Skip to main content

Ik heb voor mijn elf jaar oude dochter recent haar beltegoed met een tientje verhoogd. Nu staat het binnen een paar dagen op €0,00. Dit terwijl ik mobiele data op haar telefoon heb uitgezet, zij zelf deze instelling niet weet te vinden op haar telefoon en zij alleen wifi gebruikt voor internet op haar telefoon. Normaliter gebruikt ze alleen beltegoed om mij te bellen, wanneer ze klaar is met haar sporttraining. Het kan toch niet zijn dat een recente update van iOS de mobiele data weer heeft aangezet? Maw een update die basis-instellingen wijzigt, lijkt mij niet logisch toch? 

Kinderen weten heel snel hoe een mobiele telefoon werkt hoor. Onderschat dat niet. En anders zijn er wel anderen in de groep die het weten.


Hoi @Vader Jules  @Nick83 

Wat Nick83 zegt.:wink:

(Let op: kinderen leren wel heel snel, en zeker dit soort dingen. Veel pubers hebben qua kennis van de nieuwste digitale snufjes en apps hun ouders al ver achter zich gelaten. Gelukkig zijn ze vaak nog wel bereid om je te helpen als je er zelf niet meer uitkomt :joy: ).
BRON:


Ik zou voor de zekerheid, mobiele data door kpn laten uitzetten, dan kan je kind niet zomaar data aandoen, als dat het geval was ;)


Hi @Vader Jules,

Wij kunnen en mogen in verband met wetgeving niet inzien waar verbruikte data precies aan op is gegaan, maar ik kan wel voor je nakijken wannéér er precies data is verbruikt, mocht je er belang bij hebben om dat te weten. Zo ja, zou je dan het betreffende mobiele nummer én het nummer van de simkaart willen noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Je kunt overigens wel in de iPhone zelf zien waar de data aan op is gegaan, ga daarvoor naar de instellingen en klik op ‘mobiel netwerk’, bij ‘mobiele data’ zie je hoeveel er is verbruikt per app!


Ik zou voor de zekerheid, mobiele data door kpn laten uitzetten, dan kan je kind niet zomaar data aandoen, als dat het geval was ;)

Dit kan ik ook voor je doen, als je dat graag wil!


Hi Maja, als je mobiele zou willen uitzetten, heel graag. Mijn dank


Bij deze uitgezet @Vader Jules!