Skip to main content

Door phising worden er allerlei bedragen van mijn rekening geschreven. Ik wil dat ongedaan maken. Hoe moet ik dit doen?!?

Hoi @PGE 
Het forum is niet bepaald het snelste medium, dus als er haast bij is, dan is het beter om direct te bellen.

0800 0402


Verder lijkt het me erg verstandig om contact op te nemen met uw Bank, die weten beter hoe u moet handelingen dan KPN. Tenzij KPN natuurlijk degene is die constant van uw rekening afschrijft.


@PGE, welkom hier. 

Uit nieuwsgierigheid ben ik ook benieuwd naar wat voor transacties hier zijn. Verder denk ik ook dat je bij je bank moet zijn, maar ik wacht je antwoord af. 


KPN kon mij (nog) niet verder helpen om  inzicht te krijgen om wat voor een online aankoop het gaat. De kosten zijn gemaakt door deze online aankoop die buiten mijn bundel is en derhalve wordt er iets in rekening gebracht wat ik niet heb aangeschaft. 


Oh ja het andere betrof een 0906 nummer dat ik helaas zelf heb gebeld in de veronderstelling dat ik naar kpn belde. Heeft mij €22 gekost.


Hoi @PGE 
Dat is dus geen phishing dat is de verkeerde nummers bellen.
Je kunt de KPN gratis bellen met 0800 0402.
Maar je hebt dus via Google een betaalde dienst gevonden die je doorverbindt via een peperduur nummer.
Ben je er inmiddels al achter wat er in rekening is gebracht wat je niet hebt aangeschaft?


@huistijger dat klopt; ingestonken in een peperduur telefoonnummer. Het bedrag verscheen gelijktijdig met het andere bedrag  op mijn betalingsoverzicht daardoor dacht ik dat het om phishing ging. Andere is dat wel. Nee ik weet niet wat in rekening is gebracht. Het gaat om een bedrag van €49,99. Vlg medewerker kpn gaat het om een online aankoop (zover ben ik zelf ook al). 


Gaat het om een iPhone toevallig? Ik wil het nu wel weten ook! 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


@Alex_P Ja gaat om een IPhone. Via mijn dochter ‘gephist’ . Ik betaal haar telefoonrekening dus..


Heb je toegang tot haar telefoon?

Ga dan naar ‘Instellingen‘, klik daarna bovenin op haar account en daarna op ‘Media en aankopen‘. Selecteer daar ‘Toon account‘ en log in, ga iets naar beneden en klik op 'Aankoopgeschiedenis’. 

Daar kun je precies zien wat er is gekocht via haar telefoon. 

Ik ben benieuwd. 


@Alex_P  Er is niets gekocht. 


Onder de optie 'Abonnementen’ kun je trouwens ook zien of er iets op terugkerende basis is gekocht.


@Alex_P  Er is niets gekocht. 

Ik kan het me haast niet voorstellen. 

 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 

Zou je alsnog dit willen doen? 


@PGE , Ik zou betalen via de KPN (laten) blokkeren, dan kan dat niet meer gebeuren, weet niet of je dat zelf kunt of het via de KPN zelf moet, ik zit bij Simyo en kan het zelf blokkeren.


@Doornekamp33 dank voor de tip. Ik ga dat uitzoeken.


@Alex_P profiel ingevuld.


Dankjewel, op het opgegeven mobiele nummer eindigend op 674 zie ik geen rare dingen. Behalve de facturen van de afgelopen maanden, de laatste van € 19,96. Dat komt dus niet door je factuur. Misschien kun je hier een screenshot plaatsen van je bankafschrift en de rare bedragen. Wat staat daar precies? 


@Alex_P Er zijn twee nummers aan mijn abonnement gekoppeld. De tweede eindigt op 231.


Duidelijk, ook gevonden. Ik zie echter dat ook voor dat nummer geen gekke bedrag zijn geïncasseerd, alleen de facturen van de afgelopen maanden van € 16,18.

Welke rare bedragen zie jij op je rekening? 

 

 


@Alex_P het bedrag moet nog geïncasseerd worden.  Ik heb deze kosten echter niet gemaakt.


Dan is het dus nog niet geïncasseerd van je rekening. We moeten dan die factuur afwachten, ik kan namelijk niet zien waar het aan is uitgegeven. Mocht het onterecht zijn, dan gaan we dit uiteraard corrigeren. 

Geef me een seintje hier als je de factuur hebt ontvangen. Â