Skip to main content

Ik heb eergisteren 20 euro beltegoed gekocht voor de mobieltje van mijn dochter.

dit heb ik om 9 uur in de avond opgewardeerd, de mobieltje is daarna niet meer gebruikt. tot gisteren 6 uur in de ochtend, telefoon lag dus gewoon thuis op tafel, met WIFI. om 6 uur is ze met schoolgroep op toer gegaan. rond 7 uur is ze het land uit gegaan ( roaming staat uit ) en ze was niet meer bereikbaar, niet op tel niet op internet whatsap etc… Zelfs family link kon GSP data niet synchroniseren, dus ik weet dat ze 100% niet verbonden was. haar tel is ingesteld om pas om 7 uur te deblokkeren ( family link ) dus ze heeft het toestel simpel weg niet gebruikt.

Ze is gisteren in de avond om 9 uur terug gekomen, dus rond 8 uur NL binnengereden en toen heeft ze sms gestuurd. meerdere. stuk of 10, kosten 16 cent per sms, staat ook netjes in de KPN APP vermeld.

daarnaast heeft ze onderweg 2 fotos gestuud, en is er family link sync geweest, staat ook netjes in KPN APP, 0,20 cent aan internet kosten.

Toen ze thuis kwam controleerde ik het toestel en zag dat er 4.80 euro over is van de 20 euro.

Nu is mijn vraag aan KPN, hoe dan ? ik snap als men per maand of per dag 10 cent steelt, OK. niet ok, maar maakt niet uit prima. maar hoe dan 15.20 euro ? in een keer ? is dit niet beetje te bont ?

dit zeg ik omdat dit niet voor het eerst is, maar ik lette niet op hiervoor toen het gebeurde. nu is het wel heel erg bont. nog niets gebruikt, niet eens weken overheen en ineens bijna hele bedrag weg.

Maar wat me het meest irriteert is dat KPN zijn eigen klanten als stront behandelt, ik bel ik chat, ik probeer meer info te verkrijgen en ik wordt van de kast naar de muur gestuurd, met uiteindelijk resultaat “Sorry meneer we kunnen niets doen want u bent prepait, u zou het bij de KPN winkel kunnen proberen.”
dat kunnen proberen gaat me dus 60KM aan rijden en zo 2 uur aan tijd kosten als het snel gaat, en dan is het nog niet duidelijk of het dan de oplossing is.

in de app staan gegevens waaruit zichtbaar is dat het bedrag matematisch verdwenen is.
KPN medewerkers kunnen in het systeem kijken en oplossen of uitleg geven. wat is dit voor klanten behandelin ?

Gisteren 20 euro opgewardeerd, vandaag 4.80 euro over. kijk in de app, zo’n 10 sms’jes 16 cent per, dus 1.60 euro laten we afronden naar 2 euro.

en 20cent aan data verbruikt.  laten we zeggen 3 euro totaal.

waar is de rest ?

Net klanten service gebeld, zeggen ze “sorry we kunnen niets voor u doen, u kunt naar de winkel als u wilt”
dit is niet voor het eerst, ik heb dit vaker meegemaakt, maar had niet veel andacht voor, nu zie ik dat er gewoon wordt gesotelen waar je bij staat.
telefoon is 99% van de tijd gewoon thuis op wifi en niet in gebruik.

en app geeft ook duidelijk aan dat het maar 20 cent is.

 

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


nu is het wel heel erg bont…………….  KPN zijn eigen klanten als stront

Dat rijmt! 

 

 


dat kunnen proberen gaat me dus 60KM aan rijden en zo 2 uur aan tijd kosten als het snel gaat, en dan is het nog niet duidelijk of het dan de oplossing is.

 

Hallo @Totoga ,

Je kunt die tijd en kosten besparen door in het menu te kijken van die telefoon. Check Mobiel netwerk en dan mobiele data. Daarin zie je een overzicht staan waaraan de mobiele data is opgegaan. 

 

 


als een smartphone een tijdje geen verbinding heeft gehad met internet, en dan ineens wel, gaat ie allerlei updates doen. Dat kun je uitzetten over mobiel. ALs dat niet uitstaat, ben je dus vrij snel door je bundel heen. Heeft niks met kpn te maken maar alles met het toestel. En dat kun je inderdaad per app zien in het toestel, hoef je niet voor naar een kpn winkel want die kunnen zeker niet zien waar het aan verbruikt is. 


Superuser en Slimmerik ( zeker geen slimmerik )

zoals ik al aangaf, telefoon is niet gebruikt. en er zijn geen updates binnengehaald.

Slimmerik, het is leuk dat je probeert plusjes te verzamelen, maar ik ben niet je gemiddelde telefoon gebruiker, die pas overgestapt is van 3310. Zo zat van allerlei nietsnutten die denken het beter te weten.

Dit is het punt ook, de klanten service doet niets behalve afpooieren, en dan is er leuke forumpje opgericht waar nietsnut trollen mensen wegpesten.

 

Superuser, als je echt een superuser bent, dan zou je bij de klanten gegevens kunnen, doe wat moeite, check de gegevens uit deze account, en zie waarom het beltegoed weg is.

wil je of kan je het niet, dan heeft het weinig zin om hier mijn frustraties wegens onrecht te ontmantelen.

 

KPN app geeft duidelijk aan : verbruik mobiel internet  E 0,20 . daarnaast de aantal sms’jes.

of zeg je dat KPN app niet juiste gegevens weergeeft ? waarom is die app er dan ?

 


nu is het wel heel erg bont…………….  KPN zijn eigen klanten als stront

Dat rijmt! 

 

 


dat kunnen proberen gaat me dus 60KM aan rijden en zo 2 uur aan tijd kosten als het snel gaat, en dan is het nog niet duidelijk of het dan de oplossing is.

 

Hallo @Totoga ,

Je kunt die tijd en kosten besparen door in het menu te kijken van die telefoon. Check Mobiel netwerk en dan mobiele data. Daarin zie je een overzicht staan waaraan de mobiele data is opgegaan. 

 

 

 

leuke tekst trouwens “ Blij met een antwoord? Geef een like! Is een bericht het beste antwoord op je vraag? Markeer het dan als oplossing.  “
 

wat als ik een dislike wil geven? waar is de dislike knop ? vroeger kon je overal dislikes geven, gaf het riele beeld weer, over hoe het nou echt zit, nu is het of like of shut the f up… bravo.


dat jij als geniale slimme superuser uberhaupt een community, laat staan een helpdesk, nodig hebt! 

Volgens mij kom je er zelf wel uit, je zult wel moeten ;-)


dat jij als geniale slimme superuser uberhaupt een community, laat staan een helpdesk, nodig hebt! 

Volgens mij kom je er zelf wel uit, je zult wel moeten ;-)

 

Jazeker, als ik geen informatie vind en een oplossing middels dit belachelijke klanten pest portaaltje, en geen tijd heb om naar de winkel te gaan van KPN, dan is het zo opgelost. Tmobile kaart halen. heb daar ook een prepaid van. nog nooit een probleem gehad.

Ik heb 2 jaar geleden erger meegemaakt met KPN. internet abo thuis aangevraagd, op contract stond 40mbit, monteur geweest aangesloten, 3mbit gemiddeld, met burst naar 6. 1 jaar lang hebben ze me aan de lijn gehouden, en gewoon geincaseerd terwijl de lijn ook gewoon wegviel, 3 monteurs langs, die aangaven dat KPN op uw adress niet kan leveren, maar nee hoor, KPN zegt ja we doen ons best, we sturen nog een monteur, nee hoor, het is helemaal goed wij leveren 100mbit in uw straat. zo 12 maanden lang, tot ze dat jaar hebben geincaseerd, toen zei de lieve ( niet heus ) mevrouw aan de telefoon, ja meneer, nu mag u weg, ik zal u contact opzeggen.  Gelukkig had ik ziggo gewoon laten doorlopen, dus zat ik niet zonder internet thuis.

en ergste nog is, ik heb jaren met en voor KPN gewerkt, en toen al was het parasitair, 80% van alles wat we verdienden moest KPN afpakken. ik heb dus niets geleerd. ik ben de ezel die 2 keer het water in gaat in dit geval. maar zal nu laatste keer zijn.


Hoi @Totoga 
Op dit forum wordt een ieder met respect behandeld, dat staat ook in de forumregels.
Je mag zeker je ongenoegen kenbaar maken, maar hou het netjes, met deze taal bereik je meestal het tegenovergestelde.
Kijk eerst maar eens in de data van je toestel zoals @Noordzee en @emielstroeve  ook al zeggen.


Hoi @Totoga, welkom op ons forum!
Zoals hierboven ook al genoemd wil ik je vragen het hier wel netjes te houden.

Mijn telefonische collega's en ik kunnen niet zien hoe je toestel het beltegoed opgemaakt heeft.
Je kunt dit in de instellingen vinden, als dat niet lukt is het waarschijnlijk toch het makkelijkst met je toestel even langs een winkel te gaan waar mijn collega's dit uit kunnen leggen.


@Totoga

KPN kan en mag niet zomaar zien wat voor data er gebruikt is.
Enkel kunnen ze aangeven dát er data gebruikt is en hoeveel. Aan de hand hiervan moet je met je telefoon wel kunnen achterhalen hoeveel er gebruik is.

Om het onverwacht verbruik van beltegoed hierdoor te voorkomen kan je vaak ook een maandlimiet instellen op je telefoon aan hoeveel data die mag gebruiken per maand. En een andere goed tip: Zet automatische updates uit voor mobiele verbindingen. Ik geef grote kans dat dit de oorzaak is van het dure en hoge verbruik.

En nee, het probleem ligt niet bij KPN, maar aan de instellingen van het toestel.


Hi all, ik heb de laatste reacties verwijderd omdat ze geen toegevoegde waarde hadden. 

@Totoga, we helpen je graag. Maar blijf alsjeblieft netjes hier. @Thomas  heeft je netjes te woord gestaan, net als de andere forumgebruikers. 

Je mag dit beschouwen als je eerste waarschuwing, dit soort gedrag zien we niet graag op ons forum. Ik hoop dat je hier begrip voor hebt. 

Mocht ik iets hebben verwijderd waar je vraag over ging; vraag het gerust opnieuw. Op een nette manier. 

 


U mag van mij alles verwijderen, ik heb een tmob kaartje geregeld. nooit meer KPN voor mij, in geen ene form. gratis ook niet. da’s ook de reden waarom KPN bijna van de markt is.

Fijne dagen en gelukkig nieuw jaar iedereen.

 


Jammer dat dit topic zo is verlopen, want dan hadden we je beter kunnen helpen.

Maar veel succes met de andere partij en alvast fijne feestdagen toegewenst. 


klopt, want dit probleem verhuist mee naar tmob, is nl geen provider probleem maar een telefoon probleem.