Skip to main content

Mijn vrouw heeft al jaren een prepaid van Telfort en belt slechts af en toe.

nu is plotseling haar beltegoed van ruim 35 euro verdwenen. 
Ik zie het standaard antwooord van kpn, opgemaakt aan mobiele data, maar die staat uit.

Ze heeft nu plotseling een beltegoed van 0.

opwaarderen lukt niet meteen, er moeten bankgegevens worden gecontroleerd en dat duurt 5 dagen, teerweeg dit eerder altijd meteen ging.

Ze wil haar gestolen beltegoed graag terug.

Graag reactie van kpn.

Hi @Piet513 en welkom op het forum! Begrijpelijk dat het schrikken is als er ineens €35,- aan tegoed weg is. 😥

Als je hiervoor gebeld hebt en mijn collega's hebben gezien dat het aan dataverbruik op is gegaan, dan is dit wel daadwerkelijk gebeurd. We kunnen niet zien welke apps de data hebben verbruikt, maar wel wanneer er hoeveel data is gebruikt. In haar toestel kan ze wel inzien waar de data aan verbruikt is. Op onze pagina over inzicht in je dataverbruik kun je vinden hoe je dit doet. Hopelijk is op die manier te achterhalen waar het aan op is gegaan, en voorkomt het dat er in de toekomst weer beltegoed opgaat. 

Mocht het daar niet duidelijk van worden, kun je hier dan een foto plaatsen van wat er te zien is in haar toestel bij het dataverbruik, en over welke periode deze berekend is? 


Hallo, Sanne,

wat knap dat je van daaruit al kunt zien dat het aan data verbruikt is. Ik heb dat niet geschreven, maar als ik de online antwoorden van kpn zie, is dat wat er standaard geschreven is. Maar niet wat er gebeurd is.

Op maandag gebeld met de helpdesk, de medewerkster gaf na 30 minuten zoeken aan dat het een technische storing was en dat het meteen teruggestort zou worden. Telefoon uitzetten en weer aanzetten, dan staat het tegoed er weer op. We zullen €37,00 meteen terugzetten.

Dinsdag weer gebeld, ene Mette aan de lijn. Hij gaf aan, dat het wel 24 uur kon duren, voor het tegoed weer teruggestort was.

Hij zou zelf de volgende dag terugbellen, maar nooit meer iets van gehoord.

Donderdag nogmaals gebeld, met ene Louise aan de lijn. Verbinding werd na 20 minuten verbroken, toen zij het aan het uitzoeken was wat er aan de hand was. Zij beloofde een formulier in te vullen voor het terugstorten.

Op vrijdag nogmaals gebeld, Eduard aan de lijn. Hij zei: wij kunnen helemaal niet terugstorten, u moet daarvoor naar de Kpn winkel.

Hij adviseerde om de app te downloaden.

Alles bij elkaar ongeveer 3 uur aan de lijn gehangen om dit op te lossen, zonder resultaat. Elke helpdesk medewerker zegt op een heel vriendelijke toon iets anders, waar we niets aan hebben.

Nu moeten we dus naar een kpn-winkel en het resultaat daarvan is ook maar afwachten. Het lijkt erop, dat kpn de prepaid klanten kwijt wil of ze een abonnement wil verkopen, dat is meerdere keren geopperd.

Een buitengewoon slechte helpdesk met zeer lange wachttijden.

 

graag je reactie.


Nog een keer goed lezen @Piet513 . @Sanne_M schrijft helemaal niet dat zij ziet dat het aan data op is gegaan 😉


@Piet513 ik heb inderdaad nog geen conclusies getrokken

Ik zie het standaard antwooord van kpn, opgemaakt aan mobiele data, maar die staat uit.

Dit deed me denken dat je dit als antwoord had gekregen toen je belde. 🙂 Dat is blijkbaar niet het geval, wel ben ik nog wel benieuwd naar dit

In haar toestel kan ze wel inzien waar de data aan verbruikt is. Op onze pagina over inzicht in je dataverbruik kun je vinden hoe je dit doet. Hopelijk is op die manier te achterhalen waar het aan op is gegaan, en voorkomt het dat er in de toekomst weer beltegoed opgaat. 

Mocht het daar niet duidelijk van worden, kun je hier dan een foto plaatsen van wat er te zien is in haar toestel bij het dataverbruik, en over welke periode deze berekend is? 

Ik hoor het graag! 


Hallo Sanne,

toch nog even teruglezen,

de eerste medewerkster van de helpdesk heeft al aangegeven dat het een technische fout was en dat er €37 teruggestort zou worden.

 


Ik heb het bericht al gelezen, maar ik kan zo niet inzien welke technische fout en ben benieuwd naar het dataverbruik. 😉 Anders wordt het lastig om dit verder te onderzoeken.

Mocht je de foto niet willen sturen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met het 06-nummer waar het om gaat en het simkaartnummer? Geef hier een seintje wanneer dit gedaan is, dan kan ik kijken wat mijn collega's genoteerd hebben en het verbruik (alleen de MB sessies, niet de apps), indien dat nog nodig is. 


In mijn profiel staat mijn eigen telefoonnummer, dat pas ik liever niet aan. We gaan als we eens in de buurt komen wel eens langs een telefoonwinkel. Mijn klacht gaat ook over helpdeskmedewerkers die allemaal iets anders roepen en niet nakomen. Of niet weten hoe het werkt. Of is het beleid van kpn om klachten te ontmoedigen ?

Maar inmiddels hebben mijn vrouw en ik samen ongeveer 5 a 6 uur besteed aan dit probleem en waarschijnlijk wordt het toch niet opgelost. Erg onbevredigende situatie uiteindelijk 

 Vergeet het maar, ik stop er hier mee. 


@Piet513 Frustrerend als je er al zoveel tijd aan kwijt bent, ik snap ook dat je er klaar mee bent. 

De gegevens in je forumprofiel zijn alleen inzichtelijk voor jou en de KPN moderators hier op het forum, dus je privacy blijft bewaard. Mocht je het met die kennis toch nog aan willen vullen zodat ik op onderzoek uit kan, laat het dan weten!

Mocht je het er echt bij willen laten liggen, dan begrijp ik dat uiteraard ook. Je kunt het ook later weer oppakken wanneer het je beter uitkomt. Hier reageren mag altijd. 🙂