit er dan andere apparatuur op je netwerk die voor deze extra beveiliging zou kunnen zorgen? 

Ik ben benieuwd!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 18, 2025

Beste ​@Sanne van KPN , met alle respect,  maar volgens mij ben je in de war met KPN Veilig.

Eset werkt structureel heel anders.

Cc ​@BarryO 

• July 18, 2025

Dat dacht ik ook al Jan. Bij ESET Thuis word volgens mij niets geïnstalleerd. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • July 18, 2025

ESET instellingen gelden voor je hele thuisnetwerk, is inderdaad niet per apparaat. Ik zit op Youtube zelf ook in de beperkte modus. Aanpassen vraagt waarschijnlijk instellingen (zie screenshot) die ik graag ongewijzigd laat. Denk dat het dus maar iets is wat ze moet accepteren. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 18, 2025

Ik weet uit ervaring dat je binnen ESET van alles uit kunt sluiten maar ook specifiek toe kunt staan.

Ik weet helaas geen details meer, want gebruik het niet meer.

Maar de mogelijkheden zijn er zeker,

zie o.a. 

lijst met toegestane adressen

filters voor bedreigingen vanaf het web, aangepast kiezen i.p.v. standaard

webinhoudfilter

aangepaste instellingen.

Succes.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Och je hebt helemaal gelijk ​@JanD. 😅

Dan zou de topicstarter de instellingen inderdaad door moeten nemen hier.Â