Skip to main content

Ik heb een sim kaart van kpn en heb die 6 maanden niet gebruikt en nu is de kaart geblokkeerd. Als ik de kaart opwaardeer voor 22 April kan ik em weer gebruiken maar als ik dat wil doen krijg ik deze error:

“We hebben uw aanvraag niet kunnen verwerken. Probeer het later opnieuw”

Hen het al op verschillende browsers geprobeerd maar elke keer dezelfde error. Ook al gechat met KPN maar kunnen me ook niet verder helpen. iemand een idee wat ik kan doen?

Hallo @Flores26 

Online opwaarderen in de geblokkeerde fase werkt slecht/niet. Koop even beltegoed (bon) bij de kassa v.d. supermarkt o.i.d. (bij het boodschappen doen?) en ga opwaarderen via 1244 optie 9, dan wordt het nummer ‘ontdooid’ en kan je weer bellen.


@Flores26 Welkom hier! RBxx voorziet je al van het juiste antwoord. Het advies is altijd om op te waarderen met een opwaardeerbon van KPN als een simkaart geblokkeerd is. Online werkt niet goed, omdat het 06-nummer als inactief geregistreerdstaat, waardoor de site als het ware geen verbinding kan maken met het nummer alsof het nummer niet meer bestaat. Met de bon regel je het direct in het netwerk van de simkaart.  Succes! 


Maar als ik een opwaardeerbon koop moet ik of een sms sturen of bellen naar 1244 maar dat is allebei geblokkeerd of kan dat dan wel?

 


In de geblokkeerde fase kan je nog wel gebeld worden. Ook zelf bellen naar gratis nummers is nog mogelijk. Bel dus gratis naar 1244 voor opwaarderen.


Moet ook nog vermelden dat ik in het buitenland woon maar online wel een opwaardeer bon kan kopen. Hoe moet ik het dan doen? Als ik *100*1244# intyp krijg ik message dat deze code niet bestaat


Als ik naar 1244 bel krijg ik te horen dat mijn nummer geblokkeerd is


Als ik naar 1244 bel krijg ik te horen dat mijn nummer geblokkeerd is


Vreemd, had namelijk wel moeten kunnen….

Enigste mogelijkheid die ik dan nog weet is via sms opwaarderen.

 

Stuur een sms naar 1266 met daarin als eerst de opwaardeercode en dan de tekst OPWAARDEREN

 

Lukt dat wel?


Als je in buitenland woont kan dat dan ook?

 


Vanuit het buitenland zou je moeten kunnen bellen +31612001244 om op te waarderen. 

En ik vond een ander SMS-nummer voor het buitenland : 

Je kunt via 1299 sms opwaarderen in het buitenland. 

 


Als je in buitenland woont kan dat dan ook?

 


Ja dat hoort geen verschil uit te maken.

Maar ik kan je wel niet verzekeren dat het gaat werken, omdat je geen 1244 kan bellen twijfel ik, maar het feit dat je in het buitenland zit hoort niets uit te maken.

@Noordzeejij bedoelt weer  een andere manier van opwaarderen.

Ik bedoel het opwaarderen via een gewoon fysieke opwaardeerbonnetje, die je via een smsje laat opwaarderen, iets anders dus.

laatst was hier namelijk een andere kpn klant, die ook niet via 1244 kon opwaarderen, maar waarbij het via mijn manier wel was gelukt!


Als ik naar 1244 bel krijg ik te horen dat mijn nummer geblokkeerd is

Dan moet KPN @Lisa bekijken hoe dit zit. Buitenland kan een extra complicatie zijn. Zet daarvoor je gegevens (privé) in je  KPN Forum profiel (en dus niet hier) met 06nummer en simkaartnummer in het veld persoonlijke opmerkingen.


@Flores26 Wij krijgen het activatiesein gewoon door, ook als je in het buitenland zit. Het zou dus gewoon moeten werken. 


Ik heb ook geen idee maar niks lukt. Ik kan alleen mijn saldo met *101# opvragen. heb mijn nummer in profiel gezet

 


@Flores26  Zou je de opwaardeercode eens willen toevoegen aan je profiel? Ik ga het handmatig proberen in te voeren :D 


Hallo Lisa, 

ik heb het nummer in mijn profiel gezet. Hopelijk lukt het

 


@Flores26 Woehoee:selfie: , de wonderen zijn de wereld nog lang niet uit. Het is gelukt! De simkaart is weer actief. :birthday:
Het enige wat mij nog rest te doen, is je te vragen een reminder in je agenda te zetten over 5.5 maand om een sms te sturen :sweat_smile:


Je bent de beste. Ontzettend bedankt voor alle hulp en ik ga nu elke 5 maanden smsen maar dat lukte ook niet op het Indonesische net maar ben erachter hoe dat moet. Ben helemaal blij:smiley::pray_tone2:


Reageer