Skip to main content

Goh mijn reactie is verdwenen! Kan KPN niet tegen negatieve teksten? Gaat KPN op de communistische tour? Gelukkig heb ik de tekst nog:

Dat KPN ‘helaas’ geen unlock codes meer geeft, is een KEUZE!
En een KEUZE kan gewijzigd worden. Maar dat doet KPN natuurlijk niet.
Ook klantenservice vertelde mij dat ik maar een nieuw toestel moet kopen.
Nou, dan zeker niet bij KPN!!!!! SCHANDE! SCHANDE! SCHANDE!

Ik heb deze situatie ook maar aangemeld bij tv-programma Kassa.
Misschien kan dat tv-programma hier wat mee.
Ik hoop het, want het is absoluut geen service van KPN. Zou niet mogen.


@mc 60 We hebben inderdaad een aantal van jouw reacties verwijderd. Niet omdat wij jou de mond willen snoeren - integendeel, we vinden dat iedereen een mening mag hebben en deze ook mag uiten. Echter, we hebben op het forum wel een aantal huisregels, waaronder:

Als gebruiker van het KPN Forum verbindt je ertoe om geen inhoud te posten of verder te verspreiden zoals hieronder wordt bepaald:

  • plaats je bericht slechts één keer: crossposten (hetzelfde bericht of uiting meerdere keren herhalen) is niet toegestaan. 
  • Off-topic berichten plaatsen en het kapen van een onderwerp (over je eigen vraag beginnen in het topic van een ander forumlid) wordt niet gewaardeerd door de community

Juist deze twee huisregels worden met jouw berichten overschreden. We zien jouw onvrede, je hebt dit duidelijk gemaakt. We willen je alleen wel vragen om dit slechts één keer te doen. Het is onnodig en bovendien hinderlijk om jouw bericht meerdere keren in verschillende topics te plaatsen. Daarnaast is het ook nog eens niet netjes naar topic-starters die hier met hun vraag terecht komen om het topic te kapen met jouw eigen klacht. Om deze redenen zijn berichten van jou verwijderd.

Ik heb voor nu een nieuw topic aangemaakt, zodat we jouw klacht hier verder kunnen bespreken. Daarbij wel het nadrukkelijke verzoek om jouw onvrede niet meer in andere topics te plaatsen. Zo houden we het forum netjes en overzichtelijk.

Als ik het goed begrijp, ervaar je problemen met jouw toestel nadat je vanuit KPN het verzoek hebt gekregen om jouw simkaart te vervangen. Je hebt vermoedelijk nog een oud Telfort toestel met simlock, of niet? De nieuwe KPN simkaart werkt hier inderdaad niet in, daarvoor moet het toestel eerst simlock-vrij gemaakt worden. Wij bieden daar geen unlock-codes meer voor aan en dit gaan we ook niet meer doen. Je hebt echter nog wel andere opties. Je kunt naar een telefoonzaak bij jou in de buurt gaan en daar een unlock code opvragen. Of je kan een nieuw toestel aanschaffen. Omdat je jouw toestel niet meer kunt gebruiken na het vervangen jouw simkaart op ons verzoek, willen we je hier graag bij ondersteunen. Ik kijk daarom graag wat ik voor jou kan betekenen. Zou je jouw forumprofiel aanvullen met jouw 06-nummer en het bijbehorende simkaartnummer? Je kunt deze invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld?


Ik wil geen nieuw toestel kopen, omdat deze in feite nog helemaal goed is. Alleen doordat KPN niet wil meewerken aan het (tijdelijk) uitdelen van sim unlock-codes, hebben een heleboel voormalige Telfort-klanten nu geen werkend toestel meer. Het zou heel sympathiek zijn van KPN als KPN nu alsnog die codes wil uitdelen. Een beslissing om geen unlock-codes meer aan te bieden, kan alsnog veranderd worden. Het is zonde van al die werkende oude toestelletjes.


Hallo @mc 60! Nee, het kan niet meer veranderd worden. Het systeem waaruit deze codes rolden is al een lange tijd opgedoekt (bij ons in ieder geval). Wij kunnen je dus voor geen mogelijkheid meer voorzien van die unlock-code, helaas. Dus als je dit toestel wilt blijven gebruiken, dan dien je zelf opzoek te gaan naar een unlock code/-mogelijkheid :confused: