Skip to main content

Mijn dochter heeft een Xplora belhorloge met een kpn prepaid kaart. In het buitenland werkt dit niet. Ze kan geen berichten sturen of ontvangen terwijl ik wel op haar horloge zie dat in Frankrijk kpn verandert in ander netwerk (Orange). Wat kan ik doen?

Hoi @Waaijman, welkom bij ons op het forum. Wat gebeurt er precies als ze berichten probeert te sturen of ontvangen? Krijgt ze daar een foutmelding bij bijvoorbeeld? Het horloge is wel verbonden met een lokaal netwerk begrijp ik, hoe zie je dat precies? Ben je daar met haar of zie je dat vanuit Nederland in een app of iets dergelijks? Heeft ze haar horloge al eens uitgezet en weer opgestart om te kijken of dat helpt? Speelt dit ook als ze de simkaart als test in een telefoon doet?

Voordat we iets kunnen zeggen over wat te doen hebben we eerst meer informatie nodig over de situatie zoals je merkt. We denken graag met je mee.


Hoi Jasper,  dank voor je antwoord. 

Ze krijgt sowieso niks binnen aan berichten. Als ze iets wil versturen zegt het horloge dat er geen netwerk is. Maar dit lijkt me vrij onlogisch aangezien we héél Frankrijk doorgegaan ( 2 weken lang) zijn en nergens was er 'bereik'. Wanneer er wifi was kreeg ze wel de berichten binnen en kon ze ook versturen. Het horloge zelf gaf aan dat ze ipv KPN in Nederland, in Frankrijk met Orange was verbonden (dat staat op haar schermpje). 

Het horloge is herhaaldelijk aan en uitgezet, dus dat kan t niet zijn.

Ik hoop dat u me kan helpen. 

Ze is overigens zelf nu met het horloge naar Spanje, maar daar ook geen connectie. (Haar GPS geeft ook nog Nederland aan, dus zo gauw ze buiten Nederland is doet ie het niet)

 

Mvg Taco


Zoals je het beschrijft klinkt het alsof roaming uitstaat, of op het horloge zelf of op het netwerk. De netwerkkant kan ik voor jullie nakijken, kan je haar 06-nummer en simkaartnummer op je forumprofiel invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik er een blik op werpen.


Hoi Jasper. 

Ik heb het telefoonnummer en het nr vd simcard van haar op mijn profiel gezet.

 

Dank voor je hulp!

Mvg Taco 


Dank je @Waaijman, daarmee heb ik gekeken en roaming staat zo te zien aan voor deze simkaart. Kan je haar vragen of ze de instellingen in het horloge ook kan controleren? Als het daar aan staat kan ze haar simkaart als test ook in een mobiele telefoon doen om te kijken of het daarin ook niet lukt.


Ik had al in haar horloge gekeken of roaming aan staat en 't stond aan. Praktisch gezien is het op dit moment niet echt mogelijk om de simcard in een mobiel te doen.

Kan t ook wat anders zijn? Ik lees soms iets over APN


Ze kan de APN instellingen controleren inderdaad, om dat uit te sluiten.

Bij APN, voer internet in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

 

Als die instellingen kloppen is het testen in een ander toestel wel de volgende stap die we moeten doen. 

Â