Skip to main content

Op 16-10 heb ik mijn beltegoed opgehoogd met 10€, inclusief Bonustarief. Ik heb zowel de opwaardering als het bonustegoed niet bijgeschreven gekregen. Omdat ik per direct een internetbundel nodig had, heb ik meteen een losse bundel gekocht via iDeal, die heb ik wel meteen ontvangen. Maar die eerste opwaardering van 10€ en het bonustegoed staan nog steeds niet bijgeschreven. Hoe los ik dit op? 

Hallo @Lionne2 ,

Heb je wel de juiste manier gebruikt om jouw saldo te bekijken? 

Beltegoed opvragen 

  • Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed
  • Kijk in MijnKPN of de MijnKPN Prepaid app

bron: 

 

Om het overzichtelijk te maken hebben we alle tegoeden even voor je op een rijtje gezet. Alle tegoeden zijn in Nederland en de EU te gebruiken.

1. Start beltegoed Dit is beltegoed dat standaard op een KPN Prepaid SIM-kaart staat. Met starttegoed kun je bellen, sms’en en internetten. Het starttegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

2. Extra beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt bij een actie, bijvoorbeeld het ‘extra gratis beltegoed’ wat alle nieuwe KPN Prepaid klanten kunnen aanvragen via MijnKPN. Het extra beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen. 

3. Bonus beltegoed Dit is extra beltegoed dat je ontvangt na elke opwaardering van 10, 15, 20 of 30 euro als je het KPN Bonustariefplan aan hebt staan. Je kan het Bonus tariefplan kosteloos aanvragen met de KPN Prepaid App of in MijnKPN. Het bonus beltegoed kun je niet gebruiken om prepaid bundels mee te kopen en/of servicenummers mee te bellen.

4. Beltegoed Dit is beltegoed dat je zelf opwaardeert via internet of met een opwaardeerbon. Met dit beltegoed kun je bellen, sms’en, internetten, prepaid bundels kopen en servicenummers bellen. 

Al het beltegoed van KPN is onbeperkt houdbaar als je 1x in de 6 maanden belt (niet naar gratis nummers), sms’t, mobiel internet gebruikt (geen wifi) of opwaardeert. Het start, extra- en bonustegoed is niet te gebruiken voor roaming.

5. Bundeltegoed Met bundeltegoed wordt aangegeven het tegoed van een prepaid bundel. De houdbaarheid van het bundeltegoed is afhankelijk van de prepaid bundel. In de meeste gevallen is dit 31 dagen.


Ik waardeer al jaren op via de KPN Prepaid App, betaal via iDeal en binnen enkele seconden staat het bijgeschreven. Nu dus niet. De bundelaankoop erna ging wel goed, het opwaarderen dus niet. Er is 2x 10€ van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb alleen 1 bundel van 10€ ontvangen, geen beltegoed. 


Het kan zijn dat je last had van een storing. 

Grote kans dat het beltegoed er nu alsnog bijgeschreven is. 


Nee, het is nog steeds niet bijgeschreven. Inmiddels ruim 2 dagen verder.


Inmiddels contact gehad met KPN, het wordt opgelost. 


Hoi @Lionne2, welkom op onze community! Wat balen dat dit niet in 1x goed ging maar fijn dat je het toch geregeld hebt met mijn collega's.
Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!


Reageer