Skip to main content
Antwoord

Geen verificatie sms bij inloggen KPN Prepaid app vanuit het buitenland

• February 18, 2025
  • 4 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik ben al geruime tijd in het buitenland en ik ontvang geen smsjes meer op mijn Nederlandse nummer. Ik heb een prepaid simkaart en ik wil graag inloggen op de app, maar om te kunnen inloggen wordt een sms naar mijn Nederlandse telefoonnummer gestuurd.

Ik heb het mobiele netwerk op Nederland staan en roaming aanstaan, maar toch ontvang ik deze sms niet. Dit betekent dat ik niet kan inloggen in de app / mijn account.

Het account waar ik wel op kan inloggen is mijn oude abonnement account, maar daar staan geen producten in. Ook niet mijn prepaid product (wat logisch is)

Hoe kan ik toch inloggen op de KPN Prepaid app om onder andere mijn tegoed op te waarderen?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hoe lang is het geleden dat je jouw prepaid hebt gebruikt, ​@PrepaidGebruikerC? Als je langer dan 6 maanden jouw prepaid niet hebt gebruikt, dan wordt deze geblokkeerd. Dit zou dan verklaren waarom je geen sms’jes meer ontvangt. Je hebt vanaf dit moment 90 dagen om op te waarderen om jouw prepaid te deblokkeren. Dit kan op 1 van de manieren die ​@Noordzee deelt. Doe je dit niet? Dan wordt jouw prepaid permanent geblokkeerd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 18, 2025

Hallo ​@PrepaidGebruikerC ,

Ik zou voor nu even op een andere manier opwaarderen. Zodra je terug bent in Nederland, kan je het probleem met die Prepaid-app dan wel oplossen. 

Hoe opwaarderen? 

Beltegoed opwaarderen

Je kunt op de volgende manieren je prepaid tegoed opwaarderen:

Eenmalig online opwaarderen

Kies een bedrag of bestel direct een bundel via Prepaid opwaarderen.

Opwaarderen

Opwaarderen via sms

Meld je 1 keer aan via SMS opwaarderen om een pincode in te stellen. Nadat je je pincode hebt ingesteld, kun je hiermee op elk moment opwaarderen via SMS.

Stuur gratis een SMS met PLUS[spatie]het bedrag[spatie]je pincode naar 1299 om op te waarderen. Bijvoorbeeld: om € 10,- op te waarderen met pincode 12345 verstuur je de volgende SMS: PLUS 10 12345. Je beltegoed wordt direct opgehoogd. Het geld voor de opwaardering wordt van je bankrekening of creditcard afgeschreven.

Mobiel opwaarderen

Registreer je voor SMS en mobiel opwaarderen via Mobiel opwaarderen. Bel voor mobiel opwaarderen naar 1244.

Lukt het niet om je aan te melden? Probeer dan eens een andere browser. Chrome werkt het beste.

bron : 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 20, 2025

Hoe lang is het geleden dat je jouw prepaid hebt gebruikt, ​@PrepaidGebruikerC? Als je langer dan 6 maanden jouw prepaid niet hebt gebruikt, dan wordt deze geblokkeerd. Dit zou dan verklaren waarom je geen sms’jes meer ontvangt. Je hebt vanaf dit moment 90 dagen om op te waarderen om jouw prepaid te deblokkeren. Dit kan op 1 van de manieren die ​@Noordzee deelt. Doe je dit niet? Dan wordt jouw prepaid permanent geblokkeerd.

Dankjewel voor de reacties!

Ik heb mijn beltegoed opgewaardeerd op basis van suggesties van ​@Noordzee en daarna een sms verstuurd naar iemand om te kijken of alles nog werkt. Daarna is het gelukt om de code te ontvangen en in te loggen. 

Bedankt!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn! Dan lijkt het er inderdaad op dat je geblokkeerd was. Met het opwaarderen van jouw tegoed heb je jouw nummer gedeblokkeerd.