Skip to main content

Hallo, 

Ik Ben op dit moment in t buitenland (azie). Hoe kan ik mijn prepaid simkaart activeren?  En ik zou de SIM kaart ook wat op willen waarderen. 

Alvast hartelijke voor alle hulp 

 

 

Hallo @Guissie 

Activeren van een KPN prepaid simkaart lukt jou alleen als je direct verbonden bent met het KPN netwerk in Nederland.

KPN kan het wel op afstand voor je doen. Houd 06-nummer én simkaartnummer bij de hand.

Vanuit het buitenland is klantenservice bereikbaar via 0031 612001200 (normale belkosten) op maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur, zaterdag tot 17.00 uur (NL tijden).

Als het niet mogelijk is om te bellen, gebruik dan een van de social media kanalen (Facebook X).

Informatie over opwaarderen en de tarieven vind je op de KPN website:

https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid


Hallo @RBxx ,

erg bedankt voor je info.  maar, Ik lees ook een moderator zou op afstand kunnen helpen met t activeren van prepaid sim. hoe kom ik in de contact met zo’n moderator? inmiddels heb ik mijn 06 nr en simkaart nr (ICC nr, neem ik aan) ingevuld bij mijn profiel. 

groeten,

G.


Hoi @Guissie , een moderator komt hier vanzelf langs als het topic “aan de beurt” is, maar dat kan meerdere dagen duren i.v.m. de drukte. Daarom gaf ik de snelle methode. ICC nr, dat klopt.


Ha @RBxx , super hoor. erg bedankt voor je snelle reactie! 

Grten,

G.

 


Goedemorgen @Guissie, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community :)
Helder verzoek en top dat je meteen je profiel hebt ingevuld! Ik heb je prepaid vanaf hier voor je geactiveerd en je zou hier nu gebruik van moeten kunnen maken. Laat je ons nog even weten of alles werkt? Alvast bedankt! 


Goedemorgen @Jan van KPN , t was erg top en super bedankt voor je hulp! wat betreft t opwaarderen kan ik gewoon doen op KPN website, neem ik aan?

grtjes,

 

G.

 


Inderdaad, zoals ik al eerder aangaf.

Informatie over opwaarderen ← (klik)  en de tarieven vind je op de KPN website:

https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

 


@RBxx , super bedankt voor je reactie weer! Maar ik weet niet waarom dit SIM nr niet gebeld kan worden. Vrienden uit NL probeerden me op dit mob. nr te bellen. t  lukte gewoon niet. Kreeg zo’n bezet toon te horen, zeiden ze. ik heb zelf ook geprobeerd met dit mob.nr om iemand anders te bellen, dat ging ook niet. Wat is de reden? Na t activeren van de sim, heb ik t mobieltje al opnieuw gestart. 


@Guissie

Heeft het prepaid nummer wel voldoende beltegoed? Buiten de EU heb je voldoende tegoed nodig, ook voor ontvangen van gesprekken, en de tarieven kunnen daar flink oplopen.


@RBxx 

volgens mij, staat er euro 10.00 op de sim. Is t niet genoeg?

maar is t zo dat je voldoende tegoed nodig hebt om gebeld te kunnen worden buiten de EU? Of moet ik toch eerst extra beltegoed erop doen?

mvg,

G.


Hallo @Guissie , ik weet niet of er een minimum is, maar 10 euro lijkt me genoeg voor het ontvangen van een kort gesprek (à 2,04 euro p/min).

Zie de tarieven pagina → https://www.kpn.com/prepaid/tarieven bij “rest van de wereld”.

Even wachten op @Jan van KPN of die hier nog duidelijkheid kan geven.


Goedemorgen @Guissie!
Dat zou genoeg moeten zijn, ik heb het voor de zekerheid ook even gecheckt en er staat nu inderdaad voor 10 euro aan beltegoed op je prepaid. Als ik jouw nummer bel, krijg ik ook een soort van in gesprek toon te horen. Waarin Azië bevind je je precies? Heb je al een keer handmatig een andere netwerkprovider geprobeerd? Mijn eerste vermoeden is dat we het in die hoek moeten zoeken!


@ morgen Jan, erg bedankt voor je snelle reactie.

Ik zit in HK eigenlijk. ik heb een keer handmatig netwerkprovider gekozen, toen t niet lukte, had ik weer geswitched naar de automatische selectie van t netwerk. Nu staat er automatische connecten van de netwerkprovider. Of moet ik gewoon handmatig proberen?


Hoi @Guissie, dat is inderdaad precies wat ik bedoelde! Probeer alle netwerkproviders eens die je ziet staan bij 'handmatig selecteren', benieuwd of je dan een netwerk vindt die wel gaat werken 🙏🏻


@Jan van KPN , hallo, ik heb alle netwerkproviders geprobeerd o.a. 2G, 3G en 4G netwerken die te vinden zijn door t netwerksearchen , maar t is niet gelukt. Steeds kreeg ik dat soort in gespreek toon te horen. daarnaast heb ik ook met dit sim-kaartje naar andere mob. te bellen, dan ontving ik gelijk een sms van KPN, zei dat ik onvoldoende beltegoed had om te kunnen bellen. hoe kan t nou? 


Goedemorgen @Guissie, ik weet inmiddels wat er aan de hand is; in totaal heb je momenteel 10 euro beltegoed staan. Dit is de gratis 10 euro beltegoed (er staat 2,50 euro al op de sim en die andere 7,50 euro is inmiddels ook actief) en die kun je helaas niet gebruiken in het buitenland. Dit kun je ook teruglezen op onze website. Wanneer jij nu zelf nog je beltegoed opwaardeert, zou alles gewoon moeten werken!


@Jan van KPN morgen! 

Vandaar! ok , ik ga effe opwaarderen en proberen opnieuw. Erg bedankt voor je hulp!

 

 


Top, laat je ons voor de zekerheid nog even weten of het na het opwaarderen wel gewoon werkt @Guissie? Ik ga er wel vanuit hoor! 


Reageer