Skip to main content

Jullie hebben mijn prepaid mobiele nummer/aansluitnummer om administratieve redenen buiten gebruik gesteld? Een tijdje terug hebben jullie geprobeerd om op afstand mijn Telfort simkaart met oude instellingen te updaten naar de goede KPN-instellingen. Maar dat is mislukt. Ik zou hierna bericht krijgen wanneer jullie het weer zouden gaan proberen, maar aangezien ik nu helemaal niet kan bellen of gebeld worden kan die hernieuwde update ook niet plaatsvinden want ik kan niks meer ontvangen of gebruik maken van mijn prepaid telefoon. Kunnen jullie die simkaart dan s.v.p. gewoon opsturen zodat het niet op afstand hoeft?

 

@SaKo Welkom op het forum. 

Wat vervelend dat je telefoon wegens administratieve redenen buiten gebruik is gesteld. 

Ik controleer graag voor je wat hier precies aan de hand is. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met het mobiele nummer waar het om gaat? 

Dan kan ik uitzoeken wat ik voor je kan betekenen! 


Zojuist mijn mobiele nummer ingevuld.

 


Voor mijn andere mobieltje kon ik gewoon, nadat ik daarover een sms-je had ontvangen, op jullie website gratis een andere simkaart aanvragen wat ik een tijdje later per post ontving. Kan dit nu met dit mobiele nummer niet ook gebeuren? Werkt veel beter.

 


@SaKo Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Ik zie dat de blokkade van het telefoonnummer in dit geval niet te maken heeft met het upgraden van de simkaart. 

Op 29-07 is de volgende sms verstuurd naar het ingevulde nummer: 

"Beste klant, let op! U hebt 6 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer op 29/07/2021 worden geblokkeerd. Waardeer snel uw tegoed via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN"

Na deze sms is er opnieuw 3 maanden geen gebruik gemaakt van het nummer. Dat betekent helaas dat het nummer nu geblokkeerd is en ook niet meer terug te halen is. Maar dit staat dus los van de upgrade van de simkaart. 


Dat kan helemaal niet want ik heb juist voor de zekerheid een tijdje terug mijn dochter een smsje gestuurd juist om dat te voorkomen. Dus wat u nu doorgeeft is niet waar. Een sms sturen is toch ook een nummer gebruiken?


En ik heb ook helemaal van jullie geen sms ontvangen op 29-07? Iets klopt niet hoor. Kijken jullie wel naar het juiste nummer? 


Jullie sms-jes van 11-10, 18-10 en 21-10 heb ik wél ontvangen over die pogingen om de SIM-kaart op afstand te updaten. Maar dat is niet gelukt. Maar vervolgens hoor ik helemaal niks meer w.b. een nieuwe poging of een andere oplossing. Graag wil ik dat dit op een goede manier opgelost wordt.


@SaKo Als het mobiele nummer dat is ingevuld in het forumprofiel eindigend op 427 het juiste nummer is, dan kijk ik in dit geval helaas naar de juiste gegevens. 

Op dit nummer zie ik overigens ook geen verstuurde sms terugkomen, is de sms wel ook ontvangen door je dochter?

Wellicht kun je het nummer nog een keer controleren, zodat het zeker is dat dit het juiste nummer is. Maar mocht dat het geval zijn dan is dit nummer helaas verloren gegaan, hier kan ik dan niets meer aan veranderen. 


Ja, het nummer klopt. Maar ik heb van KPN helemaal geen smsje gehad op 29-07? En is het ook niet heel vreemd dat jullie op 29-07 een smsje sturen dat het tegoed en het nummer diezelfde dag tevens geblokkeerd worden? Want dat zou betekenen dat sinds die dag niemand meer dat nummer kon bereiken of ik het kon gebruiken? Terwijl ik er nog wel Facebookcodes op door heb gekregen ter verificatie...


@SaKo Vreemd dat je deze sms niet hebt ontvangen. Maar dit is niet de enige sms die wij hebben gestuurd over deze situatie. 1 maand eerder op 29-06 is de volgende sms verstuurd: 

Beste klant, let op! U hebt 5 maanden geen gebruik gemaakt van uw telefoon, waardoor uw tegoed en nummer over 30 dagen worden geblokkeerd. Gebruik uw telefoon of waardeer snel uw tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen op om uw nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN

Op het moment dat je je nummer 6 maanden niet gebruikt dan wordt het prepaid tegoed 90 dagen "bevroren" in deze 90 dagen kun je nog wel sms'jes ontvangen, gebeld worden en gratis nummers bellen en opwaarderen. 

Om het beltegoed weer "vrij" te maken moet er binnen deze 90 dagen opgewaardeerd worden. Gebeurt dit niet dan wordt het nummer definitief geblokkeerd en komt het nummer te vervallen. Dat is dus wat er in deze situatie gebeurd is. 

Ik kan hier dan ook niets meer aan doen. 


Beide sms-jes waar je het over hebt heb ik dus NIET ontvangen. Terwijl ik de 3 sms-jes van vorige maand over dat updaten wel ontvangen heb? Dat is toch heel vreemd. Een KPN-medewerker op FB stelde dat als je telefoon rond het tijdstip van verzenden van een sms niet aanstaat je het bericht ook niet ontvangt? Dat zou toch niet mogen. Maar dat klopt tevens niet, want ook vorige maand stond mijn gsm niet aan (ik gebruik het apparaat alleen voor noodgevallen). Echter heb ik die 3 laatste sms-jes op een later tijdstip wel ontvangen. Dus iets klopt er niet wat er gezegd wordt. Want als ik één van die 2 waarschuwsms-jes had ontvangen had ik toch gelijk actie ondernomen en had ik toch nu niet met jullie hoeven te communiceren. Tot gisteren wist ik helemaal niet wat de reden was. Het is toch ook van de zotte dat je een gsm dag en nacht aan zou hebben moeten staan voor het geval je een sms-je krijgt. Die zouden toch altijd gewoon binnen moeten komen en te lezen moeten zijn als je je telefoon aanzet.  Wij waren net aan het overwegen om over te stappen naar KPN voor 3 in 1 met glasvezel. Maar daar zien we nu dus ook maar gelijk vanaf - mijn vertrouwen in (de geloofwaardigheid van) KPN is in ieder geval totaal verdwenen.

 


Iemand van KPN Facebook vond het ook een vreemde zaak dat ik die 2 sms-jes in juni en juli helemaal niet ontvangen had en vond dat ik recht had dat het goed uitgezocht zou worden dus zou onze chat-correspondentie doorsturen. Toen ik zojuist mijn telefoon aanzette kreeg ik een sms-je van KPN (gisteren gedateerd) dat mijn SIM-kaart gedeblokkeerd is en ik er weer volledig gebruik van kan maken. Dus toch een fout van jullie geweest? In ieder geval super dat ik zowel mijn telefoonnummer en mijn beltegoed weer terug heb! Heeft wel heel veel correspondentie en tijd gekost bij zowel dit forum als op FB maar uiteindelijk dus toch positief resultaat dankzij het doorsturen en laten uitzoeken door de FB-medewerker!


@SaKo Wat fijn om te lezen dat er in dit geval een uitzondering voor je is gemaakt, en dat dit ook is gelukt. 

Ik vind het jammer dat ik deze uitzondering niet heb kunnen maken, maar ben blij dat dit via mijn collega wel gelukt is. :)

Het zou overigens niet zo moeten zijn dat je geen sms ontvangt als je telefoon uit staat, uiteraard ontvang je hem niet zolang het toestel uit is. Maar zodra het toestel weer ingeschakeld wordt zou je deze moeten ontvangen. 

Wat de reden is dat je de sms'jes niet hebt ontvangen durf ik dan ook niet te zeggen. Voor nu kun je in ieder geval weer gebruik maken van je toestel, houd er rekening mee dat er begin mei weer verbruik moet zijn om deze situatie te voorkomen! 

 


Eind goed, al goed :)
Maar ik had het in ieder geval al in mijn agenda gezet voor eind april dat er een telefoontje of sms-je gepleegd moet worden voor het geval toekomstige sms-berichtjes van KPN alsnog niet doorkomen. Het sms-je dat ik weer gebruik kon maken van het toestel kwam wel gewoon binnen nadat ik het toestel had aangezet. Dus iets is er vorig jaar niet goed gegaan want beide sms-jes zijn nooit doorgekomen. Fijne dag nog!

 


Fijn voor Sako, en voor iedereen waar zgn.. een uitzondering voor is gemaakt?

Lisa: 

Om het beltegoed weer "vrij" te maken moet er binnen deze 90 dagen opgewaardeerd worden. Gebeurt dit niet dan wordt het nummer definitief geblokkeerd en komt het nummer te vervallen. Dat is dus wat er in deze situatie gebeurd is. 

Ik kan hier dan ook niets meer aan doen. 

En toch zijn deze Kartel voorwaarden NIET te pruimen.

Gebeld geld weg, Niet gebeld ook geld weg. Nummer weg. KLANT WEG. 

 SLIM of DOM?


Aan Joepie105: Probeer het net als ik gewoon even via een FB- medewerker - nadat ik behoorlijk lang had doorgechat (ik kreeg ook steeds datzelfde antwoord over die 90 dagen) en dit dus ook een zeer kwalijke zaak vond omdat ik die 2 meldings sms-jes helemaal niet had ontvangen (jij ook niet?) heeft die chat-medewerker het doorgestuurd naar een afdeling die het nader zou onderzoeken. Want je bent opeens zonder dat je er weet van hebt én je nummer kwijt én je beltegoed kwijt. Inderdaad niet slim van KPN om op die manier klanten te verliezen. Ook geen goede reclame natuurlijk.Â