Skip to main content
Beantwoord

Geen internet met Onbeperkt Online bundel in Gran Canaria

• 7 januari 2025
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Johan Vonk
Nieuwkomer

Hallo heb een week  geleden in NL een onbeperkte bundel 128 bit aangeschaft (werkte goed) Nu Iin Grancanaria geen verbinding of internet, Wat nu?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Johan Vonk ,

Probeer eens handmatig een ander mobiel netwerk te selecteren. Of switch van 4G naar 5G of andersom. 

bron : 

Wat kan ik doen om goed bereik te hebben in het buitenland?

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. We hebben als provider afspraken over roaming met providers in het buitenland, maar dat betekent niet dat wij inzicht hebben in of invloed hebben op de kwaliteit van het netwerk van deze provider. 

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Bekijk origineel

8 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • Antwoord
  • 7 januari 2025

Hallo ​@Johan Vonk ,

Probeer eens handmatig een ander mobiel netwerk te selecteren. Of switch van 4G naar 5G of andersom. 

bron : 

Als KPN-klant in het buitenland ben je te gast op het netwerk van een buitenlandse provider. We hebben als provider afspraken over roaming met providers in het buitenland, maar dat betekent niet dat wij inzicht hebben in of invloed hebben op de kwaliteit van het netwerk van deze provider. 

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

Johan Vonk
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 7 januari 2025

Ik heb in Nederland prepaid van Kpn.  Vorige  week heb ik in Nederland  een maandbundel onbeperkt internet 128 bitt gekocht en geïnstalleerd. In Nederland  werkte dat prima. Nu in Grancanaria krijg ik geen  verbinding met deze bundel.  Wat doe ik fout ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 7 januari 2025
Johan Vonk schreef:

Wat doe ik fout ?

Volg de instructie uit mijn eerste reactie eens. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 10 januari 2025

Hoi ​@Johan Vonk. Welkom op de KPN Community! Helemaal niet verkeerd om even in deze grijze periode even de zon op te zoeken. Hopelijk geniet je er van :) 

Nu je mobiel internetprobleem met je Prepaid aansluiting. Daarin geeft ​@Noordzee eigenlijk al alle informatie die je nodig hebt en kunt proberen. Als extra aanvulling kan ik nog geven is als je een Samsung telefoon hebt, om goed de APN instellingen te controleren. Wees er zeker van dat APN ‘internet’ is gekozen en niet een andere. 

Laat maar weten of je inmiddels een internetverbinding hebt kunnen maken!

Johan Vonk
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025

Gelukt mensen! Blik mee!

Johan Vonk
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 10 januari 2025

Blij mee!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 13 januari 2025

Dat is goed nieuws! Wat was uiteindelijk de gouden tip? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 16 januari 2025
Johan Vonk schreef:

Gelukt mensen! Blik mee!

Fijn Johan! 

Wat was uiteindelijk de oplossing? 

Noordzee schreef:

Hallo ​@Johan Vonk ,

bron : 

Reageer