Skip to main content

Ook ik trapte in de fuik van 90 dagen. Geld overgemaakt, 90 dagen andere dingen gedaan dan mijn tegoed bewaken en floeps, geld weg. Ik las in eerdere klachten hierover in een antwoord: "Wat is nou een tientje...”, nou, als er duizenden zijn die zo van hun 10tjes worden afgeholpen levert het tienduizenden op, maar ja, een nummer blokkeren zal wel ontzettend arbeidsintensief zijn voor kpn medewerkers.  Pure diefstal! Prepaid? Nooit meer. Ik wil mijn niet gebruikte tegoed terug!

Hallo @Roy Glashorster ,

Het is geen 90 dagen, maar zes maanden en daarna nog eens 90 dagen. 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

Je kunt jouw nummer na die zes maanden redden door een opwaardering. Het bedrag maakt niet uit. Tien euro is ook voldoende. Na die zes maanden heb je nog 90 dagen om jouw nummer te redden. Daarna is het nummer definitief weg. 

Heb je echt zo lang niets gedaan met jouw nummer? Dan kan niemand er iets meer aan doen.   

bron : 

 

Je hebt het over diefstal en een klacht. 

Je kunt altijd het klachtenformulier  invullen indien je dit wenst. 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

 


De mobiel overwinterde in mijn camper en was bedoeld voor noodgevallen. Het idee lijkt goed en als je hem niet nodig hebt is het nog beter. Maar als je hem dan eindelijk wel nodig zou hebben moet je eerst het geblokkeerde kaartje er uit prutsen, ergens een nieuwe gaan kopen, deze activeren en dan, tja, dan kon het wel eens te laat zijn. Gelukkig werd een poos geleden alleen maar mijn dagelijks in gebruik zijnde mobiel met abonnement gerold in Marseille, maar het kan ook erger...


Hallo @Roy Glashorster 

 

Tip: Neem een Simyo prepaid, die sturen een mail na 5½ maand zodat je tijdig actie kan ondernemen.

Het is een dochtermaatschappij van KPN en werkt dus ook via het KPN netwerk.


<off-topic>

Ik vraag me af,  hoe dat geregeld is met 097 nummers, die in moderne auto's zitten, en automatisch de hulpdiensten bellen indien nodig, Is dat prepaid ?  Zo ja  hoe gaat dat met opwaarderen ?  Iemand zal dat toch moeten betalen. Is het een abbo ?  Wie betaalt dan het abbo-geld ?  Of  moet je dat als auto eigenaar allemaal zelf bij houden ?

</off-topic>


<off-topic>

Ik vraag me af,  hoe dat geregeld is met 097 nummers, die in moderne auto's zitten, en automatisch de hulpdiensten bellen indien nodig, Is dat prepaid ?  Zo ja  hoe gaat dat met opwaarderen ?  Iemand zal dat toch moeten betalen. Is het een abbo ?  Wie betaalt dan het abbo-geld ?  Of  moet je dat als auto eigenaar allemaal zelf bij houden ?

</off-topic>

112 is altijd te bereiken, ook zonder beltegoed of simkaart

 


Er was dus al langer dan 9 maanden niet mee gebeld of sms verstuurd. 

6 maanden na laatste gebruik wordt ie uitgaand geblokkeerd. Je hebt daarna nog 3 maanden om op te waarderen met papieren bon. Daar moet je het toestel voor bij de hand hebben. Online opwaarderen heeft niet het gewenste effect in maand 7 tot en met 9.

Als je er binnen de verbruiksperiode (6 maanden) steeds af en toe kort mee belt, wel met verbinding, of een smsje stuurt bijvoorbeeld naar je standaard mobiel, dan kun je heel lang doen met een tientje tegoed. Ik heb er ooit een keer 2½ jaar meegedaan op mijn prepaid mobiel.

112 werkt ook zonder simkaart. 

Ben je er verder bekend mee dat GSM (tegenwoordig 2G genoemd) per 1 december niet meer werkt. Buiten Nederland in EU zijn lang niet overal meer GSM netwerken in de lucht. 

De voorwaarden voor prepaid zijn bij alle providers gelijk. Alleen niet de tijdsblokken. Kpn is nog vrij ruim.

Kpn: 6 maanden + 3 maanden 

Lebara 3 maanden + 1 maand

 


Reageer