Skip to main content
Antwoord

Herhalende SMS bevestiging codes

• August 13, 2025
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Sinds enige tijd zie ik een verandering in de ontvangst van bevestiging codes via KPN SMS. Waar in het verleden er 1 code werd verstuurd voor het beoogde doel van identificatie, ontvang ik nu een haast oneindige stroom van SMS berichten. Zoiets van elk "uur" eenzelfde bericht met dezelfde code. Vandaag was het alweer raak. Let wel, elk individueel geval is van een andere afzender. Dat rijst bij mij de vraag: Wordt dit veroorzaakt door KPN die het zenden blijft herhalen, of is het de betreffende organisatie die eindeloos blijft zenden (en betalen, denk ik) voor SMS die allang niet meer nodig zijn ? Wat is dit en hoe dit te stoppen?

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@bobatco 

Ben je al die tijd met hetzelfde netwerk verbonden in het buitenland?

Kies dan handmatig een andere netwerkprovider, ik kan mij vaag herinneren dat ik eerder over dat probleem gelezen heb en toen lag het dacht ik aan de buitenlandse provider, na verbinden met een andere provider hield de stroom aan SMSjes op.

11 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Dat werkt goed hier. 4 uur en nog steeds geen reactie. 
Is dit de KPN helpdesk?  

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 13, 2025

Nee ​@bobatco , dit is niet de KPN helpdesk.

Je bent hier op de KPN Community. De community bestaat uit mensen net als jij: klanten met interesse in de KPN producten. Alle vragen die je stelt, leg je dus voor aan mede-klanten.

Je kan bellen met KPN klantenservice op 0800-0402, bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur (werkdagen) en zaterdags tot 17.00 uur. Spreek in: ik wil een medewerker spreken.

Of maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kan KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op Facebook en X. Stuur je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Met dank. Daar kan ik wat mee. heb al enige tijd in de clinch gelegen met de AI op KPN website, Maar die lijkt noch Nederlands te lezen, noch te begrijpen. Maar ook die had het over (terug)bellen. 
Daar heb ik op dit moment nogal wat bezwaar tegen, vermits ik buiten de EU verblijf. Dacht dat het 0800 nummer sowieso niet werkt, maar wat zouden de kosten kunnen zijn? Iets van E2.50 per minuut?  Ook voor terugbellen. En ook op X is de conversatie verzand omdat er gevraagde werd naar mijn abonnementsgegevens. Altijd vreemd als het om prepaid gaat. Maar enfin … 
In ieder geval bedankt voor je nuttige antwoord. 
Even naar mijn originele vraag, heb je daar toevallig ook een idee over?  Zou fantastisch zijn ;) 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 13, 2025

Vanuit het buitenland is het nummer +31 6 12001200. Dat nummer is niet gratis zoals 0800-0402 in NL. Van buiten de EU kunnen de kosten inderdaad flink oplopen.

Wat betreft de originele vraag heb ik niet direct een verklaring. Dat het bij smsjes van verschillende afzenders fout gaat suggereert dat het probleem bij KPN ligt. Maar het blijft een vermoeden… 🤔

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

ok. Bedankt voor alle hulp. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@bobatco. Welkom op de KPN Community! Je bent inmiddels ingelicht over wat je precies kunt verwachten van de Community en ook waar je directe hulp kunt ontvangen. Ben je inmiddels verder gekomen met de helpdesk?

Wij als moderators springen eventueel later bij mocht dat nodig zijn en denken iets toe te voegen. Wat ik hieraan wil toevoegen is dat in het verleden zo'n kwaal wel eens voorkwam bij toestellen die de SMS niet goed afmelden. Dat hoort een toestel automatisch te doen, maar dat ging wel eens fout. Tegenwoordig komt dat niet vaak meer voor eigenlijk. Maar wellicht heb je een toch wat ouder toestel. Je zou om te testen, of jouw toestel dit veroorzaakt, je simkaart eens tijdelijk in een ander toestel kunnen stoppen. Je vraagt dan zo'n SMScode op en controleert of dan de SMS wel eenmalig binnenkomt. 

Zet voordat je dit gaat testen ook eens je toestel uit en aan. Dat verhelpt vaak ook de meest vreemde issues. Laat maar weten of je hiermee geholpen bent :) 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 14, 2025

Dag Arjan. Dank voor de follow-up. 
Ik begrijp wat je vermeldt. Telefoon is van febr 22, dus is nog niet zo heel oud, zou ik zeggen. Maar ik weet dat dit tegenwoordig anders wordt gezien ;) 
Hoewel ik regelmatig een volledige reboot doe, soms zelfs met power-off, dacht ik daarmee dit soort hangende problemen te kunnen voorkomen. Maar goed. op zich is het geen grote storing alleen maar wat irritant. Gelukkig hoef ik die SMSen niet te betalen ;) 
Ondertussen ook al een bevestiging via X (Twitter) gekregen met een controle via de SIM kaart dat alles in feite in orde lijkt en dat ik de zenders maar eens moest benaderen. Daar ben ik ondertussen mee gestart, maar dat is dus misschien niet echt nodig. 
OK, genoeg, bedankt en succes hier met de community. Is volledig nieuw voor mij, althans die van KPN. Nooit nodig gehad ;) 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dat is nog niet heel oud nee. Dan weet ik niet of het aan het toestel ligt, maar je weet in ieder geval hoe je dat kunt testen. Verder begrijp ik dat dit verder niet echt een nijpend issue is, dus hopelijk lost het zichzelf op :)

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • August 15, 2025

Hi ​@bobatco 

Kies dan handmatig een andere netwerkprovider, ik kan mij vaag herinneren dat ik eerder over dat probleem gelezen heb en toen lag het dacht ik aan de buitenlandse provider, na verbinden met een andere provider hield de stroom aan SMSjes op.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

Hi ​@bobatco 

Met dank. Nee voor nu, zover ik weet, ben ik steeds bij dezelfde provider in het buitenland. Overigens de evenknie van mijn daar lokale sim kaart ;) Maar, als het zich herhaalt, zal ik inderdaad eens proberen of ik kan switchen met het netwerk ;) 

HeidiV
Topper
  • August 15, 2025

Dan hoop ik dat het bij jou ook de oplossing is.