Skip to main content
Beantwoord

Bellen en sms'en in het buitenland vanuit Canada lukt niet

  • 26 July 2024
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Beste KPN klantenservice,

 

Ik woon in Canada en heb een probleempje met mijn nieuwe SIM only prepaidkaart. De SIMkaart lijkt succesvol geactiveerd en nummerbehoud lijkt ook te hebben gewerkt, ik kan namelijk wel SMSjes ontvangen (bijvoorbeeld van KPN en de DIGID), en ik kan ook het tegoed opwaarderen.

 

Echter, hoewel er nu meer dan 10 euro beltegoed op de simkaart staat, lukt het niet om te sms’en of te bellen. Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd (dataroaming toestaan, netwerk handmatig instellen, 3G netwerk kiezen ipv 4G netwerk), maar het heeft allemaal niet gewerkt.

Weet u een oplossing?

 

Met vriendelijke groet,

Rianne

 

p.s. De reden dat ik wil kunnen sms’en is om eens in de zoveel tijd een smsje te sturen om het nummer actief te houden. Ik had gelezen dat de simkaart eens in de 180 dagen iets van activiteit moet hebben, anders vervalt het nummer.

Hoi @Rianne G 

Welkom op de community van KPN.

Om vanuit Canada te kunnen bellen en sms’en met je KPN Prepaid aansluiting, dient er minimaal 20,- euro beltegoed op je prepaid te staan, dit in verband met de hoge kosten voor bellen, sms’en en internetten in en vanuit Canada.
Binnen de EU is 10,- euro beltegoed voldoende, omdat je dan voor dezelfde tarieven en eventuele aangezette prepaid bundels kunt bellen, sms’en en internetten zoals in Nederland.

Maar buiten de EU ligt dat net even anders.
Dus als je zorg draagt, dat er minimaal 20,- euro of meer op je KPN Prepaid aansluiting staat, dan zou je gewoon probleemloos moeten kunnen bellen en sms’en in Canada.

De tarieven voor gebruik van je prepaid in Canada zijn:

  • Internet: € 2,50 / MB

  • Bellen: € 1,75 / min

  • Gebeld worden: € 1,28 / min

  • Sms versturen: € 0,77 / sms

  • Sms ontvangen: gratis

 


Hoi @Rianne G, welkom op de community. Goed dat je er scherp op bent om je nummer te behouden! Als het nummer vervalt is het definitief weg, dus dat wil je voorkomen. Michel helpt je al op weg zo te zien, heb je zijn tips al kunnen proberen?


Hi Michel en Jasper,

Hartelijk dank voor jullie reacties, heel fijn dat ik nu snap waarom het bellen niet werkt, maar het gebeld worden en internetten wel. Er is dus niks mis met de simkaart.

Ik denk dat ik het qua beltegoed even zo laat en het nummerbehoud dan doe door middel van iedere 6 maanden heel even op internet. 

Mvg,

Rianne


Reageer