Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het prepaid bonustegoed ontvangen?

• 23 januari 2025
  • 12 reacties
  • 143 keer bekeken

Inmiddels al 8 topics gelezen.

Alle 3 de stappen die gedaan moeten worden gedaan om de 7,50 te kunnen ontvangen maar het woord “HIER” waarop geklikt moet worden komt nergens in beeld.

voorbeeld van 1 van de topics die ik gevolgd heb: 

Beste antwoord door Pieter van Ieperen

Bekijk origineel

12 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 23 januari 2025

Hallo ​@A.S.F. , op de website is het zoeken idd.

Tegenwoordig is er de KPN prepaid app. Zie: https://www.kpn.com/prepaid/app

Een app speciaal voor alle zaken m.b.t. Prepaid. Ook het welkomsttegoed aanvragen

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

@RBxx (aan die webpagina heb je niet veel want het vertelt nergens ‘hoe’)

de app had ik ook al helemaal uit zitten zoeken maar daar kan ik die 7,50 registratietegoed niet vinden…

het staat wel aangegeven in het papiertje dat ik kreeg bij de Simkaart, dat het zowel op de app als de website te regelen moet zijn, maar ik kan het gewoon echt niet vinden waar ik het kan vinden.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 17441 reacties
  • 23 januari 2025

Dan is het wachten op hulp van een andere gebruiker of een KPN moderator.
Ik heb zelf geen prepaid, dus de app is onbekend terrein.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 23 januari 2025

@RBxx Dankje voor tijd, en hopelijk komt er een moderator met kennis op dit vlak langs

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36113 reacties
  • 23 januari 2025

Hallo ​@A.S.F. ,

Heb je toevallig nog ergens op een andere telefoon de prepaid-app staan?

Probeer dit eens: 

Verwijder dan de app op die andere smartphone en installeer opnieuw met je nieuwe nummer. Zet dan het bonustarief aan en verwijder de app (met dat nummer) dan weer van die andere telefoon. 

Lijkt misschien een vreemd advies, maar hier werkte dat: 

En voor de volledigheid : Dit is de huidige procedure:

Bonustegoed aanvragen

Bij een KPN Prepaid simkaart krijg je € 7,50 bonustegoed. Deze moet je zelf aanvragen. Dat doe je zo:

1. Maak een KPN account aan en koppel je prepaid telefoonnummer. Dit kan via ‘Product toevoegen’.
  2. Bij het inloggen zie je onderin ‘gratis tegoed aanvragen’, klik hierop en vul alle gegevens in.
  3. Je ontvangt het bonustegoed binnen 24 uur.

Je kunt je bonustegoed gebruiken om te internetten en te bellen en sms'en naar vaste en mobiele nummers binnen Nederland en de EU. Buiten de EU kan je de bonustegoed niet gebruiken. Je kunt je bonustegoed ook niet gebruiken om bundels te kopen.

bron: 

Maja van KPN

Tot slot - Let op: Deze €7,50 extra beltegoed wordt niet bijgeschreven bij je standaard-beltegoed, maar als een extra beltegoed. De €7,50 extra beltegoed is bijgeschreven zodra je een sms ter bevestiging hebt ontvangen.

Hoe vraag ik het op?
Als je belt naar *107#  kun je het saldo van dit extra beltegoed opvragen. (Bel naar *101#  om de saldo van je standaard-beltegoed op te vragen). Je kunt het extra beltegoed ook direct inzien in de KPN Prepaid App. De gesprekskosten worden als eerste van je extra tegoed verrekend.

Forum|alt.badge.img+2

Het eenmalig gratis beltegoed van E 7,50 (de beloning voor het bij KPN registreren van naam, e-mail, etc.) is sinds kort in de KPN Prepaid app (versie 2.4.22) aan te vragen,

en het is sinds kort NIET meer aan te vragen via de Mijn KPN webpagina's.

Bij registratie wordt niet meer gevraagd naar het post/woon/vestigingsadres.

Hoe moet ik nu een verhuizing doorgeven?

Dit is van belang voor mijn vermelding in de telefoongids en bij de nummervermeldingsdiensten.

Forum|alt.badge.img+2

Verder heeft het instellingen-menu van de KPN Prepaid app een "uitloggen" optie, waarna de app via sms verificatie gekoppeld kan worden aan een andere prepaid aansluiting.

Opnieuw installeren is dan niet nodig.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@A.S.F.. Welkom op de KPN Community! Het is eerlijk gezegd ook een beetje nieuw voor ons, dat het welkomsttegoed enkel via de Prepaid app gaat. Is het inmiddels al wel gelukt? 

Als het niet gelukt is, zou je dan eens kunnen laten zien met screenshots wat je ziet in de app? Ik ben benieuwd wat er mogelijk is in de app. Als ik zo hier de Prepiad app screenshots erbij pak, dan zou het denk ik onder ‘overzicht’ of onder ‘opwaarderen’ te vinden moeten zijn. 

Hopelijk is het al gelukt en anders zie of verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt in de app. 

Forum|alt.badge.img+2

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 27 januari 2025

Ah, je hebt het dus toch kunnen vinden. Onder Instellingen staat het blijkbaar dus, goed om te weten. Is het nu gelukt met het aanvragen van dat extra tegoed? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 januari 2025

Hoi ​@Arjan van KPN , 

Blijkbaar heeft ​@Pieter van Ieperen precies hetzelfde probleem als ik…

Dankzij het screenshot van Pieter wel kunnen vinden en is het inmiddels ook toegevoegd, jippie

Bedankt allen voor de hulp!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 687 reacties
  • 30 januari 2025

Oh, ik was in de war met wie de screenshots plaatste. Ik dacht dat jij ​@A.S.F. het was 😅 Maar het was ​@Pieter van Ieperen. Dank nog Pieter voor het plaatsen van de screenshots en top dat het voor jou nu gelukt is A.S.F.

Reageer