Skip to main content

Mijn account blijkt geblokkeerd, ik krijg hem al een tijdje niet opgewaardeerd (Prepaid telefoon) maar heb hem dringend nodig. Wat nu?

Tijd lang niet gebruikt ? Na 9 maanden vervalt het nummer.


Hoi @KBeets en welkom op het forum! 

Tijd lang niet gebruikt ? Na 9 maanden vervalt het nummer.

Dit klopt. Als dit van toepassing is, dan is de kans groot dat het nummer niet meer te herstellen is. Zou je in je forumprofiel het 06-nummer waar het om gaat willen zetten? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik dit controleren. 


Gedaan!


Bedankt! Ik heb gekeken, en helaas. Het nummer is 9 maanden niet gebruikt, dus is het opgeheven. Op 17 mei heb je een SMS ontvangen die aangaf dat het 6 maanden niet gebruikt was en dat het tijdelijk geblokkeerd zou worden. Op 19 augustus is het definitief opgeheven. Dit valt dus niet meer te herstellen. Je kunt wel een nieuwe prepaid simkaart bestellen. 🙂 Je kunt ook een prepaid simkaart kopen in de KPN winkel, dan krijg je hem direct mee en kun je hopelijk datgene regelen wat dringend is. 


Maar dat klopt helemaal niet. Ik bel er alleen mee en vooral: ik word gebeld op deze telefoon.

In juni is het laatste telefoontje geweest, ik kreeg hem niet opgewaardeerd maar het is een essentieel onderdeel van ons bedrijf dat we er op gebeld kunnen worden dus jullie kunnen dat nummer toch niet zomaar verwijderen?


Maar dat klopt helemaal niet. Ik bel er alleen mee en vooral: ik word gebeld op deze telefoon.

In juni is het laatste telefoontje geweest, ik kreeg hem niet opgewaardeerd maar het is een essentieel onderdeel van ons bedrijf dat we er op gebeld kunnen worden dus jullie kunnen dat nummer toch niet zomaar verwijderen?

Gebeld worden is helaas niet voldoende, @KBeets . Je moet er zelf tenminste een keer per 6 maanden mee bellen (of SMSen, internetten of opwaarderen).


Dat wist ik niet. Gebruik betekent voor mij ook: telefoon beantwoorden.

Als ik hierboven kijk, was het een keer per 9 maanden dat je de telefoon moest gebruiken, is die termijn veranderd?

Dringende vraag:: kan ik het nummer opnieuw krijgen en, met deze wetenschap, nu op de juiste manier gaan ‘gebruiken'?


Als je 6 maanden lang niet zelf gebeld of geSMSd hebt dan wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan niet meer zelf bellen, maar nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Als je binnen deze 90 dagen niet opwaarderd, dan wordt die nummer opgeheven. Of die nummer nog beschikbaar is zou een moderator moeten kunnen beantwoorden. Als je alvast je forum profiel aanvult met de nodige gegevens dan kan de mod het sneller uit gaan zoeken. Maar, maak je maar niet te veel hoop. Standaard statement van KPN, wat dit betreft, is: 'Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.' Het zou ook zomaar kunnen zijn dat die nummer inmiddels door iemand anders in gebruik is.


ok


Nog een vraag, @KBeets . Als dit een zo essentieel onderdeel van jullie bedrijf is om een nummer te hebben, waar jullie altijd op gebeld kunnen worden, waarom nemen jullie dan niet een SIM only abonnement? Dat is (als jullie al een vast abonnement bij KPN hebben bijvoorbeeld) al voor iets meer dan een tientje per maand te krijgen. Dan zijn jullie van het ellende af. Lijkt me voor iets essentieels geen overbodige luxe.


Dat was ik net van plan maar nu het nummer is opgeheven heeft dat geen zin meer.


Ja helaas, het nummer terughalen gaat niet meer. Een Sim only is dan inderdaad een goed idee @Joris62! Dan is het eenmalig je nummer aanpassen op de contactmogelijkheden van je bedrijf went het hopelijk snel en ben je met een Sim Only altijd bereikbaar.Â