Skip to main content

Beste, elke dag sinds activeren prepaid gaat er 20 cent af van mijn beltegoed. Hoe kan dit? Ik heb alleen wifi aan staan, rest staat uit? Ook heb ik recht op 7,50 als extra beltegoed, hele procedure doorgelopen en kreeg te lezen dat het bijgeschreven zou worden. Dit is nog steeds nietgebeurt. Graag hulp bij deze 2 vragen. Alvast bedankt. P. 

Hallo @P. Van Nijnatten ,

Wat betreft het dataverbruik

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

Wat betreft de 7,50 extra beltegoed

Voor het aanvragen van extra beltegoed moet je drie stappen uitvoeren. Heb je die allemaal gedaan?

(zie pagina Extra tegoed aanvragen voor details)

Stap 1 Aanmaken van een KPN ID

 

Stap 2 Koppelen van product (prepaid nummer koppelen aan KPN ID)

Dat doe je in Mijn KPN, via Producten en dan toevoegen:

 https://mijn.kpn.com/#/producten

 

Stap 3 Aanvragen extra  tegoed  

Vooral stap 3 is belangrijk, daarbij moet je binnen MijnKPN op het woord hier klikken en een formulier invullen.

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.


Met name stap drie is wat lastig : 

Selecteer het product Prepaid en klik daarna op hier. Zie het “handje” in het plaatje.

 


Yep, had alle stappen al doorlopen en heb nu de knop mobile data uitgezet op mijn telefoon. Ik zie nu inderdaad dat het daar kosten van zijn. Bedankt voor de reactie.


Het bijschrijven ging eerder fout. In een ander topic (zie Bonustegoed niet bijgeschreven) werd de €7,50 ook niet bijgeschreven. Daar heeft een moderator dat alsnog geregeld.

Zet je persoonlijke gegevens in jouw forumprofiel met het 06-nummer en simkaartnummer bij "Persoonlijke opmerkingen". Daar is die informatie alleen toegankelijk voor jou en KPN medewerkers. Plaats hier een bericht als je die info hebt toegevoegd. De moderators kunnen dan met je meekijken. Houd rekening met een reactietijd van enkele dagen.