Skip to main content

Hallo,

Ik heb een prepaid simkaart besteld in het buitenland, maar ik kan deze niet activeren. Kan iemand mij helpen daarbij? ik zou ook graag nummerbehoud aanvragen.

Met vriendelijke groet,

Renée Poelman

Hallo @Renee_000 

Die simkaart kan jij alleen activeren als je direct met het KPN netwerk verbonden bent, in Nederland dus. Een KPN moderator kan dit eventueel ook op afstand doen.

Zet dan jouw gegevens met het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw Forumprofiel in het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Daar is het alleen zichtbaar voor jou en KPN medewerkers.

Geef hier een bericht als je dat gedaan hebt, dan geef ik een seintje aan de moderators.


Hoi Ruud,

Dankjewel! ik heb de gegevens ingevuld

Groetjes,

Renée


Van harte welkom hier op ons forum @Renee_000! Fijn dat RBxx je al op weg geholpen heeft, we helpen je graag verder met het activeren van jouw prepaid simkaart en nummerbehoud.

Dank voor het invullen van je gegevens. Kan je het simkaart nummer voor de zekerheid controleren? Deze klopt op het einde niet helemaal. Daarnaast noem je nummerbehoud, kan je daarover meer vertellen? Is het oude nummer al beschikbaar om over te worden genomen, en bij welke provider is het nu ondergebracht? Vul je het nummer ook alvast in je profiel in? Dan kijken we er voor je naar.


Hoi Alexandra,

Dankjewel voor de snelle reactie! Ik heb het simkaart nummer aangepast in mijn profiel.

Over het nummerbehoud: ik heb het nummer genoteerd in mijn profiel, het gaat om een nummer wat nu op een prepaid simkaart van simyo staat. Ik heb er verder nog niks mee gedaan omdat in de brief van KPN staat dat ik eerst een actieve simkaart moet hebben voor nummerbehoud.

 


Hallo @Renee_000

Zou jij ook het klantnummer van jouw huidige provider aan jouw profiel willen toevoegen? Dan kunnen we ook het nummer behoud voor jou in orde maken. 


Hoi Hanna,

Ik heb het toegevoegd!


Bedankt voor je gegevens @Renee_000, ik zie nog een porteringsverzoek openstaan waarvoor een sms verzonden is. Had je die ook nog ontvangen? Als je daarop reageert met JA dan wordt de nummerportering in werking gezet. Als het verzenden van de sms niet lukt kan het soms helpen even te verbinden met een ander lokaal netwerk.

 Ik zie dat de KPN simkaart inmiddels ook al geactiveerd is.


Hoi Thomas,

Ik heb wel de sms ontvangen dat de simkaart geactiveerd is, maar geen sms met een porteringsverzoek. Ik zit wel op een werkend netwerk


ah top, kun je dan vanaf het te behouden nummer JA sms’en naar 6688?


hoi Thomas,

Dat heb ik gedaan maar dan krijg ik de melding “SORRY, OPERATION FAILED”


Ah jammer, bedankt voor het proberen in ieder geval. Ik heb het verzoek met je klantnummer nu doorgezet. Zodra het nummer overgezet is krijg je daar nog bericht over!


dankjewel voor je hulp!