Ook ik trapte in de fuik van 90 dagen. Geld overgemaakt, 90 dagen andere dingen gedaan dan mijn tegoed bewaken en floeps, geld weg. Ik las in eerdere klachten hierover in een antwoord: "Wat is nou een tientje...”, nou, als er duizenden zijn die zo van hun 10tjes worden afgeholpen levert het tienduizenden op, maar ja, een nummer blokkeren zal wel ontzettend arbeidsintensief zijn voor kpn medewerkers. Pure diefstal! Prepaid? Nooit meer. Ik wil mijn niet gebruikte tegoed terug!
Diefstal beltegoed? Geen activiteit binnen 90 dagen
Beste antwoord door PeterG
Er was dus al langer dan 9 maanden niet mee gebeld of sms verstuurd.
6 maanden na laatste gebruik wordt ie uitgaand geblokkeerd. Je hebt daarna nog 3 maanden om op te waarderen met papieren bon. Daar moet je het toestel voor bij de hand hebben. Online opwaarderen heeft niet het gewenste effect in maand 7 tot en met 9.
Als je er binnen de verbruiksperiode (6 maanden) steeds af en toe kort mee belt, wel met verbinding, of een smsje stuurt bijvoorbeeld naar je standaard mobiel, dan kun je heel lang doen met een tientje tegoed. Ik heb er ooit een keer 2½ jaar meegedaan op mijn prepaid mobiel.
112 werkt ook zonder simkaart.
Ben je er verder bekend mee dat GSM (tegenwoordig 2G genoemd) per 1 december niet meer werkt. Buiten Nederland in EU zijn lang niet overal meer GSM netwerken in de lucht.
De voorwaarden voor prepaid zijn bij alle providers gelijk. Alleen niet de tijdsblokken. Kpn is nog vrij ruim.
Kpn: 6 maanden + 3 maanden
Lebara 3 maanden + 1 maand
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.