Skip to main content

Beste, 

Zoals vele heb ik inmiddels ook een GPS horloge gekocht voor mijn kleine ontdekker. 

De pin is van de simm en het netwerk is ingesteld op 2g. Ik kan het horloge iig bellen.

Ik lees hier en daar dat vanuit KPN nog een instelling gedaan moet worden om de data verbinding te initiëren.. 

Dus bij deze. Zou iemand voor mij dit in kunnen stellen in de backoffice?

Nb. Het 06 nummer staat in mijn profiel ;)

Alvast bedankt 

Frank 

@Thomas

 

Ik heb ook een horloge van Ali met kpn sim. Alles ingesteld en kan het horloge ook bellen alleen via de 2g instellingen gaat het nog niet.(Dit al wel geforceerd via een toestel)

Zou jij nog een vinkje kunnen zetten in de backoffice? 

 

Het 06 heb ik toegevoegd aan mijn profiel..

 

Alvast bedankt 

*Admin: reactie verplaatst naar je eigen topic


Hi @Frank1984! Je hebt al het één en ander uitgezocht: goed om te lezen!

Klopt, wij moeten een extra Acces Point Name (APN) voor je instellen. Wil je ook nog het simkaartnummer wat bij het 06 nummer hoort in je profiel invullen? Als je hier dan een seintje geeft, voeg ik de APN voor je toe!


Hi @Frank1984! Je hebt al het één en ander uitgezocht: goed om te lezen!

Klopt, wij moeten een extra Acces Point Name (APN) voor je instellen. Wil je ook nog het simkaartnummer wat bij het 06 nummer hoort in je profiel invullen? Als je hier dan een seintje geeft, voeg ik de APN voor je toe!

 

Ingevuld naast het 06 nummer 💪


@Shyrin_ is het gelukt?

 

mvg,

Frank


Ik ben nu pas weer aan het werk ;)

Bij sneller en directer contact kun je het beste bellen of chatten met onze klantenservice! Volgens mij heb je dat ook al gedaan, want de benodigde APN is in de tussentijd toegevoegd. Kun jij nu alle functionaliteiten van het horloge nu wel gebruiken?


Ik heb iid gebeld maar de persoon aan de lijn wist het niet dus hij heeft deze apn aangezet voor mij aangezien ik dat terug had gelezen na intensief zoekwerk op het forum. Zou jij de instellingen nog willen controleren?

Helaas is er nog geen data connectie…

Ik ga vanavond nog de sim weer even in een toestel schuiven om de instellingen te controleren. 

Moet ik nog iets aan de APN instellingen doen mbt tot de simkaart?

 

Alvast bedankt 

Frank

 


De instellingen staat aan onze kant goed, de APN prepaidinternet is toegevoegd. Check de handleiding voor eventuele verdere stappen/ instellingen en of de APN aangepast moet worden en check ook of de netwerkselectie op 2G ingesteld staat. Succes!


Beste, 
 

De instellingen aan kpn kant kunnen wel goed staan maar mocht je dus een horloge van Ali of Wish of welke goedkope troep dan ook, dan moet je de APN instellingen nog wel goed zetten.
 

pw,123456,apn,portalmmm.nl#

 

Dit artikel geeft enige indicatie hoe het werkt: https://findmykids.org/blog/en/setting-of-gps-watch-for-kids-using-sms-commands

KPN helpdesk bellen was voor mij beetje zinloos want de beste persoon wist niet hoe dat werkt dus het forum is de beste plek 

 

Succes iedereen 💪


Hallo kpn 

 

Ik heb het zelfde probleem als de mensen hierboven

Ik denk dat de instellingen bij kpn niet goed staan voor het gps horloge 

Kunnen jullie ze misschien goed zetten 

Het nummer staat op mijn profiel van mijn kpn

 

Groetjes tamara


Hoi Tamara, ik heb ook bij jou de APN aangezet!


Dag allen, excuus maar uit bovenstaande haal ik als leek (met hetzelfde probleem 🙄) net niet voldoende info om zelf mijn SETracker2 (via Ali) aan de praat te krijgen.
De KPN prepaid kaart is geactiveerd en de smartwatch & iphone kunnen met elkaar bellen. Maar bij verdere instellingen (locatie delen/chat etc) is de smartwatch niet gekoppeld met de app SETracker. 

Ik lees het 1 en ander over een apn (portalmmm.nl of prepaidinternet) een bepaald wachtwoord (123456 of 523681, of is dat de simcode?). 
graag even wat assistentie. 
🙏 , Sander


Dag allen, excuus maar uit bovenstaande haal ik als leek (met hetzelfde probleem 🙄) net niet voldoende info om zelf mijn SETracker2 (via Ali) aan de praat te krijgen.
De KPN prepaid kaart is geactiveerd en de smartwatch & iphone kunnen met elkaar bellen. Maar bij verdere instellingen (locatie delen/chat etc) is de smartwatch niet gekoppeld met de app SETracker. 

Ik lees het 1 en ander over een apn (portalmmm.nl of prepaidinternet) een bepaald wachtwoord (123456 of 523681, of is dat de simcode?). 
graag even wat assistentie. 
🙏 , Sander


ik ben nog aan het worstelen met mijn horloge aan de praat te krijgen (bellen en gebeld worden op hèt horloge lukt) maar alle overige opties (gps(!)/chat) doen het niet. De app Setracker2 geeft aan ‘smartwatch buiten bereik’ 🤷🏻‍♂️ Dus ik kan de watch ook niet via de App benaderen. 
Help! #waaromwerktieniet


Heb de moed ondertussen opgegeven. Alle tips op het internet werken niet. Kan met de (ali) horloge bellen en gebeld worden maar smssen, dus de instellingen van dit ding aanpassen gaat niet. Ook met een simyo predaid kaartje doet hij dit niet.  Ook mijn Chineese leverancier stuur mij met al zijn tips het bos in. 

Hij blijft de melding geven niet networking zodat dus ook niet ingesteld kan worden. als iemand nog zinnige tips heeft hoor ik dat natuurlijk graag.


Hi @SETracker, welkom en bedankt voor jouw bericht.
 

Dag allen, excuus maar uit bovenstaande haal ik als leek (met hetzelfde probleem 🙄) net niet voldoende info om zelf mijn SETracker2 (via Ali) aan de praat te krijgen

Voor GPS, locatie delen, chat etc is een mobiele internetverbinding nodig en om gebruik te kunnen maken van een mobiele internetverbinding heb je een toegangspunt nodig; een Acces Point Name (APN). Er bestaan verschillende APN's met ook nog eens verschillende eigenschappen. Soms is het voor het gebruik van bepaalde diensten of abonnementen nodig een specifieke APN te definiëren: dat moet gebeuren aan de kant van een provider maar ook in het apparaat waar de simkaart in gebruikt wordt.

Ik begrijp dat mijn top collega @Thomas al de APN voor jouw simkaart ingesteld heeft: Prepaidinternet :white_check_mark:
Check de handleiding van het apparaat voor eventuele verdere stappen/ instellingen en of de APN aangepast moet worden en de onderstaande tip van Frank1984 kan eventueel ook verder helpen:
 

Beste, 
 

De instellingen aan kpn kant kunnen wel goed staan maar mocht je dus een horloge van Ali of Wish of welke goedkope troep dan ook, dan moet je de APN instellingen nog wel goed zetten.

pw,123456,apn,portalmmm.nl#

Dit artikel geeft enige indicatie hoe het werkt: https://findmykids.org/blog/en/setting-of-gps-watch-for-kids-using-sms-commands

 

Ik hoop dat de bovenstaande tip jou ook verder helpt, @leike77


Dat is het hem nou net... De gps horloge reageert op geen enkele sms commando. Dus kan ik de instelling niet wijzigen.  Heb alle commando's al geprobeerd.  Het lijkt er op de de sms message wel aankomt maar niet wordt toegepast. Een andere manier is er niet. De horloge reageert alleen op een commando als het via de imei code wordt aangestuurd. 


Dat is het hem nou net... De gps horloge reageert op geen enkele sms commando. Dus kan ik de instelling niet wijzigen.  Heb alle commando's al geprobeerd.  Het lijkt er op de de sms message wel aankomt maar niet wordt toegepast. Een andere manier is er niet. De horloge reageert alleen op een commando als het via de imei code wordt aangestuurd. 

Hoe doe je dat een imei code aansturen.

want bovenstaande is voor mij herkenbaar. Alle sms varianten geprobeerd.


Op internet gevonden om je wachtwoord aan te passen,

pw,123456,emei,xxxxxxxxxxxxxx# waarbij xxxxxxxxxx de getallen reeks is op de achterkant van de horloge

ik zie dat de horloge dan ook opnieuw opstart. (reboot)

Vermoed dat dan ook het wachtwoord is aangepast maar weet het natuurlijk niet zeker.

Bovenstaand commando met een via een sms bericht verzonden naar het nummer van de horloge.

 

 

 

 

 


Oke, eventjes een update, Heb in mijn horloge een vodafone(abo) simkaartje gedaan en de ali horloge werkte meteen. eventjes de alarmnummers en andere instellingen aangepast. Hierna het kpn simkaartje erin en opnieuw geregistreerd. de alarmnummers zijn nog aanwezig en werken dus. alleen geen networking.. Dus er moet iets aan de instellingen op de simkaart. Is dit het netwerk van KPN want ook de Symio simkaart doet het niet… of werkt de prepaid sim niet met dit horloge???