Skip to main content

Ik woon op Curaçao,  vanmorgen vroeg gebeld door een onbekend nummer. Niet opgenomen, mijn telefoon stond ook stil. Toch 2.03 euro afgeschreven??

Hoi @Carla Hupsel-van Batenburg, welkom op ons forum!

Dat is opvallend, zeker als je niet opgenomen hebt. Klopt het dat je gebruik maakt van prepaid? Heb je onze KPN Prepaid App al eens gebruikt? Hierin kan je onder andere je verbruik bekijken, zodat je precies weet waar je beltegoed aan is verbruikt. Daarnaast kan je hierin ook opwaarderen en bundels aanzetten. Laat je weten of je er daarmee uit komt?


Beste Alexandra,

ik weet zeker dat ik niet opgenomen heb want mijn geluid  van mijn telefoon staat uit tot 7.00uur inde ochtend. Ik werd gebeld om 5.32 uur en toen sliep ik nog. Ik heb prepaid , dus ik kan meteen zien dat er geld vanaf is gehaald. Ik was eerst bij Telfort en de 19 de is het omgezet naar KPN. Daar had ik bericht van gehad, dat ik mijn telefoon die dag aan moest  hebben staan. Ik neem aan dat jullie ook kunnen zien, dat ik mijn telefoon niet opgenomen heb. Mijn nummer is *********. Ik werd gebeld door *********, een voor mij onbekend nummer.

Met vriendelijke groeten,

Carla Hupsel.

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


NB  ik heb inderdaad de KPN prepaid app


Hallo @Carla Hupsel-van Batenburg 

Je maakt geen gebruik van Voicemail? Als die ‘opneemt’ zijn er ook gesprekskosten….

Denk aan je privacy! Haal nog even jouw 06-nummer(s) weg via de drie puntjes rechtsonder je bericht en dan 'Bewerk’. Dat kan tot één uur na plaatsing.


Beste Ruud,

Ik heb geen Voicemail.

Groeten, Carla.


Dit is de tweede keer dat er telefoonkosten worden afgeschreven , voor niet opgenomen telefoon. Ik woon op Curaçao en beantwoord geen onbekende nummers. Nu weer €2.03 afgeschreven. Ik heb beide nummers nu geblokkeerd,  want ik denk dat het van  hetzelfde bedrijf is, omdat ze maar 2 getallen  verschillen. Tot mijn verbazing werd er ook internet kosten berekend, terwijl ik gewoon thuis ben en WiFi heb. Ik heb ook geen voice mail, dus waarom worden er kosten betekend. Ik wil graag een antwoord  van een KPN medewerkster. Deze problemen nooit met Telfort gehad.


Het lastige is dat met prepaid moeilijk is te achterhalen wat er mis gaat. Als u thuis op wifi zit kunt alsnog het beste de mobiele data uitzetten bijvoorbeeld. Check ook de geschiedenis even om te kijken of je toch niet zelf terug gebeld hebt.


Nee, dat staat uit en ik heb niet terug gebeld. Je denkt toch niet dat ik dan mijn beklag doe?  Ik ben niet achterlijk hoor!! , alleen een beetje boos. Trouwens dat kan KPN dan toch zien?   Ik wil een antwoord  op mijn probleem. graag.


Nog even een aanvulling van het schrijven hierboven, is dat wanneer ik zelf bel € 2,55 wordt afgeschreven per minuut. Ik wil graag het onterechte afgeschreven bedragen terug, dat is 2 x €2.03 en voor internet wat berekend is, wat helemaal niet kan want mobiele data staat uit, is 2x €0.46 en 2x €0,09 dat is totaal €5,16.  Wanneer ik daar geen recht op kan hebben, wil ik uitleg hoe dat zit. Het kan toch niet zo zijn dat ik moet betalen voor ongewenste telefoontjes , die ik niet opneem of beantwoord.


Nee, dat staat uit en ik heb niet terug gebeld. Je denkt toch niet dat ik dan mijn beklag doe?  Ik ben niet achterlijk hoor!! , alleen een beetje boos. Trouwens dat kan KPN dan toch zien?   Ik wil een antwoord  op mijn probleem. graag.

Ik zeg niet dat u achterlijk bent. Ook het volgende wat ik zeg betekent niet dat ik dat bij u ook denk. Alleen is het op het forum regelmatig voorgekomen dat klanten minuten of beltegoed kwijt zijn en achteraf er toch achter komen dat er bij hun zelf iets fout is gegaan. Vandaar dat ik mee wil denken en alles uit wil sluiten wat bij de klant zelf vandaan kan komen.

Is voor KPN ook gemakkelijk om antwoord op te geven.


@Carla Hupsel-van Batenburg Ik heb geen idee hoe het gebeurd is, maar ik heb je vorige reacties helemaal gemist, sorry! 

Ons forum is hoofdzakelijk voor en door klanten. We hebben hier verschillende behulpzame gebruikers, zoals Jeroen hier in jouw topic, die anderen graag verder helpen. Dat doen ze met de beste bedoelingen. Waar nodig springen wij als moderators in. Ik begrijp dat er toch opnieuw tegoed afgeschreven is, ook lees ik dat je de Prepaid app op je telefoon hebt staan. Kan je in de prepaid app zien waar deze kosten aan gemaakt zijn? Zo niet, vul je je forumprofiel zo volledig mogelijk in, inclusief je mobiele nummer? Als je me hier dan een seintje geeft, kan ik even voor je kijken.