Skip to main content

Goedendag,

 

Ik heb vandaag een prepaid bundel gekocht (Alles in 1 basisbundel), maar hij werkt niet. Online zoeken naar een oplossing heeft ook niet geholpen.

Zodra ik wifi uitzet, heb ik geen internet meer. Ik ben gewoon in Nederland. De prepaid app geeft aan dat ik nog 200/200 MB’s over heb.

Ik heb een Android en heb de volgende acties ondernomen

  • Mobile networks > Data roaming staat aan
  • Network mode SIM 1 staat op 5G/4G/3G/2G (auto connect)
  • Data usage > Mobile data voor SIM 1 staat aan
  • Ik heb via de KPN online wizard Internet handmatig ingesteld
  • Toestel meerdere malen opnieuw opgestart

Nog steeds geen internet. Wat kan ik nog proberen?

Alles in één Basis heeft maar 200 MB. Dat is natuurlijk zo op. Eén update van een app en het is weg.

In de Prepaid-app kun je zien wat er nog aan DATA en belminuten / sms is. Dat laatste ook maar 30 minuten.


In de prepaid app staat niet dat er enig verbruik was op 5 december. Dan heb ik nog wel alle MB’s over, toch? 🤔


Ik weet niet wat die app aangeeft maar vast wel resterende bundel. 

Zelf heb ik dat veel te dure prepaid er vele jaren geleden uitgegooid. Kost kapitalen. 

Met m'n huidige gebruik zou ik dan uitkomen op zo'n € 60 per maand. 


Vreemd, Aria. Die instellingen lijken in eerste instantie gewoon goed, het enige wat ik kan verzinnen sluit aan bij Peter en dat de bundel al verbruikt is door een update of iets dergelijks. Heb je inmiddels al wat meer duidelijkheid? 


Dag Remco. Helaas nog niet opgelost.

Hieronder nog even screenshots uit de prepaid app. Misschien zie ik iets over het hoofd.

 


In het screenshot zie ik:

De 200 MB data is volledig verbruikt. (Nogmaals dat is maar 0,2 GB hè. Zo op.)

Er zijn nog 3 belminuten over.

Als ik jou was zou ik toch maar eens over een abonnementje nadenken. In the end veel goedkoper en vooral zorgelozer 😉.


In het screenshot zie ik:

De 200 MB data is volledig verbruikt. (Nogmaals dat is maar 0,2 GB hè. Zo op.)

Er zijn nog 3 belminuten over.

Als ik jou was zou ik toch maar eens over een abonnementje nadenken. In the end veel goedkoper en vooral zorgelozer 😉.

Volgens mij is dit niet hoe de display werkt. De balkjes lijken af te lopen i.p.v. op te lopen. Dus hij geeft aan dat ik nog 27 belminuten overhad. Als test heb ik net weer een testbelletje gedaan van meer dan een minuut. Hij geeft nu aan dat ik 25 belminuten heb. De onderste balk geeft dan aan dat ik 200 MB over heb.

Misschien geen intuïtieve weergave van de app, maar het zij zo.

Ik bel ook zeker niet zoveel dat ik in 1 dag al mijn belminuten zou opmaken. Zelfde met internetgebruik op mijn mobiel.

 

 


Ik gebruik ook de app (maar dan de versie voor abonnement). Ik kan me niet voorstellen dat het dan andersom is. Maar goed, jij weet het …. 😒.


Hierbij een update.

In de tussentijd heb ik met de KPN helpdesk contact opgenomen. Hier werd ook aangegeven dat ik nog alle MB’s over had en nog niets had verbruikt.

Zoals ik al eerder aangaf geeft de Prepaid app dus bij een volle balk inderdaad aan dat je nog alle MB’s hebt ipv dat je alles hebt verbruikt 🙃

Op hun advies naar de KPN winkel gegaan. De KPN-medewerker heeft ook uitgebreid naar de instellingen van mijn mobiel gekeken en heeft mij een nieuwe SIM-kaart gegeven, maar niets hielp. Zodoende weer terugverwezen naar de helpdesk.

De helpdesk heeft weer alles nagelopen. Zij kon me ook niet verder helpen en heeft dit probleem neergelegd bij de afdeling technische dienst. Zonet ben ik door deze afdeling teruggebeld. Er was een instelling verkeerd bij KPN waardoor ik niet kon internetten. Deze is aangepast en het is opgelost.

Als test even een kort YouTube filmpje bekeken waarna de Prepaid app correct aangeeft dat mijn MB’s aftikken. (Zie de onderste balk in de screenshot)

Fijne Kerstdagen!


Fijn dat het weer werkt. 

Goede feestdagen 🎄✨