Skip to main content

Ook ik kan niet bellen in het buitenland. Met prepaid kaart  Vorig jaar moest ik belangrijke telefoontjes plegen naar Nederland. Als ik dan al verbinding had, werd die vrij snel verbroken. Nu enkele dagen geleden weer hetzelfde. Gelukkig werd ik teruggebeld, maar dit is reuze vervelend, omdat het om een belangrijk telefoontje ging. 

Zit je buiten deze landen? Buiten de EU regio is bellen en gebeld worden nogal prijzig. Kost je beiden geld. Zie de tarieven (pdf).

Zorg voor voldoende tegoed. En verbruik, dus via 4G, steeds binnen 6 maanden van de laatste keer om het nummer geldig te houden. 


Er staat nog voldoende geld op de prepaid kaart en ik bel vanuit Oostenrijk. Het lukt gewoon niet. 


Hmm. Ik neem aan dat je wel de internationale notatie +316xxxxxxxxx gebruikt….

Er zal érgens een instelling niet goed zijn. Of in je telefoon of bij kpn.

Staan je gegevens al in je profiel hier? Zeker je 06 nummer. Dan kan een kpn moderator, die hier nog komt, aan kpn zijde e.e.a. nazien.

https://forum.kpn.com/settings/profile 


Hoi @Lina65 .  Het feit dat je wel even contact kon maken duidt op een probleem met de telefoon of de lokale kwaliteit van het mobiele netwerk. Dat is helaas niet iets waar ik iets aan kan doen. 


Blijkbaar is het grootste probleem dat ik roaming niet aan kon zetten. Dit heb ik hoogstwaarschijnlijk inmiddels op kunnen lossen. (Mobiel netwerk stond ook op "uit") . Ik hoop dat het nu wel gaat. Heb nog niet dringend hoeven bellen. Gelukkig maar.