Skip to main content

Bezit een Motorola E4 met KPN prepaid card. Bij mij verdwijnt mijn tegoed in stappen van € 0.01 en soms rond de € 0,65. Mobiele data staat uit. Gegevensbesparing staat aan. Ik internet alleen via WIFI.  Op 4 juni opgeladen met € 10 na melding, dat het saldo kleiner was geworden dan € 1. Dat was toen al raar. Inmiddels is mijn saldo teruggelopen tot € 6,67. Bij "Mobiele Datagebruik” staat, dat Android besturingssysteem 8,81 MB heeft verbruikt, terwijl Mobiele data UIT staat. Ook staat er, dat het “op de achtergrond” gebeurt.

Kan ik dat verhelpen?

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Gegevensbesparing betekent niet dat je mobiele data uit hebt staan.

Als je dat wilt uitschakelen moet je mobiele gegevens uitschakelen, dat voorkomt dat er op de achtergrond data verbruikt kan worden!

Mocht je mobiele gegevens hebben uitschakelt, en word er dan alsnog data verbruikt, forceer je smartphone dan via je netwerk instellingen, dat het alleen toegang heeft tot het 2G netwerk van KPN.

4G is soms wat hardnekkig namelijk qua data.

 


@Klant2112 Welkom op het forum. Het kan inderdaad voorkomen dat een telefoon een klein data verbruikt zonder dat mobiele data aan staat op het toestel. Het toestel maakt dan op een manier verbinding en verbruik vaak kleine hoeveelheden data.  Ik kan data verbruik ook uitzetten op het netwerk, dit betekent dat je helemaal geen gebruik meer kunt maken van mobiele data en er dus ook geen verbruik meer zou moeten zijn. Je kunt dan dus enkel nog internet gebruiken op de wifi. Mocht je in de toekomst toch mobiele data weer aan willen zetten dan kan dat via ons of de klantenservice. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen met het mobiele nummer waar het om gaat en het mij kunnen laten weten wanneer dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken en aan de slag! 


Rutger, Dank voor je reactie. Voordat ik hiertoe over wil gaan nog een vraagje:

Als ik dat doe, kan ik dan nog wel via Hotspot op het toestel van mijn man op internet?


Rutger, Dank voor je reactie. Voordat ik hiertoe over wil gaan nog een vraagje:

Als ik dat doe, kan ik dan nog wel via Hotspot op het toestel van mijn man op internet?


Ja dat kan, want hotspot gaat ook via wifi ;)


Misja20, Dank voor je reacties. Wat betreft je laatste reactie: Ik bedoel, dat we dan beiden buiten wifi zijn en mijn man zijn internet aan zet. Hij heeft een abonnement.

Maar ik neem aan, dat dat dan ook geen probleem bij mij geeft.


Misja20, Dank voor je reacties. Wat betreft je laatste reactie: Ik bedoel, dat we dan beiden buiten wifi zijn en mijn man zijn internet aan zet. Hij heeft een abonnement.

Maar ik neem aan, dat dat dan ook geen probleem bij mij geeft.


Ja, zo had ik het al begrepen. En dat geeft inderdaad geen problemen hoor :)


@Klant2112 Ik zie dat @Misja20 je al van het juiste antwoord heeft voorzien. Als ik mobiele data op het netwerk uitzet dan geldt dit alleen voor je eigen mobiele data, je kunt dan dus nog gewoon gebruik maken van wifi. Dus ook het wifi signaal van de hotspot van je partner. Mocht je willen dat ik mobiele data voor je uitzet, zou je dan je forumprofiel nog willen invullen met het mobiele nummer waar het om gaat? 😊


Rutger, ik heb het forumprofiel verder ingevuld met het mobiele nummer.


@Klant2112 Bedankt voor je invullen van je forumprofiel. Ik heb de mobiele data voor het mobiele nummer uitgeschakeld. Er zou nu helemaal geen data verbruik meer mogen zijn, Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, zou je mij dit dan kunnen laten weten? 


Rutger, Ik hou je op de hoogte.


hallo 

ik ben een oude telfort client 

 

op 27 09 2020

was ineens mijn beltegoed van 10 eur op

ik had niet gebeld  en ook internet stond uit

opgewaardeer met 10 eur  die zelfde dag 

en de volgende dag stond er weer een sms dat mijn 10 eur op was

belachlijk   niets gedaan met de telefoon 

heb mijn 10 eur  teruggehaald via ing

 

en betaal nu niets meer  !!!!!!

 

ik ben gestopt met  prepaid  

 

 


hallo 

ik ben een oude telfort client 

 

op 27 09 2020

was ineens mijn beltegoed van 10 eur op

ik had niet gebeld  en ook internet stond uit

opgewaardeer met 10 eur  die zelfde dag 

en de volgende dag stond er weer een sms dat mijn 10 eur op was

belachlijk   niets gedaan met de telefoon 

heb mijn 10 eur  teruggehaald via ing

 

en betaal nu niets meer  !!!!!!

 

ik ben gestopt met  prepaid  

 

 


Dan staat waarschijnlijk mobiele gegevens toch niet uit op je smartphone, beltegoed verdwijnt niet vanzelf natuurlijk. 

Je kan via je smartphone 4G internet uitzetten door mobiele gegevens uit te schakelen via de instellingen van je telefoon.

En als je toch helemaal niet via 4G wilt internetten via je telefoon en bv alleen dat via wifi wilt doen, kan je ook nog een moderator helemaal 4G laten uitschakelen.


ik heb wel meer gelezen daarover op internet  ook op dit forum

 

ik ben nu al 2x10 eur kwijt   

 

en  internet stond echt uit    

 

ik heb er wel meer over gelezen op jullie forum 

lang leve telford  daar nooit problemen mee gehad

maar ben nu helemaal gestopt met prepaid  en mijn telefoon no  bij jullie kpn 

mvg

 


ik heb wel meer gelezen daarover op internet  ook op dit forum

 

ik ben nu al 2x10 eur kwijt   

 

en  internet stond echt uit    

 

ik heb er wel meer over gelezen op jullie forum 

lang leve telford  daar nooit problemen mee gehad

maar ben nu helemaal gestopt met prepaid  en mijn telefoon no  bij jullie kpn 

mvg

 


Je kan dan wel gestopt zijn met Prepaid, maar met een abonnement kan je precies hetzelfde overkomen of nog erger.

Prepaid = op is op. Bij vele abonnementen kan je over je bundel heen gaan, en dan als nog vele hogere kosten maken, dan een tientje hoor.

Maar goed, je bent al weg bij kpn begrijp ik, dus dan kan je dat met je nieuwe provider regelen als dat nodig is ;)


@Klant2112 Bedankt voor je invullen van je forumprofiel. Ik heb de mobiele data voor het mobiele nummer uitgeschakeld. Er zou nu helemaal geen data verbruik meer mogen zijn, Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, zou je mij dit dan kunnen laten weten? 

@Rutger_ ik heb hetzelfde probleem (Motorola E6 plus). Zou bij mij ook de mobiele data voor het nummer uitgeschakeld kunnen worden?


@Klant2112 Bedankt voor je invullen van je forumprofiel. Ik heb de mobiele data voor het mobiele nummer uitgeschakeld. Er zou nu helemaal geen data verbruik meer mogen zijn, Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, zou je mij dit dan kunnen laten weten? 

@Rutger_ ik heb hetzelfde probleem (Motorola E6 plus). Zou bij mij ook de mobiele data voor het nummer uitgeschakeld kunnen worden?

Al opgelost!