Skip to main content

Mijn laptop (HP Elitebook 840 G3) is voorzien van een prepaid kaartje. Maakt probleemloos contact met KPN en prima internet. Echter als ik wil opwaarderen via de Prepaid app komt er geen verificatiecode binnen. In Windows 11 zou dat, volgens mij, moeten binnenkomen in de rubriek Providerberichten.  In de app Mijn KPN wordt het prepaid nummer vermeld en is dus "bekend” Wat doe ik verkeerd en hoe los ik dit op.

Hallo @Digger42 de bewuste simkaart in even in een mobiel stoppen.

 


De verificatie code komt via sms. Die laptop doet daar niks mee. Advies @JanD is enige optie. 


Goede tip. In een mobieltje werkt het. Helaas, teruggeplaatst in de laptop werkt het (opnieuw) niet. Een vreemde zaak want in een vorige laptop werkte het met deze simkaart prima, ook in buitenland. 


Nou snap ik het even niet. Je vermeld (eerst) dat ie het wel doet in je laptop.

Maakt probleemloos contact met KPN en prima internet.


Dan ben ik niet duidelijk geweest. Het gaat om de verificatiecode, in de telefoon komt het codebericht door maar de simkaart terug in de laptop wel verbinding KPN maar nog steeds geen ontvangst van code.


We hebben al uitgelegd waarom dat in de laptop niet werkt.


Sorry maar die uitleg is mij dan ontgaan. Kan je nog even uitleggen.


De laptop kan geen sms ontvangen. Internet zal prima werken, maar verder dus niet.


Dat is nou net waar het om gaat. Standaard kan Windows geen sms berichten verwerken. Maar met een sim-kaart komt er onder het item Mobielnetwerk  ook een rubriek Providerberichten. Daar verschenen in mijn vorige laptop, met de zelfde sim kaart, wel degelijk de sms berichten van KPN. Mijn conclusie is dat het probleem dus bij Windows zit. Dat spoor ga ik verder volgen. In ieder geval bedankt voor je reacties.


Waarom gebruik je de laptop niet via de Hotspot van je smartphone? Dan gebruikt ie meteen de bundel van je mobiele abonnement.