Skip to main content

Er is bij mij in de afgelopen dagen een paar keer een bedrag voor het versturen van een SMS'je afgeschreven, maar ik heb geen SMS'jes verstuurd. Het vindt telkens midden in de nacht plaats, en dan lig ik echt op één oor. De nummers waar de SMS'jes naartoe gestuurd zijn, zijn mij ook onbekend.

Iemand een idee hoe dit kan komen, en wat er tegen gedaan kan worden? Het gaat weliswaar om kleine bedraagjes, maar toch.

Piet.

Staat je telefoon wèl uit ‘s nachts?

 


Staat je telefoon wèl uit ‘s nachts?

Zet jij jouw telefoon 's nachts dan uit?

 

@P.J.M. van der Vooren, Naar welke nummers zijn die smsjes verzonden?

Het je al gegoogled naar die nummers?


Staat je telefoon wèl uit ‘s nachts?

Zet jij jouw telefoon 's nachts dan?

Hallo @wjb , uiteraard, want dan slaap ik.

 


Staat je telefoon wèl uit ‘s nachts?

Zet jij jouw telefoon 's nachts dan?

Hallo @wjb , uiteraard, want dan slaap ik.

Ik denk dat veruit de meeste (vrijwel alle) mensen hun telefoon 's nachts gewoon aan hebben staan en dat jij daar blijkbaar een uitzondering op bent.


Staat je telefoon wèl uit ‘s nachts?

Zet jij jouw telefoon 's nachts dan?

Hallo @wjb , uiteraard, want dan slaap ik.

Ik denk dat veruit de meeste (vrijwel alle) mensen hun telefoon 's nachts gewoon aan hebben staan en dat jij daar blijkbaar een uitzondering op bent.

Hallo @wjb , wat zou een reden kunnen zijn om een mobiel aan te laten staan terwijl je slaapt?

 


Hallo @wjb , wat zou een reden kunnen zijn om een mobiel aan te laten staan terwijl je slaapt?

  • NL Alert.
  • Alarmcentrale die je belt omdat het alarm op jouw bedrijf afgaat.
  • Familie die dringend jouw hulp nodig heeft.
  • Spoedeisende hulp die de dienstdoende arts oproept.
  • Vrijwillige brandweerman die opgeroepen wordt.
  • Updaten van apps.
  • ...

Hallo @wjb , dat kunnen inderdaad redenen zijn voor iemand om de mobiel aan te laten.

Zelf gebruik ik ook nog de vaste lijn die 24/7 bereikbaar is en de beide mobiels worden doorgeschakeld naar de vaste lijn als er niet opgenomen wordt en/of in gesprek is.

 

 

 

 

 

 


 

@P.J.M. van der Vooren, Naar welke nummers zijn die smsjes verzonden?

Het je al gegoogled naar die nummers?

Bij Google komt er niets uit de nummers waarnaar de SMS'jes verstuurd zijn.

Wat mij verbaast is dat er klaarblijkelijk zomaar bedragen in rekening kunnen worden gebracht voor SMS'jes die niet vanaf mijn telefoon en met mijn telefoonnummer lijken te zijn verstuurd.

Piet.


Ik hoop dat binnenkort een moderator zal reageren met de toezegging hier in te zullen duiken.


Hoi @P.J.M. van der Vooren, gaat het om betaalde sms diensten? Daarvan kloppen soms de tijdstippen niet (AM/PM). Bram legt uit hoe dat zit in het onderstaande topic:

 


@Thomas Het gaat niet om betaalde sms-diensten, maar om gewone sms'jes. Volgens de site die wordt genoemd in jouw topic heb ik ook geen betaalde sms-diensten.

Piet.


Naar welk telefoonnummer is dat smsje verstuurd?

Zie ook 

 


@wjb Naar de nummers +3197001002006 en +31635210005. Beide nummers komen overeen met hetgeen in de link wordt genoemd.

Piet.


Mogelijk een wraakactie van degene die jij op kosten jaagt met de Voicemail?

 


Mogelijk een wraakactie van degene die jij op kosten jaagt met de Voicemail?

 

👎🏻😉


Als ik het goed begrijp zijn dat dan dus verificatie sms'jes. Als je wilt kan ik bij jouw 097 nummer de sms functie ook wel laten blokkeren @P.J.M. van der Vooren


@Thomas 

Als ik het goed begrijp zijn dat dan dus verificatie sms'jes. Als je wilt kan ik bij jouw 097 nummer de sms functie ook wel laten blokkeren @P.J.M. van der Vooren

Ik heb zelf geen 097-nummer, maar het sms'je wat ongevraagd vanaf mijn mobiele telefoonnummer verstuurd is, is gestuurd naar een 097-nummer.

Piet.


Ah ja dan is het blokkeren niet handig inderdaad.


Bij mij is het ook regelmatig gebeurd. Ik verstuur nooit een sms. Maar opeens worden er sms'jes afgeschreven naar 3197001002000 en 3197001002003. Op mijn toestel is niks te zien. Voor mij onbekende nummers. Via PayPal al eerder alles geblokkeerd. Apps hebben geen toegang tot sms. Op internet nummer al via Google opgezocht. Ik ben niet de enige. Wil graag dat dit stopt.


Sorry PayPal moet zijn Payinfo