Skip to main content

Ik heb een prepaid kaart met beltegoed en een BEL/SMS bundel.
Bij gebruik van de kaart ( sturen van SMS ) worden de kosten afgeschreven van het beltegoed en niet van de bundel. Ik heb hier al 3 keer contact over gehad met KPN service maar er komt geen oplossing. Inmiddels heb ik 45045 minuten/SMS tegoed volgens de KPN site, maar er wordt nog steeds afgeschreven van mijn beltegoed.

Hallo @DeBoKa 

 

Naar wat voor nummer stuur je dan een SMS?

Een prepaid bundel kan je niet voor alle nummers gebruiken, bellen/SMSen naar b.v. 088, 0900-/0906- nummers vallen buiten de prepaid bundels.


Dag GeSp, alleen naar standaard telefoonnummers.


Hallo @DeBoKa 

 

Dan lijkt het mij ook dat er iets niet goed gaat met je bundels.

Aangezien je met de klantenservice niet echt verder komt kan een KPN medewerker/moderator van het forum misschien wel achterhalen wat er nu precies gebeurd.

Vul alvast je forumprofiel in als je dat nog niet gedaan hebt zodat ze er gelijk naar kunnen kijken als je topic aan de beurt is, dat kan enkele dagen duren.


Hallo GeSp,  Er gaat zeker iets mis met de bundel registratie. Ik heb al 3 keer contact gehad met een medewerker van de klantenservice, Maar die kunnen niets doen blijkt, Twee van de Service mensen waren heel vriendelijk en hebben geprobeerd dit op te lossen. Een ander snapte het probleem niet en zei dat ik maar een nieuwe bundel moest activeren. Dat heb ik gedaan :-(  maar geld weg en geen resultaat.

KPN lijkt ook niet erg geïnteresseerd om dit op te lossen.
Mocht er inderdaad een moderator actie willen ondernemen  : het telefoonnummer waar het om gaat staat ook in mijn profiel.
Bij voorbaat Dank allemaal 

Groet,  


Hi @DeBoKa! Ik heb met het nummer in je profiel alles nagekeken. Wat me opvalt is dat de berichten waarbij kosten worden gemaakt allemaal naar het buitenland zijn. Op onze pagina over prepaid bundels staat dat je ook binnen de EU gewoon gebruik van je bundel kan maken. Waarom in dit geval wel kosten worden gemaakt moet nog worden uitgezocht. 

Wil je aangeven of je dit signaal herkent? En of je zeker weet dat de persoon waar je deze berichten naar stuurt binnen de EU aanwezig is?


Dag Bram,
Slechts een deel van de SMS berichten gaat naar een buitenlands nummer. En een deel gaat naar een NL nummer.
En dat buitenlandse nummer ( het nummer zelf kan ik niet vermelden hier) is Europees en is van iemand die hier in NL woont en werkt. Deze ontvangt ook keurig de berichten. 
Kan het zijn dat het KPN systeem in de war raakt als een geactiveerde bundel wordt “verstoord” door dat er een nieuwe bundel wordt geactiveerd voordat de maand voorbij is  ? 
Volgens de gebruiksgegevens in “mijn KPN” loopt er een bundel van: 

 45056 min/sms Geldig t/m 04-02-2023  en een bundel van :

 61440 min/sms  Geldig t/m 12-02-2023  .

Dat is natuurlijk wel heel vreemd !!
Groet, Dick


@ Bram, Nog ter aanvulling , Tot ongeveer December 2022 heeft het ook goed gewerkt, althans heb ik niets vreemds gezien.


@DeBoKa ik zie wel dat dit niet anders is dan voor december vorig jaar. Ik heb even terug gekeken voor je. In oktober vorig jaar werden constant dezelfde kosten in rekening gebracht. 

De berichten die je stuurt naar Nederlandse nummers worden ook niet in rekening gebracht. Alleen de berichten naar het buitenlandse nummer eindigend op 38. 

Het is overigens niet raar dat meerdere bundels hun eigen begin- en eindtijd hebben. 


Dag Bram, Dank je voor het uitzoeken. Het was me niet opgevallen dat de buitenlandse nummers wel en de Nederlandse nummers niet in rekening gebracht worden.
Ik kan dat onderscheid niet zien. Blijft toch vreemd dat er een bundel van 45056 minuten/sms staat waar niets van af gaat 

Dat zijn 31 dagen continue bellen binnen een maand.

En de andere van 61440 minuten/SMS .
En zoals je zelf aangeeft zou ook internationaal naar dat xxxx38 nummer binnen de bundel vallen.
Ik laat dit nu maar zo totdat beide bundels verlopen zijn. Dan zal ik een nieuwe activeren en zien hoe dat loopt. 
Intussen wel 2 of 3 keer een bundel gekocht sinds begin Januari voor zover  ik weet, en daarnaast beltegoed . 
Groet, Dick


@DeBoKa is een mobiel abonnement geen idee voor je? 

Voor 15 euro heb je onbeperkt bellen en sms’en. En onbeperkt internet met dezelfde snelheid als de Onbeperkt Online prepaid bundel.

Als je KPN internet hebt thuis gaat hier iedere maand nog 2,50 korting af en betaal je dus 12,50 euro. 

Verder wordt al het beltegoed dat nog op je prepaid staat vergoed op je eerste factuur. En kan je je nummer meenemen. 

Los van die keuze ga ik je natuurlijk nog steeds helpen met deze kwestie!


@ Bram,
Deze SIM  wordt alleen gebruikt voor SMS en af en toe een korte telefoonoproep .
Met een prepaid en BEL/SMS bundel betaal ik daarvoor € 5 per maand. 
En in deze bittere tijden moeten we op de kleintjes letten :-)