Skip to main content

Hekopener heeft sinds januari vorig jaar een KPN prepaid.

Bellen met T-mobile abo werkt (nog steeds) perfect.

Mijn nieuwe KPN abo werkt op zelfde telefoon echter niet.

Wat is er mis met KPN.

BGT

Hoe werkt het systeem? Met een app? Of bel je het nummer en toets je een code in ofzo?


Je belt het nummer en de opener doet zijn werk.
Als een telefoonnummer eens is aangemeld dan kan je met dat nummer succesvol het hek bedienen. Als het hek dicht is gaat het open en als het open staat sluit het. 
zo werkte het bij mij tot vorige week. De Sim is nieuw maar hetzelfde nummer als voorheen. Mijn partner is niet overgestapt en bij haar werkt het nog steeds. 
 


Kun je de sim van het hek in een normaal toestel stoppen en kun je het dan wel bellen?


Zit ingebouwd in de hek opener. Dan moet ik de leverancier bestellen. Maar waarom werkt het niet goed met KPN en wel met T-Mobile?

ik bedenk nu dat het misschien aan de nummer portering ligt…. Hoe ik kan oplossen weet ik niet 


Er komt wel verbinding tot stand maar I.p.v. de melding “het nummer dat u gekozen hebt is nu niet bereikbaar…,” komt er na enkele seconden de ingesprektoon en wordt het hek 10 cm verschoven. 
Die melding krijg wel met vorige provider en wordt het hek volledig geopend 


Hallo @Benht 

 

Ik heb dat hier al eerder gezien op het forum en de ‘oplossing’ was toen om VoLTE (bellen via 4G) uit te zetten op de mobiele telefoon, dit kan je meestal ergens vinden onder de Mobiele netwerk instellingen.

Je kan kijken of dit bij jou ook werkt, ik zie het zelf niet als echt oplossing maar meer als workaround omdat je dan geen gebruik meer kan maken van VoLTE.


Dat het hek 10 cm open gaat is ook raar. Ik zou zeggen: open of dicht. Ook als de verbinding gelijk weer wegvalt: helemaal open schuiven. 


Zo werkt het dus ook. Behalve dat er geen echte verbinding is, hij reageert alleen op de oproep.

Bij het andere topic werd er aangegeven dat het leek alsof er 2 keer gebeld werd.

Hek opener wordt gebeld, gaat open en wordt gelijk weer gebeld en hek stopt.

Topic gevonden: https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/apache-700xr-om-app-te-openen-werkt-niet-goed-met-kpn-simkaart-wel-met-t-mobile-546367


Fantastisch.

VoltE uitgezet en het hek werkt 100%.

Allen bedankt!!

BGT


Mooi dat die oplossing bij jou ook geholpen heeft.


Hekopener heeft sinds januari vorig jaar een KPN prepaid.

@Benht 

Ik neem aan dat het hek zelf nooit uitgaand belt?

In dat geval de kpn prepaid geldig houden door steeds binnen 180 dagen op te waarderen. Dan blijft ie geldig.

Nadeel: tegoed loopt, na jaren, natuurlijk wel lekker op….. Het is minimaal € 10 dus 20 per jaar.


Het hek bevestigt specifieke sms berichten vanaf mijn telefoon nummer met een speciale code aan mijn telefoonnummer. Die sms bevestigingsberichten tellen als gebruik van de prepaid. 
Dat  is elke 4-6 maanden 1 tik. 
Uitleg over telefoonmodule onder super Jack telefoon module op het web.