Skip to main content

Geen service in Duitsland met prepaid

 

mijn kind is in Duitsland heeft genoeg tegoed

maar krijgt Geen service 

 

betreft een prepaid Sim die onder Telfort aangeschaft is. Jaren geleden, toen buitenland mogelijk uitgezet 

al geprobeerd: uit / aan zetten

handmatige selectie provider (alle 3 geen resultaat)

 

wat kan het zijn?

als ik de info lees zou het zo moeten zijn dat als je kan bellen in Nederland je ook kan bellen in Duitsland 

Ojee @Sil2021, niet zo fijn dat je kind nu helemaal niet bereikbaar is :slight_frown: Je hoort inderdaad gewoon te kunnen bellen als je de grens over gaat, als ‘roaming’ in is geschakeld op het toestel. Aangezien je aangeeft dat alle 3 de provider geen resultaat geven, zal dat het geval zijn lijkt me. 

Is er de mogelijkheid om de simkaart in een ander toestel te testen? Zo ja, dan kan op die manier worden uitgesloten of het probleem bij het netwerk/onze instellingen moet worden gezocht, of dat er wellicht iets geblokkeerd staat in het toestel zelf.

Mocht het overduidelijk aan de simkaart blijken te liggen, zou je dan het betreffende mobiele nummer én het simkaartnummer in het opmerkingsveld van je profiel willen noteren en hier even een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijken we met jullie mee!


@Maja_ ik heb via vriendin gevraagd de SIM te proberen in ander toestel en ook alvast wat het simkaart nr is. Dat is wat anders dan de PUK-code? Die kon ik al via MijnKPN vinden. 
 

Nu is het even wachten op terugkoppeling. 


Het simkaartnummer is inderdaad iets anders dan de PUK-code, @Sil2021:blush: We wachten met je mee!


Het simkaartnummer is inderdaad iets anders dan de PUK-code, @Sil2021:blush: We wachten met je mee!

Fijn


@Sil2021 Ik begrijp uit je privébericht dat het niet is gelukt om de simkaart in een andere telefoon te testen en dat je de gegevens in je profiel hebt gezet. Ik mis alleen het betreffende 06-nummer, zou je die nog in jouw profiel willen invullen? Dan ga ik naar de instellingen kijken!


Maakt het het makkelijker als ik naar een KPN winkel ga?


@Sil2021 Nee hoor, ik heb ter controle alleen wel de juiste gegevens nodig om de wijzigingen door te voeren. Vandaar mijn vraag om het betreffende 06-nummer.

Ik heb de volgende twee blokkades uitgezet:

  • Blokkade uitgaande internationale gesprekken behalve NL: hiermee blokkeer je alle uitgaande oproepen, behalve die naar Nederland. Het lijkt mij handig dat jouw kind ook kan bellen naar de mensen waarmee hij/zij in Duitsland is. Mocht dat overigens niet nodig zijn, laat het dan weten zodat ik de blokkade weer aan kan zetten.
  • Blokkade inkomende gesprekken tijdens roaming: hiermee blokkeer je alle inkomende telefoontjes, sms’jes en kun je geen data gebruiken wanneer je in het buitenland bent.


Het zou kunnen dat jouw kind zijn/haar toestel even opnieuw moet opstarten, daarna zou het gewoon moeten werken.


OK  Top

ik laat ze even weten. Vermoed dat dit het oplost en koppel nog het resultaat terug. 
😊


En de instellingen klinken prima zo. 
sil


Werking is nog niet bevestigd, was inmiddels in de buurt vd winkel en daar gezien dat alles inmiddels goed stond. Begreep dat er ook nog even over heen kan gaan. 
 

heb er alle vertrouwen in. Dank 🙏 voor de hulp 


Geen dank @Sil2021 :blush: Het is belangrijk om je kind te kunnen bereiken wanneer hij/zij in het buitenland is. Ik hoop dat alles inmiddels werkt!


@Jose_ Helaas, ondanks dat alles nu klopte, wellicht is het nodig dat er eerst een keer wel verbinding is met nl. Of er is wat anders. Ik weet dat het regelmatig lang (ong 12-24 uur)duurde voor een sms aan kwam. 
 

we hebben ons erbij neergelegd. Binnenkort zitten we samen dicht bij de grens, dan kan ik meekijken/ meedenken  

we hebben nu gedaan wat we konden 😀

sil