Skip to main content

Beste KPN,

Nadat ik een nieuwe Iphone heb gekocht en het mij niet is gelukt om de e-sim over te zetten. heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd. Deze heb ik geactiveerd, alleen krijg ik in de MijnKPNapp geen optie om e-sim te activeren. 

Kunnen jullie mij helpen?

Hoi ​@StephanV87 

Welkom op de community van KPN.

Om te beginnen, gaat het om een KPN Prepaid aansluiting?
Of heb je een KPN sim only abonnement?
Want dat heb je namelijk niet vermeld in je bericht.

Gaat het om een KPN Prepaid aansluiting, dan is het helaas (nog) niet mogelijk om een E-sim te downloaden en te activeren via de Mijn KPN App.
E-sim is momenteel alleen beschikbaar bij de mobiele abonnementen bij KPN.

Heb je een sim only abonnement bij KPN, dan zou het in principe gewoon moeten lukken, mits je toestel E-sim ondersteund.

Uit je bericht kan ik helaas niet opmaken, om welke iPhone het nu gaat.
Maar vanaf de iPhone 12 en nieuwer kun je de E-sim van KPN gewoon downloaden en activeren via de Mijn KPN App.

Hierbij is het wel van het grootste belang, dat de software op je iPhone is bijgewerkt naar de nieuwste versie, en dat is momenteel iOS 18.2
Check dit even in het menu van je nieuwe iPhone. (open de instellingen app > kies Algemeen > en vervolgens Info)

Welkom op de community ​@StephanV87, voordat we je vraag kunnen beantwoorden hebben we eerst meer informatie nodig zoals je ziet. Kan je er meer over vertellen, zodat we met je mee kunnen denken? Of is het inmiddels gelukt? Als het makkelijker is om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, je kunt een terugbelafspraak maken via onze site.

Reageer