Skip to main content

Ook ik heb onlangs voor mijn dochter een smartwatch aangeschaft met o.a. GPS.

Tevens heb ik een prepaid simkaart aangeschaft, provider KPN. Echter blijft de smartwatch zeggen, insert valid Sim card?!

Er is nooit gesproken of geschreven dat je hiervoor een aparte simkaart moest aanschaffen. 

Dit kwam pas na aanleiding van mijn klacht dat ik momenteel niets kan beginnen met de watch.

Tegenwoordig zijn alle simkaarten in Nederland ingesteld op 3/4G en dan doet het horloge het helaas niet. En heb ik echt een Sim nodig met 2G.

 

ik hoor graag van u voor info zodat ik en mijn dochter toch gebruik kunnen maken van de watch

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

@Erwin_ we kunnen nu bellen naar en van het horloge 😃alleen de locatie lukt niet. Kan dit aan het soort prepaid kaart liggen dat er geen gps op zit?


@Erwin_ we kunnen nu bellen naar en van het horloge 😃alleen de locatie lukt niet. Kan dit aan het soort prepaid kaart liggen dat er geen gps op zit?


GPS moet in het horloge zitten en niet direct op de simkaart zelf, zit er nu wel een werkende data verbinding op? anders kunnen de gps coördinaten  niet doorgestuurd worden natuurlijk.


@Misja20 hij ziet het horloge wel maar klopt de locatie niet. Ik heb hem toevallig vandaag mee naar mijn werk.  De locatie veranderd maar ligt zeker 1 a 2 km ergens anders.


@Misja20 hij ziet het horloge wel maar klopt de locatie niet. Ik heb hem toevallig vandaag mee naar mijn werk.  De locatie veranderd maar ligt zeker 1 a 2 km ergens anders.

wie is ‘hij’ ?

Is dat een app of website ofzo die (via-via misschien) contact legt met het horloge?

Als de locatie zo grof is, dan heeft de GPS module in dat horloge, als die er al inzit, wellicht nog niet de mogelijkheid gehad om locatie bepaling te doen. Locatie bepaling gaat ook aan de hand van mobile netwerk, is heel grof, maar werkt dus wel.

Misschien kun je eens typenummer en specificatie van dat horloge via een link met ons delen, dan i shopelijk voor eenieder makkelijker om te helpen.


@Atalja : Ik kan aan deze kant een instelling veranderen. Soms helpt dat maar ik kan geen garanties geven.

Kun jij je profiel aanvullen met mobiel nummer en Simkaart nummer en mij hier een seintje geven als je dat gedaan hebt?

Ik heb hetzelfde probleem met een smartwacht zouden jullie voor mij ook even kunnen kijken naar de instellingen ?


@Emily1995 Uiteraard. Gaat het dan om het nummer dat eindigt op 242? 


@Emily1995 Uiteraard. Gaat het dan om het nummer dat eindigt op 242? 

Ja dat klopt


@Emily1995 : Ik heb het aangepast.  Ik hoop dat dit een oplossing is. 


@Emily1995 : Ik heb het aangepast.  Ik hoop dat dit een oplossing is. 

Het werkt super bedankt! Ik heb nog een horloge dus ik ga gelijk nog een simkaart bestellen😁


@Emily1995 : Ik heb het aangepast.  Ik hoop dat dit een oplossing is. 

Ik heb de 2e simkaart binnen, zou je deze ook voor me kunnen aanpassen?

Ik heb het nummer op mijn profiel aangepast eindigd op 455.

Bedankt!


@Emily1995 : Aangepast. Laat je weten of deze ook werkt?


@Emily1995 : Aangepast. Laat je weten of deze ook werkt?

Ja hij werkt bedankt!👍


Ik heb hetzelfde probleem, zelfde watch als in de foto is weergegeven. Er zit een ah mobiel prepaid kaartje in op kpn netwerk. Op dit moment zonder beltegoed is dat erg? Heeft op de telefoon altijd gewerkt en ik heb hem terug gezet naar 2g nog herkend hij het kaartje niet. Kan je hier iets mee? @Erwin_ 


@Tis Myjer : Ik hoop het. Ik heb je gegevens nodig. Kun jij je profiel aanvullen en vervolgens hier een seintje geven?


@Erwin_  heb het in mijn profiel gezet!


Oh, ik heb er helemaal overheen gelezen maar je provider is Albert Heijn? Dat zal de reden zijn waarom ik jou niet in mijn systeem kan vinden.

Ik hoop dat de servicedesk van AH iets voor je kan betekenen want ik heb helaas geen toegang tot jouw gegevens. :-(


@Erwin_ ik heb een nieuw kpn simkaartje gekocht. Zou je de instellingen willen aanpassen? De gegevens staan in mijn profiel 


@Tis Myjer : Ik heb de aanpassing gedaan. Kun jij controleren of het nu werkt?


@Erwin_ er staat nog steeds please insert valid SIM card.. ik heb de simkaart in een mobiel geactiveerd en op 2g gezet 


Dus dit is het tweede kaartje wat de watch niet lijkt te herkennen?  Zo ja, dan zou ik het in die watch zoeken. Dan deugt er iets niet.

Je zou in ieder geval een soort bevestiging moeten krijgen dat ie de SIM herkent. (of ie het daarna ook echt doet is dan ook nog geen garantie maar hier lijkt iets niet in orde met de watch zelf)


@Erwin_ okee dankjewel voor de moeite!


Succes, @Tis Myjer . Ik hoop dat je het ding nog aan de praat krijgt!


@Erwin_ hoi ik heb ook hetzelfde probleem met de watch en de simkaart zou je mij ook kunnen helpen?

Gaat om nummer dat eindigt op 507 in mijn profiel.

Alvast bedankt 


@Sonmezer : Het nummer dat in jouw profiel staat komt niet voor in de KPN database. Weet je zeker dat het een kaartje van KPN is?


@Erwin_ hoi sorry voor een late reactie,  je hebt gelijk het is geen kpn kaartje. Ik heb er nu 1 besteld, zodra die binnen is zal ik het laten weten. Bedankt voor de moeite..