Skip to main content

Zojuist  online geprobeerd om nummerbehoud prepaid aan te vragen van T-Mobile prepaid naar KPN prepaid. Reden: T-Mobile stopt met 2G netwerk.  Het is nl. een oude 2G telefoon, welke altijd in de auto ligt om de wegenwacht te bellen indien nodig.  Gelukkig nog nooit nodig gehad.  Wordt alleen twee keer per jaar  gebruikt om aktief te houden. ;-)

Echter, het deel van de website,  waarop dit mogelijk is, is off-line.  Mij wordt gevraagd om naar een PrimaFoon winkel te gaan, of de klantenservice te bellen.

Mijn vraag:  Is bekend, wanneer je weer online nummerbehoud kunt regelen ?   Zowel de telefoonwinkel als ook de klantenservice zijn op dit moment  (  20:45 ) namelijk gesloten. 

Goedenavond @Xenomatrix! Leuk om te lezen dat je naar ons overstapt: hopelijk heb je het toestel ook niet bij ons nodig :wink:!

Nummerbehoud van een prepaid nummer (prepaid naar prepaid) kan niet online: dat kan alleen via één van onze winkels of via onze klantenservice. 

Ik ga er vanuit dat je al een KPN prepaid simkaart hebt en dat deze al geactiveerd is? En heb je nog voldoende tegoed op de T-Mobile simkaart om een SMS te beantwoorden? Dan kunnen wij het nummerbehoud verzoek voor jou in orde maken:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.
  • Of via ons: vul jij jouw profiel aan met het 06 nummer van T-Mobile en het 06 nummer + simkaartnummer van de KPN simkaart.
    In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik voor je aan de slag kan!

 


Hoi Shyrin !

Inmiddels heb ik de door jou benodigde gegevens ingevuld.

Als je het zou kunnen regelen, dan zal ik je zeer erkentelijk zijn.

Laat je even weten of het gelukt is ?

Alvast dank !!  ;-)

Greetz,    René, Xenomatrix.


Super! Ik heb de gegevens ingevuld en er een nummerbehoud aanvraag gemaakt, als jij deze nog per SMS bevestigd, dan kunnen wij de aanvraag doorsturen en afronden!

 


Hoi Shyrin,

 

Is inmiddels gebeurd.

Alleen krijg ik tot twee keer toe een foutmelding terug van 6688, Ik heb een keer JA in hoofdletters ge-SMS’t, en een keer in kleine letters, maar beide keren kreeg ik : SORRY, THE OPERATION FAILED.

NB. Ik heb er genoeg beltegoed opstaan.  Grtz,  René.


Hmmm… en beantwoord jij de ontvangen SMS of maak je een nieuw SMS bericht aan met JA naar 6688: dat laatste is namelijk de bedoeling (niet beantwoorden maar een nieuw SMS bericht aanmaken).

Als dit ook niet werkt, wil jij dan bij T-Mobile het prepaid klantnummer opvragen? Je zou het niet verwachten, maar ook aan prepaid aansluitingen zit een klantnummer verbonden. We kunnen dan dat klantnummer gebruiken om dan de overstap te bevestigen.


Hoi Shyrin,

Ik had het verkeerd begrepen, ik had die SMS verzonden vanaf m’n KPN nummer.

Echter, op m’n te porteren T-Mobile nummer heb ik nog maar 6 cent beltegoed, dus daar vanaf kan ik geen SMS meer versturen, of het kost me een tientje onkosten om op te waarderen, maar dat is wel zonde, want dat tegoed ben ik na porteren dus kwijt  … :-(

Gelukkig heb ik het klantnummer gevonden, dit is  *********.

Hopelijk kan je er verder mee.  Alvast dank !

Greetz,  René.

*Admin: gegevens verwijders i.v.m. privacy


Aaaaah…. Vandaar mijn eerdere vraag:

En heb je nog voldoende tegoed op de T-Mobile simkaart om een SMS te beantwoorden? Dan kunnen wij het nummerbehoud verzoek voor jou in orde maken:

 

:wink::yum: Maar, gelukkig kan het ook op basis van het prepaid klantnummer. Ik heb deze nu toegevoegd aan de aanvraag, het is nu wachten op een terugkoppeling vanuit T-Mobile!


We hebben een terugkoppeling gekregen: 25 mei it is! :ok_hand_tone4: