Skip to main content

Hallo,

Mijn mobiele nummer (prepaid) werkte niet in Guernsey (onderdeel Verenigd Koninkrijk). Sms’en en data werkten wel. Met mijn andere prepaid nummer (ik heb een dual sim toestel) kon ik wel bellen.

Ik vermoed daarom dat het aan mijn SIM-kaart ligt, mogelijk staat er een optie onjuist ingesteld?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet,

Peter

Hoi @PeterH93, welkom bij ons op het forum. Op Guernsey kan je jouw prepaid nummer op dezelfde manier gebruiken zoals in Nederland inderdaad (zie ook onze website: Prepaid Buitenland). Wat gek dat het niet lukte. De andere prepaid kaart die je noemt, is dat ook een KPN prepaid, of van een andere provider?

Of er een instelling verkeerd staat is zo moeilijk te zeggen, ik kan de instellingen op jouw telefoon natuurlijk niet zien en doordat er niets op je profiel staat. Je kunt je forumprofiel voorzien van het bewuste 06-nummer dat het probleem had en het bijbehorende simkaartnummer en daarna een seintje geven, dan kan ik meekijken. Het is ook mogelijk om ons te bellen: 0800-0402. Dat is de snelste weg om iemand mee te laten kijken. 


Beste Jasper,

Bedankt voor je reactie. Ik heb mijn profiel aangevuld. Mijn andere nummer is ook KPN prepaid. Voor beide nummers heb ik ca. 2 jaar geleden een nieuwe (4G) simkaart ontvangen. Hopelijk kun je hier iets mee.


Kan je het simkaartnummer die erbij hoort ook nog invullen @PeterH93? Zonder dat nummer kan ik voor prepaid nog niets zien, die hebben we daarvoor ook nodig.


Hallo Jasper,

Simkaartnummer heb ik toegevoegd in veld Persoonlijke opmerkingen.

Bedankt & groet, Peter


Dank je @PeterH93, daarmee heb ik voor je gekeken. Zo te zien staat er geen blokkade op gebruik in het buitenland actief, zowel bellen, sms’en en internetten moet mogelijk zijn als je ergens bent.

Heeft jouw telefoontoestel mogelijk instellingen die je per simkaart kunt aanpassen? Kan je de instellingen van beide simkaarten vergelijken en bij het bewuste nummer mogelijk aanpassen naar de instellingen van het tweede nummer, zodat ze gelijk werken?


Hallo Jasper,

Bedankt voor het controleren. Ik kan inderdaad enkele algemene instellingen aanpassen per simkaart. Op het eerste oog zouden die geen verschil moeten maken, maar dat zal ik gaan uitproberen zodra ik weer in het buitenland ben. Wordt waarschijnlijk ergens in september, ik laat dan nog weten of het heeft geholpen!

Groet, Peter


Ik ben benieuwd Peter! Mocht het met de instellingen niet lukken kan je ons ook bellen vanaf die locatie, met de andere simkaart. Vanuit het buitenland zijn we bereikbaar op +31 6 1200 1200. De technische dienst kan op dat moment dan meekijken wat er te zien is, dat zijn dingen die zij niet achteraf kunnen zien. Op die manier hebben we dan de grootste kans op een oplossing, als de instellingen het nog niet opgelost hebben.


Goede tip, bedankt!