Skip to main content

Hi, 

Ik ben weer terug in NL en net zoals de vorige keer, heb ik weer geen beltegoed. Ik houd het niet iedere keer in de gaten als ik vertrek vanuit NL, maar opvallend is dat mn beltegoed ‘iedere’ keer op is als ik terug ben… Erg verdacht.

Dacht ik: Ik waardeer dan even op. En heeeeeeelemaal aan het eind wordt er gevraagd:'Toets uw nieuwe pincode in’.  Wat voor nieuwe pincode? Kon ik dus niet opwaarderen.

En net als de vorige keer, stond ik weer ergens gestrand en kon ik niet opwaarderen! Nu werk ik vaak in de meest achterlijke landen ter wereld, waar opwaarderen normaalweg een fluitje van een cent is, maar bij KPN schijnt het vaak een probleem te zijn. Hoe kan dat nou? Sorry voor het geklaag, maar ik word dit echt beu

 

Beste KPN

 

Ik heb 3 vragen:

  1. Kan het kloppen dat ‘iedere’ keer als ik terugkeer vanuit het buitenland (ik ben vaak meer dan 2 of 3 maanden weg), mijn beltegoed op is?
  2. Ik heb hierover een vraag gesteld een aantal dagen geleden en nog geen reactie ontvangen. Ook kan ik het niet meer terugvinden. Hoe kan dat?
  3. Bij aankomst in Nederland op 21 maart probeerde ik op te waarderen en heeeeeeeelemaal aan het eind van het proces werd ik gevraagd mijn nieuwe pincode in te toetsen. Ik dacht: Ws. een nieuwe pincode: dat lukte niet. Ik dacht: Dan ws. mijn KPN pincode: dat lukte ook niet…. Wat voor ‘nieuwe pincode’? En waarom pas aan het eind? Waarom een pincode waarvan ik niets weet? Raar allemaal. Daar stond ik dus gestrand, zonder te kunnen bellen…. Wat is er aan de hand?

Ik heb telkens als ik terug ben, problemen met opwaarderen…. Zie ook mijn vorige post in dec of jan,


Hallo @Plaasjapie ,

 

Als op jouw naam klikt, dan kun je jouw oude vragen terugvinden. 

Deze is van een paar maanden terug : 

https://forum.kpn.com/prepaid-16/kan-niet-opwaarderen-486360#post885878

En deze is van twee dagen geleden. Daar is nog nietop gereageerd : https://forum.kpn.com/stel-je-vraag-2/beltegoed-kwijt-en-welke-pincode-bij-opwaarderen-494451

 

Ik kan jou verder niet helpen aan een pincode, maar er komt vanzelf een moderator langs. 


@Plaasjapie Welkom hier op ons KPN Forum! Allereest excuses dat een reactie even op zich heeft laten wachten. I.v.m. de drukte duurt het soms een aantal dagen voordat we kunnen reageren. Afijn, ik ben er nu. 
Ik zal je vragen los vanelkaar beantwoorden: 

  1. Als je simkaart niet in het toestel zit, dan kan dit niet, tenzij je een doorlopende bundel aan hebt staan. Dit is niet het gevalt bij jou.
  2. Ik zie geen reactie terug, ook niet in de back-end, van het systeem. Verwijderde reacties door een moderator blijven altijd zichtbaar aan onze kant, maar niet voor de klant. 
    1. Dit is niet het geval, dus de vraag die je hebt gesteld is niet goed doorgekomen ben ik bang. 
  3. Het is wel heel beroerd om, juist wanneer je een telefoon nodig hebt, niet bereikbaar te zijn. Ik kan me je frustratie goed voorstellen :sweat_smile: .
    1. Hoe probeerde je op te waarderen? Als je de telefoon hebt aangemeld voor mobiel opwaarderen dan heb je destijds een pincode kunnen instellen.
    2. Je kan dit opnieuw instellen zodat je een nieuwe pincode kunt aanmaken. 

Ik heb even met je meegekeken op het 06-nummer dat je in het profiel hebt ingevuld. 
Er is voor het laatst verbruik te zien in januari. Dit is dataverbruik geweest. Data is een sluipverbruiker van beltegoed. Als je mobiele gegevens aan hebt staan, gaan appjes op de achtergrond data ophalen waardoor er steeds een paar cent wordt afgeschreven van het tegoed. Zet mobiele data dus uit of koop een internet bundel of gebruik alleen wifi (gratis). 

Er is overigens voor het laatste 10 euro opgewaardeerd op 9 januari. Tevens is dit beltegoed opgegaan aan dataverbruik in 2 dagen. 

Was je er van op de hoogte dat je mobiele data (internet buitenshuis) aan had/hebt staan in het toestel? 
Welk toestel heb je, dan kunnen we uitleggen hoe je dit uitzet in de instellingen. 

 


@Plaasjapie We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Reageer