Skip to main content

ik wilde overstappen van t-mobile prepaid naar kpn prepaid. volgens de kpn site kan dit met nummerbehoud. Ik moest eerst een KPN simkaart aanvragen en activeren. Dit gedaan. Toen belde ik met de klantenservice 0800-0402. Zij zouden een en ander in orde maken in 2 a 5 werkdagen. Week later was het nog niet gebeurd en ik kreeg argwaan. Weer klantenservice gebeld. Kreeg iemand die eerst zei dat nummerbehoud bij prepaid helemaal niet kon, later bij navraag zei ze dat het toch kon, en toen ze het nummer per direct wilde wijzigen lukte het haar toch niet. Ik zei dat het een week geleden al in de computer gezet was en dat het daarom misschien niet lukte, toen zei medewerkster dat haar collega waarschijnlijk ‘gelogen’ had. (Ik mag toch hopen dat dit geen gewoonte is bij de klantenservice van de KPN?) Toen zei ze dat het alleen in een winkel kon. Aangekomen in de winkel bleek de medewerker daar van goede wil, hij probeerde het nummer te veranderen, ook via nummerwijziging. Maar er stond een ‘openstaande order’ op het KPN nummer. Onbekend waar dit voor was en hij kreeg het ook niet weg. Excuses excuses en weer naar huis gestuurd. Wel met het advies om dit probleem op het forum te zetten, Hierbij dus.

 

Het lijkt me handig om of de website aan te passen waarop staat dat nummerbehoud bij prepaid mogelijk is, of e.e.a. voor mij in orde te maken. 

PS ik ben vol begrip voor de klantenservice, hoor. Deze mensen krijgen een hoop shit over zich heen.

vervolgens een terugbelverzoek aangemaakt. ik werd teruggebeld en medewerkster zei dat ze het in orde ging maken . Een uur later teruggebeld dat het toch niet lukte, dit keer moest ze klantennummer van T-mobile invullen. (Klantnummer bij een prepaid-nummer, niet lachen). Dit was onoverkomelijk, er móest een klantnummer ingevuld worden in de database. Na weer een paar telefoontjes heb ik het klantennummer van T-mobile achterhaald. Hopelijk wordt het nummerbehoud nu met spoed doorgevoerd, ook al heb ik er een hard hoofd in.

 

PS vergeet niet dat de KPN site vermeldt dat het mogelijk is anders had ik het ook niet geprobeerd!


deel 3 en tevens laatste deel van dit mega-interessante feuilleton.

 

Het is inmiddels gelukt! via klantenservice. stuurde me eerst weer naar de winkel. hahahaha, toen zei medewerker dat het alleen via een omweg kon, omzetten in abonnement en dan het abonnement weer opzeggen, kosten € 25 hahahaha. En na wat aandringen en hulp van een collega is het toch gelukt. En heel gauw kreeg ik al de verlossende sms. Het nummer is omgezet naar mijn oude nummer

Geweldig!

 

Het kost een hoop tijd (twee weken) en stalen zenuwen, maar dan heb je ook wat! Nooit opgeven en zoveel mogelijk negeren wat ze zeggen bij de klantenservice (dat het allemaal niet kan en dat ze het nog nooit aan de hand gehad hebben) en goed zelf blijven nadenken.


Hoi @xylian, welkom hier. Wat een verhaal zeg. Dit ging alles behalve vlekkeloos. Maar eindelijk is het dan toch gelukt. Heel erg fijn. Al had dat natuurlijk veel makkelijker en sneller moeten verlopen. 

In ieder geval mocht ik nog ergens bij kunnen helpen of mocht je nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.Â